Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

mod60

Jag tycker du skriver väldigt bra om alkohol och hur den kan vara ens universalmedel. Träffande! Känner igen mig så i dina ord och det som jag tolkar in i dem. :) mod 60

LenaNyman

Blev glad av att läsa dina rader, så här på självaste skärtorsdag.

:)

LenaNyman

Vaknade för en liten stund sen. Selma ligger bredvid mig i sängen och Lucas är i full gång med att göra morgonkaffet. Ska höra med honom sen om han tog kaffefiltret direkt från hållaren på väggen utan omvägen via köksskåpet.

Kom plötsligt på hur jag inför mig själv slätat över processen med "gammal fylla blir som ny" med det ursäktande "jag klarar inte av att vara bakis". Hah, vilken kass ursäkt! Men när underlaget är gropigt försöker man plana ut med vilka medel som helst - när man inte är redo för en förändring.

Så. Nu väntar kaffe på säng och sen en långpromenad innan solen göms i moln.

LenaNyman

Det är skönt att bara softa hemmavid. Det är skönt att slippa frestas. Ändå blir jag avundsjuk när jag går ut på facebook; det känns som att varenda kotte där partar och har hur kul som helst. Och här ligger jag torrlagd och tråkig och har vaknat i vargtimmen.

Jag känner mig utanför och tacksam på en och samma gång.

steglitsan

Du är tillbaka, så jävla gött Jag visste det hela tiden, att du skulle komma hit igen. Och nu är du här.

De senaste veckorna har varit intensiva med mycket fix, jobb och flytt. Men nu är det lugnare och jag får ro att skriva här igen. OK så här är det. Jag har fortfarande inte börjat läsa Steglitsan, men klandra mig inte för det. Jag orkar inte ha det på mitt samvete. Jag kommer dock läsa den, snart. Gillar du den?

Alltså det är så mycket jag vill fråga. Vi har ju massvis att ta igen hur går det med Lucas? Han verkar verkligen vara en sån jäkla klippa.

Puss, kram och glad påsk!

Blomman

Ja det är skit dålig ursäkt men jag har också samma.

Glad påsk på dig underbara Lena

LenaNyman

Japp, SL, här ser du en som är tillbaka igen! ;)

Blir så hejdlöst nyfiken nu. Du har flyttat! Och jobbet, funderade för ett tag sen på det här projektet du ville dra igång; blev det nåt? Så kul att höra från dig igen!

Äsch, boken, det spelar såklart ingen roll alls. Tycker den är läsvärd. Den har en rätt lågmäld ton men nyanserna finns där och så är den skriven i jagform vilket jag alltid tycker är ett stort plus.

Det är bra med Lucas. Min älskling och trygghet. Jag frågade honom om han såg det som en uppoffring att vara nykter med mig nu i påsk. Det var det inte. Han tycker bara att det är skönt att vakna fräsch och att jag finns i samma värld som honom.

Puss & kram! Ha en härlig påskafton!

LenaNyman

Söndagen har avlöpt på fridfullt vis. Svärföräldrarna var här på middag - jag har väl aldrig umgåtts så mycket med dom under nån påsk som i år. Jag undrar om dom reflekterat över det. Hursomhelst hade vi det lättsamt och trivsamt under några timmar.

Påskhelgen är verkligen en farligt lång högtid för den som gärna firar. Skärtorsdag, långfredag, påskafton och så påskdagen. Fyra dagars drickande på raken och sen ska man försöka bli människa igen. Jag är tacksam över att inte behöva göra den resan i år. Tack, LenaNyman, för att du bjuder dig själv på detta. ♥

steglitsan

Ja jag har flyttat, fast det är tillfälligt. Jag är in between apartements skulle man kunna säga :) Suck och snark. men det kommer reda sig. Jag tycker bara att det är så vansinnigt jobbigt att flytta och just nu är jag något rotlös. Både bra och dåligt. I alla fall. Projektet finns där, jobbar inte på det i högvarv men jag kommer nog ta ett omtag på det nu när jag röjt flytten ur vägen Jag har ett gäng vänner bakom som bara väntar på att jag ska kicka igång detta så jag ska definitivt ge det ett försök.

Låter som att du hade en mysig påsk. Men glöm inte att ha roligt också!!! :)

Kram

Och ja, jag stickar fortfarande. Har blivit ganska så flink om jag får säga det själv!

LenaNyman

Det skadar aldrig att ha en fast bas att utgå från. Ibland får jag sån lust att bosätta mig i ett kollektiv. Men sen kommer jag på att det är bara så skönt att få rå sig själv när man är hemma.

Ja, du har så rätt så. Komma ihåg att ha kul. Livsluftsviktigt!

Hehe, klart du stickar fortfarande. Trodde dig väl aldrig om nåt annat. :D

Stor kram!

P.S Grattis till snusstoppet! D.S

mod60

hej LN
Vill bara önska dig en härlig vårdag :)
mod60

steglitsan

Inte sällan när jag ser ditt trådnamn som hastigast så tänker jag alltid samma mening i huvudet, den kommer helt spontant VARJE gång; "Nä, serru det kan man inte!!!" Ibland lägger mitt sjuka lilla huvud också till: "Här ska inte dös på länge".

Så då vet du, om du undrade alltså.

LenaNyman

Så det var bra att du rätade ut frågetecknen, SL. :)

Men det är märkligt. Med jämna mellanrum sköljer en sån enorm misströstan och meningslöshet över mig att jag, precis som jag skriver i det första inlägget, avgrundsvrålar rakt ut. Jag rasar och går an och ber om ett hastigt avslut. Jag börjar misstänka att det är kraftig pms. Man ska ju vara försiktig med vad man önskar, sägs det, så när jag återgått till normaltillståndet ber jag gudarna om ursäkt. Ja, faktiskt på fullaste allvar. Du förstår, kära steglitsan, att det går ju inte an att checka ut för egen maskin. Då återföds man med samma jäkla uppsättning problem och måste börja om från början igen. Eftersom det scenariot låter outhärdligt återstår ett alternativ: Keep on going.

Mmm, jag har aldrig gjort anspråk på att vara en människa med helt normala tankegångar.

Jag önskar dig en fetnajs fredag och helg, SL!

LenaNyman

För många av oss som har problem med alkoholen känns ett återfall som att man därefter måste börja om från början igen. Nu minns jag inte hur många nyktra dagar jag hade på raken i höstas, men det var några stycken i allafall. Upplevde jag det för tre veckor sen att jag var tillbaka på ruta ett? I viss mening, kanske, eftersom antalet "avverkade nyktra dagar" då låg på noll. Men själva resan vi gör, själva livet som vi lever, det är en pågående process. Den processen kan aldrig gå i repris eller tas om från början igen. Den bara fortsätter. Och på vägen lär vi oss hela tiden. Ingenting är bortkastat.

Skön söndag på er alla.

LenaNyman

Ville bara upplysa er alla om att det är måndag idag, om nu någon mot förmodan missat det. Måndag hela långa da'n, alltså.

:)

Blomman

Men så många ser måndagar som nya möjligheter och utmaningar. Bara positivt.

För mig just nu innebär måndagar en början på en ny ångestfylld vecka med panik över allt jag ska hinna med på jobbet och över allt jag ligger efter med. Är oftast sjukt trött på måndagar....säkerligen ofta efter dryckeshelg....som denna :-( och tungt arbete hemma.

Önskar jag upplevde måndagar positiva.

LenaNyman

Jag märker att när jag inte dricker så får måndagen mer karaktär av en helt vanlig dag. En av sju. Men en måndag kan ju också vara den första tröstlöst jobbiga anhalten på transportsträckan till fredag där ölen och vinet vinkar välkomnande mot en.

Just nu känns det inte som att det finns nåt välkommet i alkoholen, dock. Den känns snarare olustig eftersom jag vet att jag inte kan lita på mitt förhållande till den. Och det är inte vin- eller ölglaset som är otroget, nej, det är jag själv som tar snedstegen.

mod60

Ja måndagar är alltid jobbiga tycker jag. Man somnar sent söndag kväll och vaknar dödstrött måndagmorgon och ska upp och jobba. Men en sak kan man väl säga och det är att man är mindre trött sedan man slutade dricka och måndagen är mer hanterbart. En vardag som vilken som. Håller med dig LenaNyman om det.
Vilken lättnad att vakna och kunna gå iväg till jobb utan ångesten för hur man luktar, ser ut, uppför sig o.s.v. Vardagen är så mycket bättre UTAN alkohol. Vardagen den är ju tuff som den är, även utan alkohol!!!!
kram mod60