@Flarran .Godmorgon.Att sova i endast 3 timmar kan dränera vem som helst.Se till att gå ut en liten stund idag.Du vet frisk luft,dagsljus & rörelse.Behöver ju inte vara något stordåd.ps.Ring tandläkaren så snart det går.Vänta inte tills det blir infektion i den för det är inget vidare.Talar/skriver pga egen erfarenhet av det.😱Skönt att du är stabil i nykterheten & gjort dagens löfte att idag blir det inget.Må så gott!

Det finns dystra och tunga dagar som är som gjorda för att spela nåt av musikgruppen REM och då kanske deras välkända låt Loosing My Religion. Nu verkar min gamla slitna dator också sjunga på den sista versen då den låser sig, fryser till och har sig fast det inte är nåt virusrelaterat. Det är väl bara tiden som snart har tagit ut sin rätt.

Teknik åldras ju och vissnar ned som det mesta här i världen. Tänker på ord av Predikaren i Bibeln. Det är då sant att inget av människohänder här i världen är för evigt så att säga. Vaknade till efter ett par extra timmars sömn och kom på att man väl egentligen skulle försökt att tvinga sig själv till att tjata till sig ett dyrt tandläkarbesök via telefon. Men kraft till sånt fanns inte att uppbringa.

För har ingen ork eller lust att göra ett enda dugg i stunden. Nu fick då för min del gärna solen här i kvarteret slockna och slagregn börja falla. Detta då jag ändå inte ens har ork att roa mig med att gå ut med soppåsarna i hallen som liksom står och flinar åt mig. Tack @Molnet för att du tittade in en sväng här idag kompis. Kämpar väl på ett tag till som nykterkvist, för som de kloka och väl mer positivt lagda brukar säga, så är väl ibland hopp om bättre tider kanske det bästa man i tro kan be om.

Ha det gott!

@Flarran, testa googla på rensa cookies och rensa cacheminne (tror det kallas så?); det brukar göra min gamla Mac piggare. Önskar jag kunde göra detsamma med min hjärnas diton. Annars brukar jag försöka hålla min linje på dystymins lagda nivå. För mig går den inte att påverka. För även om jag har mina ups and downs i humöret, så ligger en lågimpulsiv depp i min kärna fast att förhålla mig till. Men som man säger ”efter regn kommer sol” och jag tror det är viktigt att komma ihåg att det omvända också gäller😇 Kanske Johnny Cash och TOTO hade samma balansakt i åtanke när de höll sina linjer? Håll din linje Flarran och fixa gadden, det känns bättre när det är gjort. Tro mig🤗

Nu är det onsdag och solen skiner utanför fönstret och i natt har man inte sovit en enda timme faktiskt, vilket ju inte är riktigt klokt. Men det är då inget som bekommer mig det minsta nu alltså. Igår var då en bedrövlig dag rätt länge, och jag höll på att ge upp totalt. Men sent på eftermiddagen, vid ett par timmar innan en prylbutik skulle stänga. Så fick jag plötsligt för mig att jag bara helt enkelt var tvungen att åka långt iväg på min cykel i raketfart för att hinna köpa lite tekniska mobil och dator-prylar, ja sånt som jag hade funderat på rätt länge.

Hade väl först mina tankar inställda på bolaget också. Men tänkte i sista stunden att det var bättre att slösa bort en del stålar på lite kul teknikprylar istället för att bara fastna i det trista alkoholträsket igen. Det är ju inte klokt egentligen hur ostrukturerad jag är. För borde ju logiskt sett stannat hemma och vilat mig igår för att orka ringa till tandläkare idag för att få en tand lagad. Men då jag inte har skriande tandvärk i den trasiga och lite vassa tanden, så var jag inte motiverad till att vara logisk.

Pengamässigt som nykterkvist har jag ju råd med både det ena och det andra numera också. Får se om det blir nåt vettigt gjort idag eller om jag bara går på ren spontan känsla och får må skapligt bra ett tag till som jag konstigt nog gör just nu. Detta fast jag cyklade minst en halvmil och vandrade raskt uppför en lång brant backe i solsken så att jag trodde jag skulle få hjärtslag eller nåt. Men så lätt bäddas tydligen inga sängar som min gamle far väl skulle ha sagt.

Nu borde jag ha haft träningsvärk, men har inte det minsta av sånt heller. Mycket märkligt detta. Hade ju ändå handlat en hel del tonfisk i burk, franskbröd, mjukost, frysmat, potatisburk med mera. Så man hade ju lite packning i går också. Men på nåt sätt så lossnade det efter prylhandlingen på något sätt. Jag kunde till och med prata med folk i matbutiken precis som om jag var en vanlig människa en stund. Kostade även på mig ett par korvar med bröd på plats då det ju var rätt lugnt i mathörnan där.

Jag som mest brukar stirra tomt framför mig eller i golvet eller nåt sånt där. För en gångs skull fungerade jag som jag kan tänka mig att de utan dystymi och andra diffusa diagnoser kanske gör. Det var väl den där kicken av endorfiner som träningsentusiaster brukar tala om som jag fick smaka lite på alltså. Nu skiner solen som sagt, och jag skulle konstigt nog fast jag känner mig rätt trött i skrivande stund nog kunna åka iväg åt nåt håll och bada känns det som.

Men tänker nu logiskt att jag väl borde ta min blodtryckstablett och försöka att ta det så pass lugnt så jag kanske kan ringa tandläkaren om jag törs i morgon bitti liksom. För iväg dit idag är jag inte på humör för, och när jag känner att det inte är rätt att göra nåt. Så följer jag nu denna känslan. Ungefär som att jag undviker att gå i närheten av bolaget liksom. Har då redan ätit min frukost bestående av ett glas mjölk och två ovanligt goda franskbröd med mjukost på, som nog var det godaste jag ätit på länge. Förutom väl då korvarna med bröd igår till en stor burk med energidryck, tänka sig.

Man kan ibland må så jäkligt att man är beredd att ge upp allt, men då ska man veta att det helt plötsligt kan vända och glimra till med lite ljus fast allt kanske ofta mest känns mörkt. Det var väl kanske min halvhjärtade tanke en stund på att be en stilla bön om lite hopp som nog hörsammades eller nåt sånt där. Tacksamhet tjatar alla glada om att de känner i ur och skur. Men för en gångs skull så kan jag nog förstå hur de menar. Ja, de som väl lite oftare än jag, väl mår så pass bra som jag gjorde igår kväll och konstigt nog ännu gör. Kort sagt ni läsare som sliter och kämpar med en tung vardag, håll i och håll ut nyktert, för det kan vända när man minst anar det.

Nej, men ojsan vad är detta liksom! Nån vågade titta in här idag på min väl ofta rätt knepiga sida upptäcktes precis. Det var alltså kul att du @fooliehutten tittade in här denna tidiga onsdag. Nu känns det helt okej att ta en vilopaus. Får väl se om jag vågar ringa senare till tandplågaren liksom. Måste ju det om det inte ska bli hur tokig som helst om man väntar allt för länge liksom. Men nu är det nog som sagt först vilodags en stund.

Ha en fin dag mina vänner!

@Flarran Krya på tanden kanske man inte säger, men du förstår vad jag menar.

En runda runt huset fixar du, jag lovar att du mår lite bättre efteråt. Som min yngsta dotter brukar säga som ett mantra: ”Jag behöver frisk luft.” Det säger hon varje gång som jag peppar henne att ta en promenad eller cykelrunda. Och hon gör det! Och är glad och stolt efteråt.

Kram 🐘

Nu är det kväll igen och inte blev då mycket gjort idag inte. Men så flaxade och flög man ju omkring en hel del igår också. Har mest alltså vilat och sovit stundtals hela dan. Helt galet varmt har det varit här också. Så har då känt mig rätt manglad och utmattad, och väl inte varit så duktig heller att fylla på med vätska kanske. Men en pärondryck blev det då nyss och kör då på alkoholfrit vidare mot nya stordåd. Ska försöka att komma i säng i vettig tid idag så att man kanske kommer sig för att ringa tandplågaren efter ”nöjestid” där så snart det går alltså. Men först så blir det nu snart en liten promenad ut på gården till sophuset. Igår dansades det så att säga, och idag så pausades det alltså. Det var trevligt att ni tittade in här en sväng tidigare idag @Carisie och @Andrahalvlek, sånt uppskattas alltid mina vänner.

Ha det gott!