@vår2022 Åh, tack så mycket för ditt svar! Känner verkligen att forumet hjälpt mig så mycket under den korta tid jag varit med! Har vid ett tillfälle tagit något glas, men inte så att jag blivit mer än salongsberusad eller tappat kontrollen. På sätt och vis känns det som att jag inte lyckats.. men det är ju utifrån att jag tänker mig total nykterhet. Är så kluven och vet inte hur jag vill hantera det här med alkohol. Ena dagen tänker jag att jag klarar mig utan, nästa att jag vill ha en sund relation och kunna dricka måttligt!

@lillamaggan Sätter du kanske alldeles för höga krav på dig själv? Som jag uppfattat det har du inte så stora problem med att dricka ett glas och sedan är det bra, vid högtidliga tillfällen. Du har vid något tillfälle tidigare druckit för mycket och mått riktigt dåligt efteråt. Du berättar att du nu tagit något glas vid ett tillfälle och det gick bra. Det gör att du ändå känner dig misslyckad, utifrån att du tänker dig total nykterhet. Hur ser en sund relation till alkohol ut för dig?

@lillamaggan Hej! Var nog väldigt länge sen jag skrev i din tråd.... Läst igenom lite o hoppas du tar ett beslut - det som rekommenderas är ju att börja med en ganska lång a-fri period, kommer inte riktigt ihåg men ett antal veckor i alla fall. Sen kan du ju fatta ett beslut. Kanske helt a-fri är det bästa för dig?
Ja, det var bara några funderingar o jag önskar dig fortsatt lycka till - hur du än väljer att gå vidare!
Kram 🤗