@francinefishpaw
Fantastikt gjort!
Polen? Njut av det fina landet. Var där för några år sedan ... men kommer inte ihåg mycket ... var påverkad hela tiden av polsk öl.
Absolut ... din maj månad är packad med roliga evenemang. Jag är jätte glad för dig.

Läser att du också går på AA-möte. Jag funderar verkligen att också göra det för att få träffa folk i verkligheten som förstår vilka resor vi går igenom från alkoholberoende till nykterist eller alkoholfri människa. Vet ej riktigt hur jag ska kalla det egentligen. Ska fundera ...

Njut av din maj månad.
Kram
xxx

I dag räknar jag 60 dagar och snart två månader! Underbart med vårväder äntligen trots pollenelände. Var med några kollegor på invigning av nytt matställe i dag, en massa gratis mat och alkohol. Men jag kände mig inte ett dugg sugen utan körde alkoholfritt och det var ingen som sa något alls. Så otroligt skönt att somna och vakna nykter och utan bakfylla/ångest!

@francinefishpaw Grattis till 60 nyktra dagar! 🥳🥳🥳 Det är ovant att avstå när det är gratis alkohol, men allt man övar på blir man bättre på. Och det är en enorm skillnad på att vilja välja alkoholfritt och känna sig tvungen för att att man ska köra tex. Man kan fokusera på samtalen istället, man blir mer lyhörd och nyfiken på sin omgivning.

Kram 🐘

10 veckor eller 70 dagar i dag! Det går undan… har hunnit med en fantastisk Beyonce-konsert och treårsmiddag med godaste cocktail jag druckit (alkoholfri såklart) och mycket annat. Snart bär det av till Polen och sen har det ju redan gått tre månader, helt galet!

@francinefishpaw Grattis till 70 nyktra dagar! 🥳🥳🥳 Och bra nyktra erfarenheter. Man ska närma sig allt med ett nyfiket sinne: ”Nu ska vi se hur det här blir som nykter”. Samla på sig nyktra erfarenheter en i taget.

Kram 🐘

Det var längesen jag skrev här, har varit alkoholfri till största delen i över sex månader nu. Slutade räkna för ett tag sen då jag drack några öl på senaste semestern och sen ett par i Sverige utspritt men det kändes inte jobbigt utan snarare bra då jag inte fick någon särskild negativ ELLER positiv effekt, utan håller mig 99 % nykter och mår bättre än nånsin! Har sparat så mycket pengar som går till spontana bra saker, hanterar livet bättre i största allmänhet och funkar så mycket bättre med mycket mindre alkohol och Elvanse (som ju dessutom inte ska kombineras). I december avslutas min rehab via jobbet (som ärligt talat varit rätt usel, men den var vad jag behövde där och då) och sen är jag ”fri”. Jag har inte bestämt mig för om jag kommer vara nykter på heltid eller ta ett glas vid utvalda tillfällen men känner inte heller att jag behöver välja det ena eller andra eller räkna dagar/månader längre utan är bekväm i mitt nya liv där jag har kontrollen och inte tvärtom. 2023 har varit en riktig resa och jag ser verkligen fram emot att göra 2024 till ”mitt” år på riktigt utan rehab, sjukhus och fyllor. :)