Fortsättning följer, livet efter.
Efter 8:e gången på traumabehandlingen så känner jag att bilden är klar och ett lugn inombords. Jag känner mig trygg i mig själv och vem jag är.
Det är en helt ny känsla, fantastisk känsla.
Så fort kroppen fått vila ut efter all bearbetning.
Så ser jag framemot att börja gå mot mina mål.
Idag är jag stolt och tacksam för att jag tog ansvar över mitt mående och sökte hjälp och att jag gick in 100% med att bearbeta det som höll mig fast.
Det finns hopp 🙏

@vår2022
🙏 tack.
Jag är också glad och väldigt tacksam över alla kloka människor som gått före som ger styrka, kraft, förståelse och hopp på vägen när det känns mörkt.
Du bland annat ❤️🍀

Inatt har jag sovit bättre än vad jag gjort på en evighet.
Satte igång och började städa igenom hela hemmet, tvätta sängkläder, dammsuga och skura.
Vill bara ha ordning och reda i mitt liv nu, i mitt hem, i min ekonomi, i allt.
Det är det viktigaste för mig, kanske inte så konstigt när det varit så kaotiskt.
En övning jag fick med mig från psykologen denna vecka var att vara närvarande och medveten.
Att stanna upp och reflektera utan att lägga en värdering: vad jag känner, ser, hör, smakar. Samma med tankar, reflektera att nu tänker jag på det här och bara bli medveten.
Det hjälper och sorterar inombords.
Önskar er alla en rofylld och ljus dag!

"När du gör något så kör inte slut på din energi" och vad gör jag.
Städar hela lägenheten och ger mig ut på en 7km promenad med intensivt snack.
Idag betalar jag för det. Totalt dränerad.
Idag lovar jag mig själv att göra allt lite mer sakta och för alltid vara rädd om min energi.

Fick en förlängning på sjukskrivningen och träffade en ny läkare.
Väldigt bra läkare som pratade om vikten att välja det som intresserar en framåt.
Är tacksam och förundrad över hjälpen jag får. 🙏 Det måste finnas en högre kraft!

För första gången på länge börjar nu seriöst planerande inför mina mål.
Jag valde att avvakta studierna till hälsan är bättre, jag vill inte ta risker mer.
Med hjälp av psykologen har jag fått i uppgift att kartlägga mina värderingar.
Hur jag vill att det ska vara i livet och hur det är idag.
Jag skrev ner allt på ett papper och delade in de i mål och delmål.
Vad jag kan börja med idag för att gå mot mina mål.
Jag är så stolt över mig själv, jag har ägnat sommaren åt att bearbeta mina trauman och psykologen säger att jag gjort ett bra jobb, framförallt så känner jag att den utvecklingen som skett är det bästa jag gjort för mig själv.
Så tacksam och glad.
Så skönt att ha mål i livet med mening, det blir lättare att hålla kursen om man vet vart man ska.
Önskar alla en fin söndag, det finns alltid hopp🙏❤️

@Kameleont

Tack, det går framåt och upp och ner. Har närmare till mina känslor och lättare att sätta gränser.
Hur går det för dig? Ja, hopp finns alltid även om det inte känns så.
Du är stark ❤️🙏

@Snödroppen
Tack för att du påminner mig om att hoppet finns! ⭐
Det är rätt tungt nu.
För mycket på alla plan. Vet inte hur jag ska orka o samtidigt vet jag att jag bara fortsätter o orkar lite till o lite till...
Kan nog kännas bättre redan imorgon bitti, hoppas jag.
Kram 🧡

Fortsätter skriva oavsett om det intresserar någon eller inte.
Forumet har blivit som en nära vän 🙂
Är fortfarande trött och matt trots några månaders sjukskrivning. Var först frustrerad men nu känner jag en tacksamhet för att kroppen orkat så länge med så mycket kaos.
Det är helt fantastiskt egentligen att kroppen säger ifrån när förnuftet inte klarar det.
Det finns ingenting i världen som är viktigare än hälsan för utan den klara man ingenting. Jag inser att att det faktiskt gått så långt att om jag börjar jobba nu så finns risken för att jag kommer bli sjukskriven och då inte kan komma tillbaka till arbetslivet igen (läkarens ord Börjar sjunka in).
Så alla ni som har lämnat och drömmer tillbaka till allt som kunde ha varit, vilket jag också gjort. Tänk att ni räddade er själva från att bli sjuka på kuppen.
Det är på riktigt, medberoendet gör en sjuk på alla plan om man inte stoppar i tid.
Så var stolta och nöjda över ert beslut för det är inte särskilt romantiskt att vara helt utslagen, och det är ju verkligheten.
Kram på er och ha en skön söndag.