@smilans
Hej..
Hur jag skall gå vidare vet jag egentligen inte mer än att livet är bättre utan alkohol. Jag klarar detta denna gång utan aa och detta forum räcker gott..
Ta hand om dig..❤️✌️

Vill bara säga vilket BRA forum detta är!! Mycket bättre än AA där spände jag mig alltid innan jag kom dit vad jag skulle dela om. Här behöver jag inte det.
Ta hand om er alla därute.. vi kämpar tillsammans..✌️

Hej..
Jag tycker så illa om min ena lillasyster i början av min nykterhet kallade hon mig för nykter alkoholist.. kunde inte acceptera det det då. Under några år så har hon kommit med gliringar så detta blev droppen och jag skällde ut henne efter noter. Vilket gjorde att vi inte pratade på 6 månader.Jag bad då om ursäkt men fick ingen ursäkt från henne. Det blev bra ett tag sedan är min pappa nu till åren och sitter i rullstol och min andra syster och jag hjälper mamma o pappa mycket medan min syster gör en del av det administriva. I slutet av året träffades vi igen och jag skällde ut henne igen för jag tycker hon kunde göra mer. Hon kunde inte denna gången heller be om ursäkt eller ta en ursäkt.
Nu undrar jag om jag ska ta tag i problemet eller låta det vara.
Ta hand om er alla Kram

@Lonely Man Det är svårt att säga, tycker jag. Mycket handlar ju om hur viktigt det är för dig. Hur mycket det @ kostar” i engagemang. Vill du mest att hon ska hjälpa till mer, att hon ska ta sin del av ansvaret?
Eller skulle du vilja ha en bättre relation till henne?
Om du bara vill ha mer hjälp så kanske din andra syster kan säga det, kanske har de en bättre relation?
Jag är själv en sån som retar mig oerhört på orättvisor, men ibland kostar det för mycket har jag märkt. Det har ibland blivit jag själv som mår dåligt av att reta mig på saker som kanske inte går att förändra. Tänk Sinnesrobönen…
Inget bra svar, men skickar en förstående kram!❤️

Hej jag kanske inte borde skrivit om detta på det forumet men jag var så irriterad då och det är delvis min lillasysters fel att jag fick återfall i december förra året. Jag ångrar att jag inte hade en sponsor på aa då tror det inte hänt. Nu blir det nya tag. Kram

@Lonely Man Såklart du skulle skriva om det. Det är ju precis såna bekymmer som finns i livet och som kan vara svåra att lösa ( utan att dränka dem i alkohol).
De flesta här skriver om precis allt och det är så det ska var, tycker jag. Vi är ett slags sponsor…:)
Hoppas du kom på ngt sätt att förhålla dig?
Och kramar !❤️❤️🥰👍

Kan också nämnas att vår familj har en mörk historia då vår lillebror omkom tragiskt genom en olyckshändelse utomlands för 17 år sedan. Det blev inte bra mellan min lillasyster efter det. Jag tror dock inte mitt drickande beror enbart på detta. Mitt drickande började långt innan dess. Kram✌️❤️ Jag kämpar nu igen..

@Lonely Man Hej! Jag tycker också att man dela det man känner behov av på detta forum. Hela livet ingår liksom i hela nykterhetsprocessen. Så sorgligt att din bror omkom tragiskt💕och så tråkigt att det påverkat dig och din lillasysters relation. Kanske är det detta ni skulle behöva försöka prata om och hitta en ny väg för er relation? Att skälla ut varandra ger inte så mycket, det bygger gärna bara på mer ilska. Låter som ni behöver försonas på något sätt och förlåta varandra. Ibland fastnar man i ett låst läge och går i försvar för att man inte hittar några vägar ut ur läget. Om det är så, skulle ni kanske kunna hjälpa varandra att komma ur det låsta läget?

Kämpa på nu så att du kommer helt ut ur drickandet igen, du mådde ju så bra av det. Ha det gott!❤️

Hej..
Jag kommer att gå tillbaka till AA en dag i veckan. Tänkte inte det först men jag behöver det också tror jag. Detta forum är helt fantastiskt bra men nu är det allvar måste klara detta nu.
Ta hand om er alla.
Kram

@Lonely Man Gör vad som är bäst för dig. Det viktigaste är ju att du klarar att vara nykter. Och att träffa filk i verkliga livet är ju ändå det bästa om det funkar. Hoppas det gör det.❤️🌺

Jag pratade med min mamma idag och hon berättade att hon besökt min lillasyster idag. Hon frågade mig sedan om jag fortfarande går på möten. Jag sa att jag går 1 gång i veckan (vilket inte stämmer än) Jag kom då på att min lillasyster kanske frågat min mamma om detta. När jag kom på detta blev jag riktigt förbannad. Kommer att skälla ut min syster imorgon genom mail.
Ta hand om er

@Lonely Man Jag förstår att ni verkligen inte har någon bra relation, men kanske är det inte som du tror? Och även om det är det så kanske det bara leder till ännu mer konfrontation och jobbigheter för dig?
Om jag var dig skulle jag försöka ignorera henne just nu i alla fall.
Fokusera på dig själv istället. (Jag vet att det är svårt när man är förbannad på nån, men oftast blir det ändå mest jobbigt för en själv.)
Kram ❤️❤️❤️

@Lonely Man Jag går inte på AA för tillfället för jag gillar inte att jag ”måste erkänna att jag är alkoholist”. Jag är högt medveten om att jag inte ska dricka alkohol för jag förstör mitt liv då. Det räcker för mig. Tycker inte om att sätta etiketter på mig själv, inte i något sammanhang om jag kan undvika det 😊 Etiketter låser in mig i fack. Varför är de orden du skriver om ovan så laddade för dig?
Jag blir nyfiken men kommer förmodligen inte få svar eftersom du inte ska skriva mer. Vilket fall som helst så önskar jag dig all lycka framåt i livet 🤗 Ta hand om dig!