Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

LenaNyman

Och tack för påhälsning, självklart. Blir glad över välkomnandet. Pusspuss på er!

Det som händer med mig nu är att jag är mitt i nån slags andlig utveckling. Det jag beskrev långt tidigare, med lilla tjejen som stod invid min sängkant, slungade in mig i "något annat".

Pappa dog när jag var femton. Jag var redan i funderingar om livet. Helt plötsligt fick jag en direktsmak om vad det innebar att förlora en familjemedlem. Mitt liv var ett oerhört kaos innan och kaoset spred sig efter min fars död. Det var omvälvande.

Och det var då något väcktes inom mig. Världen var kanske djur, natur, människor och människors skapelser. Samtidigt finns annat. Där är jag nu. I det här "samtidigt".

Det finns egentligen inte så mycket att säga om såna här saker. Det är subtilt. Det är att lämna huvudet och gå elsewhere. Där är jag.

Och, kära ni, jag dricker fortfarande. Och drickandet är idag en problematik på så sätt att jag vet att om jag dricker fler än en dag på raken så blir det problem. Det undviker jag nu. Samtidigt har något annat dykt upp. Man kanske inte kan säga såna här saker här, men jag gör det ändå.

Vi har ett högre syfte. Vi gör som vi vill.

Jag vill inte förminska och inte förstora. Det bara är som det är.

Puss!

/LenaNyman

steglitsan

Saknar dig Nyman, hoppas det bästa för dig.

Kram

steglitsan

Så länge Alkoholhjälpen finns i min sfär så finns även du där. Tittar in här med jämna mellan rum så att du inte ska känna dig ensam när du väl tittar in här igen.

Kram

Stingo

Såg dig inne hos Steglitsan. Kul att höra av dig. Hur går det?

steglitsan

Tog aldrig tag i den igen, men jag gör det idag. Letar upp den genast. Kommer kännas fantastiskt att läsa den samtidigt som du! Sen när vi är klara så får vi skriva varsitt utlåtande här!

Kram fina du och TACK!

LenaNyman

Hur går det med vårsådden? På nyhetsmorgon diskuterade dom att styrkan på den chili man köper kan variera stort. Jag stålsätter mig och köper pulver i stället.

Med alkoholen går det alls inte bra. Jag testar att begränsa. Det är på det här viset, hur jag än vrider och vänder på det, att jag faktiskt bör vara en nykter alkoholist. Jag ska dricka så vansinnigt mycket precis varenda gång. Ibland tänker jag på min bästis och hennes konsumtion. Det hon druckit i sin livstid häller jag i mig på en månad. Vet du? Det blir skönt när jag bestämmer mig. Jag kommer att göra det snart. Inte för att nånting i det här ska betraktas som rätt eller fel. Jag observerar bara och finner mest varje gång att alkohol och Lena är ett omaka par. Jag tas ur funktion och alkoholen göds.

Hur är det med dig? Reser du lika mycket nu och börjar det våras även i dina hemtrakter?

Varm kram.

LenaNyman

Jag väntar in dig. Eller snarare, jag börjar om. Så fint att dela denna mångsidiga läsupplevelse med framför allt dig. Goa du.

Stingo

Den fixade jag redan på förra årets sida, så nu står de där i fönstret och lapar i sig ljuvlig vårsol, med de första blommorna framme. Jo chili kan variera stort i styrka, men den största skillnaden är att de man köper i butiken oftast bara är starka medan en hemmaodlad av god sort har en härlig arom därtill. Tunt på resefronten, men nästa vecka skall jag iväg för några dagar. Planerar att ta mig direkt från flyget till en cocktailtillställning, få se hur det blir med det.

Trist att du fortfarande har det jobbigt med a. Hoppas du kan komma fram till ditt beslut snart och få det bättre sedan.

Tack för din fina hälsning i min tråd. Jag vet att jag skulle tycka om dig också. Eller rättare sagt - det gör jag redan.

Har också boken Steglitsan bredvid huvudkudden, men jag kommer inte vidare i den... Ska försöka ikväll igen. ;-)

Tänker på dig. <3

LenaNyman

Nykterheten alltså. Det är påsk nästa helg. Har gått och funderat på det hela dagen. Nu sitter jag här och är varm om hjärtat. Och lättad. Pratade med Lucas och vi ska bara vara hemma i lugn, ro och nykterhet. Det innebär att jag inte behöver gå in i den här förbannade alkoholdragkampen. Det innebär att jag har världens finaste sambo. Ja, enligt min egen ödmjuka åsikt alltså.

Det här blir bra.

/L

LenaNyman

Och tack Cleaver, steglitsan, Muris och Stingo för era avtryck.

Ja, som sagt var är det nu dags igen. Jag får det bevisat för mig om och om igen att vi inte är vidare kompatibla, alkoholen och jag. Snart är sommaren på intågande och jag har ingen lust att supa bort en semester till. Det är så bedrövligt och inskränkt och icke livsbejakande. Torftigt.

höra Lena. Ja jag och alkoholen är inte heller något bra par. Har inte lust att förstöra en enda dag till, har anmält mig till en internetbehandling via Karolinska, och vi börjar i dag eller i morgon. Ska bli spännande.
Vill inte dricka bort någon mer påsk, någon mer semester heller. Vill må bra på riktigt!
ha de!

LenaNyman

Säkert kommer du att lära dig lite nytt, tänka lite nytt, få nya impulser och redskap. Vi får hoppas på det, eller hur? :)

Stingo, tack. :)

LenaNyman

... alkoholen varit under en lång tid i mitt liv. Hur jag hållit den i handen som tröst, slagit den i huvudet för att bedövas och baxat den framför mig som body guard. Hur den alltid funnits där som en given ingrediens till skönare upplevelser. När jag tänker på det, vilken stor plats och stort inflytande den haft, så inser jag vilken utmaning som väntar. Åratal av prägling i en uppsjö av situationer ska bytas ut mot nya coping skills.

I köket har jag satt upp en kaffefilterhållare på väggen. Tidigare låg filtren i ett skåp alldeles bredvid. Gissa hur många koppar kaffe jag hann brygga innan huvudet och kroppen hade lärt sig att kaffefiltren numera finns att hämta inte i skåpet utan på väggen? Bara en sån sak, liksom.

God morgon, förresten. Time to rise and shine.

:)

LenaNyman

Jag färgar mitt hår. Nykter. Det här låter förstås inte klokt men just hårfärgning var en av dom många saker jag inte kunde åstadkomma utan några glas vin innanför västen. Jag var ju tvungen att komma i rätt mood.

Jag tänker inte låta alkoholen definiera mig som människa längre. Och man får ta det dag för dag, syssla för syssla, situation för situation. Känsla för känsla.