@Geggan Tack så mycket🥰 Gjorde mitt bästa, så nu är det bara att vänta och se. Usch, eländigt med förkylning och ont i halsen, började så för mig också. Vila nu både fot och kropp och bli frisk snart!🌷💕

6 månader idag!🥳. Vi firar detta genom att vara i en stuga i fjällen och utsikten till fjällmassivet är magiskt vackert! Fantastiskt tur på skidor igår med full sol, blå himmel, knappt någon vind och lyckliga hundar som fick dra och springa på skaren. Kunde inte fira denna dag på bättre sätt. Min första semester utan alkohol och den härliga känslan att vakna nykter varje morgon, där kaffet smakar extra gott i denna underbara natur. Att se allt med klara ögon och njuta. Vid tidigare liknande semestrar har varje morgon varit jobbig, bakis med ångest och att sedan också orka vara aktiv och anstränga sig fysiskt hela dagen. Längtade mest efter att få ta glas vin och att aktiviteten snart skulle vara över.

Nu har jag kommit dit som mitt nick skvallrar om, våren 2022. Jag tänkte då, för ett halvår sedan, att tänk att få ta emot våren nykter i sinnet och njuta av naturens färger och prakt. Att vara fräsch och stark i kroppen och mentalt stark och stabil psykiskt. Ett nytt jobb som jag trivs med. Mycket har slagit in, eller är i process, inget nytt jobb än men även det är i process. Så mycket tankar och känslor som passerat under dessa 6 månader, så mycket som jag utvecklats som person under denna tid. Detta forum har varit så oerhört viktigt för mig, jag har varit väldigt aktiv i såväl min egna tråd som i andras trådar. Det har/är så givande att få ta del av era berättelser, jag lär mig massor och det gör mig än mer ödmjuk inför hur tufft och svårt det är att bryta sitt drickande. Det berikar mig och jag känner så mycket värme som sprider sig i forumet. Hur vi försöker hjälpa varandra att orka stå ut, att kämpa vidare och fira varandras framgångar. Att vi är både lika med även väldigt olika, en mångfald. Att det finns en sådan god ton och respekt för varandra gör mig glad och det gör att man vågar visa sina innersta känslor och sin sårbarhet för varandra. Det känns rätt unikt om man jämför hur tonen kan se ut på sociala medier. Detta är det enda forum jag skriver i och jag var väldigt osäker på om jag skulle skapa en egen tråd, men jag gjorde det, jag vågade skriva här😁.

Tack för att ni finns, det har gjort min nykterhetsresa så mycket bättre och möjligare att genomföra. Det ger mig inspiration, motivation, styrka och glädje att fortsätta vara nykter och jag ska aldrig ta det första glaset! 🌞❤️🌷

Fantastiskt @vår2022 ! Låter toppen! Ja, du har verkligen varit en underbar stöttepelare här på forumet. Tack för det! Tack vare det är jag fortfarande nykter.

@vår2022 Stort grattis till 6 månader! 😍🥳🤩 Du har jobbat hur bra som helst under det här första halvåret! Så många andra här som garanterat också är väldigt tacksamma för din aktivitet på forumet. All fakta om hur det fungerar när man har blivit beroende, och vad som händer med hjärnan mm som du har förmedlat, betyder jättemycket för alla dina medkämpar, och nya kämpar som trillar in. Precis såsom @Andrahalvleks betydelse för oss som slet samtidigt som henne.❤️ Jag kan förresten meddela att @Andrahalvlek lever och är nykter. Hon behöver bara fokusera på andra saker än alkohol nu, och det kommer bli bra där. Det är jag säker på!

Kram 🤗

Härligt @vår2022! Grattis till sex månader! Du är min förebild och jag tänker ofta på dig fast jag inte känner dig egentligen.. Du har gjort och kommer fortsätta göra en fantastisk resa i både nykterhet och det egna välbefinnandet parallellt med att du med din insiktsfullhet hjälper och stöttar oss andra också! Önskar dig en fantastiskt härlig fjällvecka med mycket skidor, 🎿, frisk luft! 🤗 🙏☀️❄️

@Torn Tack så mycket!❤️. Ja, du har trott på mig och stöttat mig tidigt i min process och det har sporrat mig! Jag har verkligen tagit till mig det du sagt och du är en förebild. Vad glad jag blir att höra att @Andrahalvlek kämpar på så bra och att det går framåt. Hon har också trott på mig, en förebild och jag har tagit till mig mycket av all fakta och stöd jag fått från henne. Som hon säger ”man blir mer chill som nykter och en bättre version av sig själv” så sant sagt! Hälsa detta och så gott från mig om ni hörs.

Kram🌷💕

@Ny dag Tack så mycket!❤️. Ja, det är märkligt att det känns som man känner varandra på något sätt fast vi inte känner varandra egentligen. Tror det har att göra med att vi kan prata så öppet och svåra saker och att det finns en tillit till varandra. Jag tänker också ofta på dig och mån om att det ska gå bra för dig, för det kommer det ju att göra! Vi kämpar på tillsammans💪. Ska verkligen njuta av varje dag, av den friska fjälliga luften och skidturerna. Nu en härlig vila framför brasan efter dagens skidtur på vidderna med en kopp kaffe.

Ha det så gott!🌷💕

@vår2022
Grattis till 6 månader, vilken seger! Extra kul att kunna fira dagen & veckan i fjällen!
Njut av dagarna och känn dig stolt över din fina prestation! ❤️
Stor kram 🤗

Åh Vår2022, varmaste grattis bästa du💕🌸! Så mäktigt att du nu är mitt i den vår du föreställde dig och tog sikte på där för 6 månader sen. Så starkt och fint!! 🌟❤️

majken_r

@vår2022 Så väldigt glad att du vågade skapa en tråd här. Du betyder mycket för mig och jag är så tacksam för att du så generöst delar med dig av kunskap, erfarenheter och livet. Stort hurra för ditt halvår, och stor kram! 💓

@Rehacer Tack så mycket!❤️. Jag ska verkligen njuta av varje dag. Härligt att du laddar om batterierna inför maj månad och tar nya tag, finns med dig och hejar på! 🌷💕

@Annabell Tack så mycket!❤️ Ja, det känns mäktigt och fint. Nu kämpar vi på tillsammans mot tjatterfjanten, skicka honom hit så kan jag ”underhålla” honom ett tag tills du grupperat om👊😂🌷💕

@majken_r Tack så mycket!❤️ Det är så givande att prata med dig och de betyder mycket för mig också och finns ofta i mina tankar. Stor kram🌷💕