Anonym31513

De senaste två dagarna har jag varit fruktansvärt trött och haft väldig huvudvärk. Hoppas att det ger med sig. I övrigt rullar det på bra med "The alcohol experiment". Två dagar till och jag har nått en tredjedel!

Anonym26613

Började idag alcohol experiment. Trögt när jag vill hoppa till dag 8 ?❤ men det får bli istället 38 dagar för mig i slutet.

Kul att du gillar programmet. Ska bli spännande att få se morgondagens uppgift o film :)

Anonym31513

Kul att du också börjat. Bra kämpat!
Jag ser också fram emot morgondagens film, kloka ord och uppgift! Något att "hålla i handen" liksom, de första trevande stegen i nykterheten.

Anonym31513

Det rullar fortfarande på ganska bra. Har varit ganska sugen några kvällar, men lyckats stå emot. Äter dock en väldig massa choklad. Måste skärpa mig där.

Det är ett perfekt sätt att trösta sig i början. Tids nog hinner du skärpa dig med det också. Det är först nu vid 11 nyktra månader som jag infört köpförbud på choklad. Viktigast först - vara nykter!

Kram ?

Kaffetanten88

Jag har hetsätit godis. Nykterheten först men jag började med keto/lchf igår. Det hjälper faktiskt mot allt sug för mig. ?

Anonym31513

Tiden rusar iväg. Redan dag 20 av 30 i "The alcohol experiment". Ikväll var jag rejält sugen på alkohol. Jag lyckades stå emot genom att tänka: "Hur vill jag må i morgon bitti när jag vaknar" och "Detta är bara en tanke och inget som jag behöver agera på". Drack tomatjuice.
Kram på er!

Anonym31513

Jo, idag kändes det extra bra när jag vaknade. Tänk vad besviken jag hade varit på mig själv om jag hade givit efter för suget och druckit igår. Heja mig! Idag är det dag 21.
Ha nu en fin dag alla och ta hand om er!

Anonym31513

Lördagskväll och jag är märkligt nog inte ens särskilt sugen på alkohol. Skönt!

Så skönt när man får de där dagarna då det är enkelt, de kan man sätta in på nyktra banken, så ökar de i värde för framtiden.
Heja dig!

Anonym31513

Idag är det dag 27 av 30 i "The alcohol experiment". Såhär länge i ett sträck har jag inte varit nykter sedan jag var gravid med mitt yngsta barn för över tio år sedan. Visst har jag varit sugen på alkohol emellanåt, men med rätt tänk, alkoholfritt rödvin och tomatjuice har jag tagit mig igenom det.
För drygt en vecka sedan slutade jag med choklad också. Insåg att jag inte vill gå från ett beroende till ett annat och dra på mig överflödiga kilon.
Ha nu en fin onsdag alla kämpar där ute och var rädda om er!

Grattis till dina 27 dagar!
Blir nyfiken på vilket alkoholfria rödvin du dricker? Har inte testat rött än, har bara hört att de ej är goda. Jag tänker att det inte behöver smaka eller vara likt vanligt rödvin, men smaka gott helt enkelt. Är ju trevligt att ta till vid festliga tillfällen.
Ha en fin onsdag!

Grattis till ett livsviktigt rekord! Skönt att det går bra för dig. Vilka är dina viktigaste aha-upplevelser under ”The alcohol experiment”?

Kram ?

Anonym31513

Illaute: Jag brukar köpa Carl Ljungs alkoholfria rödvin på Coop. Ärligt talat så tycker jag inte att det smakar gott. Det smakar mest som dålig saft! Jag gillar dock den lite lyxiga känslan av att ha ett glas rödvin bredvid mig.

Anonym31513

Andrahalvlek: Det jag tagit till mig mest är fakta om hur alkoholen skadar våra kroppar. Tex att de senaste årens forskning visar att även mycket små mängder alkohol ökar risken för cancer.
Även det här med hur beroendehjärnan fungerar. Varför man känner sug och hur man liksom kan programmera om hjärnan med sina tankar. Jag har köpt en bok som det tipsas om i experimentet som handlar om just det. Den heter "The little book of big change" av Amy Johnson. Har dock inte hunnit läsa en rad än.

Anonym31513

Dag 32 som nykter. "The alcohol experiment" är slut. En del av mig tänker att jag borde köra på nu och vara nykter i tre månader som det tipsas om här på Alkoholhjälpen, men det känns så otroligt länge. Jag har bestämt mig för att ta en vecka i taget så får jag se vart det bär hän. Denna veckan tänker jag vara nykter.
Kram på er!