Hej, jag har varit utan alkohol nu 14 dagar, det längsta på många år. Jag har druckit varje kväll föteträdes öl , och på
Senare tid ökat i mängd. Till sist drack jag ofta inte för att det var gott utan bara för att få känna ruset. Jag vet att min hjärna har förändrats av detta och att det tar tid att reparera. Men jag skall verkligen försöka att bli nykter på riktigt. Det är en lång väg att gå och det går opp och ner med sug trötthet och komma i gång med att göra saker som man gillade förr. Jag känner mig oföretagsam hemma men det funkar på jobbet.

Grattis till ett bra beslut. Har själv varit alkoholfri sen den 14/8 och det känns bara bra, har inte ens varit sugen. Fördelarna är faktiskt fler än nackdelarna, grattis och lycka till :)

Tack ingesmart, ja fördelarna är oerhört mycket större det gäller bara att inte lockas och falla tillbaka i det destruktiva igen.
Men jag känner mig stark nog att lyckas just nu iaf, men vet också att det kan komma stunder av svaghet.

Välkommen hit! Såg att du och @majken_r är ungefär lika långt gångna. Mitt tips är att slå följe med någon-några som är på ungefär samma ställe - det är så skönt att kunna växeldra.

Kram 🐘

Välkommen hit!
Som @andrahalvlek skriver är det superbra att hänga med några som är ungefär samtida- vecka, månad. Då kan man följas åt och peppa varandra. Du har bra insikter om att hjärnan påverkas pch att det tar tid att reparera. Tålamod behövs! 🌸

@Tuttsi
Hej! Starkt med så många dagar. Bra beslut! Jag är ny här, har läst runt på forumet. Här finns så mycket tips, tankar o berättelser!
Idag är min andra vita dag på åratal, känner mig beslutsam att det ska bli många fler. Av många olika skäl...
Vi får kämpa tillsammans o peppa varandra. Önskar dig lycka till o ha en fin kväll!

Hej Majsan!
Jag önskar dig all lycka till på din nya väg.
För mig det gått ganska bra med suget förutom i går då jag funderade starkt på att köpa ett sexpack folköl, tankarna for fram och tillbaka, men till slut rann det ut i sanden och suget försvann helt.
Tröttheten tampas jag med ännu, men kanske inte så konstigt efter så många år av dagligt intag.
21 dagar i dag siktar med tillförsikt på en månad.. Jag färsöker tänka på vilken tjänst jag gör för min kropp som fått utstå så mycket under dessa år.
Jag önskar alla här all styrka att stå emot och kämpa vidare inte minst för vår egen skull

@Tuttsi
Tack för peppning! Idag är min femte vita dag så det går framåt sakta men säkert? Min plan är ju att vara alkoholfri en lång tid framöver men tänker ändå en dag i taget... Idag har jag mycket privat, jobbiga saker, har sovit dåligt i natt. Ändå skönt att inte druckit igår, känner mig inte jättetrött trots dålig sömn!
Önskar dig o alla andra här en fin lördag 🙂

Hej Tuttsi!

Grattis till alla dagarna du har lyckats hålla dig nykter!

Tror det kanske är bra att vi försöker att sluta nu på hösten än sommaren =). Av erfarenhet vet jag hur gött det är på ett glas vin i solen men gott sällskap, men om om ett glas blir till 10, så är det nog dags att tänka över det =).

Önskar dig en fin Söndag och kämpa på!