@adde88 Välkommen tbx.Finns det en vilja & önskan till förändring så finns det hopp om att det blir så.Många som har försökt många ggr innan de lyckas till varaktig & hållbar nykterhet.Se inte som att du misslyckats vid tidigare försök utan att du då skaffat dig mer kunskap om beroendets mekanismer.Du har testat olika strategier och vet vad som funkat & det som inte gjort det.Jobba därifrån samt fundera ut ditt varför!Nu har du inlett en ny start!Grattis till det!

Hej, Adde!

Jag känner igen mig mycket när du beskriver din relation till alkohol. Jag själv dricker inte oftare än folk utan alkoholproblematik, men jag har en otrolig problematik när det kommer till att dricka måttligt. Jag har under en tid vänt mig till alkoholen för att hantera stress och depression.

Idag tog jag steget att ringa alkoholhjälpen och att leta mig fram till det här forumet.

Kom in här och skriv av dig om du vill när du känner suget för alkohol men du egentligen inte vill dricka. Jag tänkte att iom att vi båda börjar vår resa mot ett alkoholfritt liv i princip samtidigt så kanske vi kan stämma av med varandra hur det går, och stötta varandra, om du vill.

Ge inte upp! Jämför fördelarna mot nackdelarna av alkoholbruket när du blir sugen, och kom ihåg hur du mådde när du tog dig modet att hitta hit!

Jag tror på dig!
//Åke