@Se klart känner igen mig i tacksamheten över allt, det lilla livet. Särskilt när man nu är omgiven av så fasansfulla berättelser utifrån världen. Jobbet- skönt att du kom undan… men alltsammans kanske satte lite fart så att du kanske kommer upp med någon helt annan lösning på ditt dilemma. Konsultarrangemang? Mina sista år på jobbet undervisade jag mycket och det kändes verkligt meningsfullt. Att lämna vidare. Önskar dig lycka till vad du än företar dig! 🤗🤗

Hejsan!
@Se klart, brukar läsa då och då på din sida och upptäckte just att jag spontant tänkte på dig och hälsade till dig i en text på min sida. Det här med kommunikation är en konst och tankar och dess energier är ett lite märkligt fenomen. Man kan ju liksom nästan känna på sig om någon tänker på en. Så funkar i alla fall jag som spiknykter, vilket jag är sen över en månad vilket känns riktigt bra.
Ha en fin kväll!

Tack för kloka inlägg i min tråd @vår2022 @andrahalvlek @geggan @flarran och @AmandaL
Vilket gäng detta låter som 😊 och ÄR. Squad heter det ju nuförtiden. 💪🏻🙏
Rekryteringen har fortlöpt då jag varit mkt transparent kring lönen, men nån eller annan tror att det möjligen går att komma förbi genom att ev omformulera uppdraget en aning. Vi får se. Jag får veta mer imorgon, och i så fall sista intervju senare i veckan.
Jag fyller 59 och har tänkt jobba till 64.
På min nuvarande arbetsplats kommer jag möjligen ha svårt att bibehålla roll, uppdrag. Att utvecklings-spåret är stängt är det inget snack om.
Fem år känns snäppet för lång tid att ”hoppas på det bästa”. Men allt möjligt kan ju hända oavsett hur detta blir.
Jag tänker inte så hemskt aktivit på detta men mitt undermedvetna jobbar på.
Snart nog kommer klarhet.

Är trött efter helg med stor fest (gick tidigt, något annat var inte möjligt då jag behöver vara rädd om min kraft.
Nu straxt kören.
Kram på er alla och extra varmt tack för att du hälsar på här, @flarran- på andra sidan

😍😍😍

God gryning,
Igår gick jag och la mig tidigt, vaknade kvart över fem- utvilad.
Har en grej att förbereda (jobb) så det passar bra att lägga 1,5 timme på innan dagen börjar på riktigt.

Glad för det mesta, nästan aldrig på dåligt humör. Slipper ju pms numera och då är måendet inte så cykliskt och det är rätt skönt att inte vilka skiljas en vecka varje månad. För att inte tala om hur baksmälla-ångest kunde göra livet ytterst grått. Svart.
Vitt utanför mitt fönster, men mörkt. Kanske är det lite så överlag?
Påverkas mer än jag brukar av världens krig och konflikter.
Glädjs mycket över människor runt mig, kollegor, vänner, familj. Pratade länge länge med min syster igår. Ikväll ska jag till småbarns-huset och laga middag.
Har sagt att jag bara kommer om de är friska. 😷😷
Ha en fin torsdag alla vänner, kämpar och räkmacka-glidare (inte så många… men nån dag ibland kan det väl känna så?)
Kram 🤗

@Se klart Jag uppfylls ofta av tacksamhet. Tacksamhet för att jag på djupet har förstått vad som på riktigt är viktigt i livet: Relationer.

Jag brukar säga att jag samlar inte på prylar, jag samlar på relationer. Till familj och vänner, men också kollegor och hastiga bekantskaper. Och med er här på forumet! I varje möte kan välja att vara närvarande, i varje beslut kan jag välja att vara inkluderande - bjuda in, ta kontakt. Alla våra viktiga relationer kräver ju att jag anstränger mig lite och vice versa.

Din fina relation med barn och barnbarn gör mig alldeles varm inombords ❤️

Kram 🐘

Du har så rätt @andrahalvlek
Tar med mig det idag då jag ska ta mig igenom den sista arbetsintervjun, så får vi se var (de!) och jag landar inombords och utombords. Inte så lätt att veta- trots så lång tid nykter kan kalibreringen på insidan vara lite nyckfull.
Kram 🥰

Idag vid halv fyra hade jag slutat jobbet (ledig på em) och skulle ut och handla, hemåt kl 17. Kändes som klockan var minst 19! Vi åt tidigt- kollade lite på tv och nu är det sängen och sovmorgon imorrn, rekordtidigt och rekordtrött.
Fredag kväll njuter jag av för att pusta ut, snacksa lite, ta min 0-drink och softa innan middag som idag blev rårakor. Sen måste det inte hända så mkt mer. Jag längtar redan innan jag ska lägga mig efter lördag morgon som är en favorit. I bästa fall nyköpta croissanter, alltid bröd, mango nu- billig. Tidningarna i sängen.
Imorgon ska vi på fest så landet blir på söndag. Advent ska upp 🎄
Skriver lite mer om jobbet imorrn! Kram på er.

Fina bästa @Se klart❤️ Det är alltid så fint att läsa hos dig. Du beskriver allt på ett så fint sätt oavsett vad. Jag kan se dig framför mig med kaffe, croissanter och tidningar. Tänker Svenska Dagbladet eller DN eller båda två eller ingen alls av de båda🤔Tidningar som jag aldrig läser. Tänker även katter i sängen el blir det för mycket för katterna? Tänker även smuligt. Men när det gäller dig så ser jag en livsnjutare i sängen👌🏼Är det så att du är bra på att se till att få till stunder av återhämtning även om de är korta så hittar du dem? För i min värld lever du ett intensivt liv med stort hjärta och plats för många nära och kära och då behöver man de där stunderna👌🏼
Önskar dig en fin lördaf❄️Kram❣️

Tack söta @varafrisk ❤️
DN, SvD och katterna- det stämmer precis det 😍 Ja jag är bra på att stänga av- göra ingenting- idag låg jag i sängen hela förmiddagen och skrev listor inför jul. Drack kaffe och somnade om en stund medan min man var och tränade. Har vila att ta igen, och även om jag så som vi gör, tampas med olika ”borden” så är det inte i närheten av hur det var när jag drack.
Eftersom jag inte dricker finns inga skuldkänslor att tampas med, vad jag inte orkar pga drickandet. Det jag orkar- det orkar jag. Nu har jag ju varit förkyld för ett tag sen så en ordentlig vilodag är absolut nödvändig.
Kram till dig och hoppas du har en fin dag 🥰

Jag är urlakad.
Sovit krattigt några nätter- mycket att hålla i huvudet. Genomgått sista steget i rekrytering med efterföljande erbjudande landat i att tacka nej. (Delvis en lönefråga)
Men just DET känns oerhört skönt men det har varit rätt mycket malande i huvudet kring det ena och det andra.
Flängt fram och tillbaka till landet för adventsfix, samma - fast nedskalat- här hemma. Håller på med listor kring allt från julklappar till att planera in ledighet.
Födelsedagar ska firas- mamma- mys- och så märker jag hur tröttheten gör alla ”borden” större.
Jag kan tänka ”jag borde verkligen ha fixat något trevligt julpyssel för alla” alltså HALLÅ säger jag till mig själv.
Egentligen inte så orimligt mycket på jobbet- men sammantaget med allt annat, vill stänga ner.
Ikväll ska jag städa men först se några presentationer på SVT av årets nobelpristagare. Mycket avstressande faktiskt.
Kram på er denna iskalla tisdag’ ⛄️

@Andrahalvlek
Samma väg eller annan väg, du har så roliga kommentarer ibland.😀 Men också så bra att bena upp det så när allt är snårigt och slingrigt. Det ska jag komma ihåg.👍

@Se klart grattis till beslutet! Bra! Nu är nästa steg att använda denna impuls o erfarenhet till att förbättra din arbetssituation på något annat sätt. Det kommer du att göra!

Tack @geggan @AmandaL och @andrahalvlek
Jag känner mig lättad att det inte just nu- blev detta rätt svåra uppdrag inklusive pendling och annat. Alldeles oavsett lönefrågan.
Jag tror absolut som du skriver @geggan att det blir ett sätt att se över, hantera, arbetet här och nu.
Hade möte med ett av mina gäng och en annan avdelning - implementera nytt system. Andra avdelningen sa: åh vad härligt att ha möte med er- som är positiva!
Jag sa att ”vi jobbar så”. Vi orkar inte något annat än att se till att ha det bra på jobbet.
Kram från hemmakontoret! 🧑‍🎄

Tack @geggan @AmandaL och @andrahalvlek
Jag känner mig lättad att det inte just nu- blev detta rätt svåra uppdrag inklusive pendling och annat. Alldeles oavsett lönefrågan.
Jag tror absolut som du skriver @geggan att det blir ett sätt att se över, hantera, arbetet här och nu.
Hade möte med ett av mina gäng och en annan avdelning - implementera nytt system. Andra avdelningen sa: åh vad härligt att ha möte med er- som är positiva!
Jag sa att ”vi jobbar så”. Vi orkar inte något annat än att se till att ha det bra på jobbet.
Kram från hemmakontoret! 🧑‍🎄

Igår var det liksom en puckel som jag klev igenom, över?
Jag spaltade upp kvarvarande dagar innan ledighet och insåg att det inte var så många- och att jag kommer att hinna med.
Är klar med budgetarbete, föreläsning, och annat som tagit mycket energi. Rekryteringsprocessen inte minst.
Jag längtar efter ledigheten nu, och jag höjer inte blicken alls utan jag ser där jag står. Här känns det bra och stadigt!

@Se klart Vet du, jag tror att man kan bli beroende i form av kickar i olika typer av utmaningar också. En del personer är mer entreprenörer än förvaltare. Jag är förvisso nog ingen entreprenör, för mig är det vardagsmat att lösa olika jobbproblem, men för mycket för länge i kombo med stökigt på hemmaplan gör ju att jag stressar mig sjuk. Jag vill inte hamna där igen, tre perioder av sjukskrivning för utmattningsdepression får bannemej räcka i ett yrkesliv.

Samtidigt kan jag bli rastlös när varje arbetsdag är lik den andra, jag får jobba på att vara här och nu, verkligen känna att jag hinner med och kanske till och med har lite luft här och där. Och allt man tränar blir man bättre på! Min nästa utmaning, hoppas jag, blir att lära upp rookies. Det gillar jag och det ger så oerhört mycket tillbaka.

Kram 🐘