@Zandie Blir så glad att du sluppit ur alkohålet, men samtidigt sorgligt att du känner dig ensam.
Finns det verkligen ingenting roligt som händer i din kommun? Eller som du kan prova på och som kanske är roligare än du trodde?
Jag tänker då på idrottsföreningar, vandringsföreningar, kultur och teaterföreningar, golfklubb, fiskeföreningar, hembygdsföreningen, bokcirklar, skrivcirklar, skytteförening, Röda korset eller Ukrainahjälpen, what ever...
Nån måste väl göra nåt mer än att dricka? Och även om du inte känner någon där eller kan något, så är det oftast en bra plats att lära känna folk. Man gör något tillsammans, vilket enligt mig är det allra bästa sättet att lära känna folk.
Att göra något viktigt eller roligt eller utvecklande, inte bara prata... Ofta är folk extra snälla mot nybörjare dessutom.
(Full respekt om du redan kollat allt, kanske bor du i en jätteliten by?)
Eller så kanske det finns något som du inte riktigt tänkt på...?
Hoppas :)
PS Jag tror du kan hitta din plats, den kanske bara är lite längre bort?

@Amanda L såklart det finns massor av saker men det här är nog en existensiell fråga. Jag reser lite ensam på min väg vilket är tråkigt. Men tror jag kommer hitta mina personer…. Håller i och håller ut.