Anonym31513

Är det någon som testat trettiodagarsprogrammet "The alcohol experiment"? Jag funderar på att prova det från och med 1 januari. Som jag förstår det så registrerar man sig med namn och email-adress. Sedan får man ett mail per dag med diverse fakta under en 30-dagarsperiod. Stämmer det? Kommer i så fall det första mailet samma dag som man registrerar sig?

Du behöver nog inte alls känna dig misslyckad eller nere pga av din dotters kommentarer. Kan nästan lova att dom uppskattar det du gör men i en viss period i ungarnas liv så är allt mamma och pappa gör dåligt och töntigt.
Så är det bara..
Är också lite nyfiken på ”The alkohol experiment”. Hoppas att du/vi får svar.
Stor kram till dig och hoppas att du känner dig mer uppåt snart.
Kämpa på, tror på dig!

Inte jag, men jag brukar tipsa om ”The alkohol experiment” eftersom det är Annie Grace som står bakom det, och hon tillhör mina husgudar. (Den andre husguden är Craig Beck som håller till på youtube.)

Onkel F kör programmet nu tror jag. Någon mer här har redan testat det. Kaye? Kennie?

Annie Grace har en podd också ”This Naked mind”. Hon pratar överjävligt snabbt, men man vänjer sig. Någon coach som heter Scott nånting svarar i vissa avsnitt på läsarfrågor, de avsnitten gillar jag.

Kram ?

Hej
Jag testade det under min 2a månad utan A.
Jag gillade den och längtade efter mitt dagliga mail.
En snabbkurs i vad A gör med oss psykiskt och fysiskt.
Länk nedan
(borttagen länk, reklam/försäljning//admi)
Kram⚘

Anonym31513

Tack för era kommentarer Illaute och Andrahalvlek. Jo, det är väl så att ungar i en viss ålder är väldigt negativa till allt som föräldrarna säger och gör. Jag var själv väldigt negativ mot mina föräldrar under några års tid, men visst uppskattade jag innerst inne vad de gjorde för mig och att de alltid fanns där.
Jag ska lyssna på ett avsnitt av "This naked mind" vid lämpligt tillfälle!
Kram och ha en fortsatt fin tisdagskväll!

Riktigt bra så är långt. En introducerande text och en liten video varje dag. Efter videon finns det lite "arbetsuppgifter" som jag gillar. Man får tänka till och reflektera över vad som sagts.

Tidsmässigt får jag mailen under natten, det är ju lite tidsskillnad mellan Sverige och USA.

Man får lite mail om Live-versionen som man kan ansluta sig till för "Endast XX $, men jag har inte sett något som tyder på att gratisvarianten skulle försvinna.

Annie Grace brukar tjata om att ”The alkohol experiment” alltid kommer att vara gratis. Det är ju inspelat och därför lätt att dela med sig av. Hon håvar nog in rejält med kosing i andra sammanhang. Det finns en podd med henne också som heter ”This Naken Mind”. Det finns en coach där också som heter Scott någonting som är väldigt bra när han svarar på lyssnarfrågor.

Kram ?

Anonym31513

Jag är nyfiken på "The alcohol experiment" och tänker registrera mig den 1 januari om det är gratis. Det ska bli spännande att se vad jag tycker om det och vart det bär hän.
De senaste veckorna har jag haft ont i magen och i bröstet. Jag hoppas att det blir bättre om jag håller mig borta från alkoholen en tid.

Gott slut och gott nytt år på er!

Jag är själv på dag 5 och känner att det ger mig mycket med all fakta och mindset. Också ur fokuset att inte lägga tonvis med energi på förbud och viljestyrka vilket jag försökt flera gånger tidigare. Det blir för jobbigt på sikt, nu strävar jag efter bland annat genom "The alcohol experiment", böcker, detta forum och så vidare att förändra mitt synsätt på suget mer grundligt så att jag inte ska ta det på så stort allvar och samtidigt lära mig så mycket jag kan sanningar om alkohol.
Gott Nytt År till dig med!

Anonym31513

Idag har jag gått med i "The alcohol experiment" och gjort min första uppgift. Jag känner mig riktigt inspirerad! Detta ska bli spännande och intressant.
Igår lyssnade jag på ett radioprogram som handlade om vinterbadande. Det har blivit väldigt populärt på senare tid. De intervjuade en psykolog som även hon vinterbadar. De flesta vinterbadare tycker inte att det är särskilt skönt när det pågår, utan det är känslan efteråt man vill åt. Reportern frågade psykologen hur man kan få sig själv att göra det, trots att det känns så fruktansvärt till en början. Då sa hon att obehagskänslan är bara en känsla eller en tanke och inget man måste agera på. Det ska jag försöka bära med mig som en klokskap och tänka på när suget efter alkohol sätter in. "Detta är bara en tanke och inget jag behöver agera på".

Kram på er alla och ha en fin nyårsdag!

anonym32961

Läst igenom din tråd och vinkar till dig ? stor igenkänning på mycket, matlagningen och suget, ungar med raseriutbrott osv.

Jag har skapat ett konto här idag för att försöka ge mig själv en längre nykter period. Är så trött på att vara bakis! Vill vara en bättre mamma.

Tycker det låter jobbigt för dig att maken har vin hemma. Jag är ensamstående och har inget hemma. Jag skulle nog inte klara det om det fanns hemma.

Ha en fin dag! Kram ?

Tack för en fin tråd som direkt inspirerade mig att ta tag i mina problem igen. Har varit aktiv härinne förut men tyckte jag hade en bra period ett tag och slutade skriva. Men året som har gått har medfört så mycket stress, oro och sorg att mina alkoholproblem har eskalerat till en punkt där jag håller på att tappa det helt. Orkar inte skriva så mycket mer idag men ville ge dig pepp och säga att jag är imponerad av dig och din kamp! Kram /A ?

Anonym31513

Dag 2 idag och allt känns fortfarande bra.
Jag är så tacksam för att detta forum finns. All värme, förståelse och pepp betyder oerhört mycket för mig. Att jag tydligen dessutom lyckats inspirera någon känns helt fantastiskt. Wow!

Anonym31513

I morse vaknade jag med huvudvärk. Jag ryckte till och tänkte att hur mycket drack jag igår? Efter bara ett par sekunder kom jag på att jag drack ju ingenting! Att vakna med huvudvärk är aldrig trevligt, men att nöjt kunna konstatera att den beror i alla fall inte på bakfylla, det känns väldigt bra.
Idag kommer jag att lägga ännu en nykter dag till protokollet.
Kram på er alla kämpar där ute!

Jag tror att huvudvärken är någon form av abstinens. Hade huvudvärk ofta den första nyktra tiden. Det får man när man slutar dricka kaffe också, men den huvudvärken är värre tycker jag. Håll i och håll ut!

Kram ?

Anonym31513

Idag kände jag mig faktiskt ganska sugen på alkohol. Bra att vi inte har någon öppnad flaska stående någonstans, för då hade det varit svårt att motstå, men det gick bra idag. Jag vill verkligen klara en månad (minst).

Det är en jobbig dag, dag 4. Glädjen och förvåningen över att ha fixat 3 dagar övergår i tomhet. Känner jag. Usch.. ? /A

Anonym31513

Det flyter på ganska bra. Visst har jag varit sugen på alkohol ett par kvällar, men det har inte varit något starkt sug. Viljan att klara i allafall dessa trettio dagar är större. På morgnarna när jag vaknar är jag så stolt och nöjd med mig själv för att jag inte har druckit!
Jag är såhär långt positivt överraskad av "The alcohol experiment". Det innehåller många kloka ord som ger mig värdefulla insikter.
Jag har kollegor på jobbet som under årens lopp hållit på med diverse dieter. De brukar säga att tredje dagen, tredje veckan och tredje månaden är tuffast. Kanske är det så?
Ha nu en fin trettondag alla fina forummedlemmar!

Anonym31513

Vet inte tyvärr varför det eventuellt är så. Kanske en kombination av att nyhetens behag börjar avta och att man börjar känna att "Det här var ju inte så svårt. Jag kan lika gärna börja/sluta någon annan gång".