Hej! Det var ett tag sen jag skrev här nu. Har inte hänt mycket, dag 50 räknade jag ut här nu.
Jag läser mest runt här nu, och slänger in ett inlägg här och där. Kommer troligen inte bli mer aktiv än jag är här nu.
Mår riktigt bra faktiskt, lite upp och ner med sömnen dock. Känner inget som helst sug att dricka något längre.
Så kämpa på ni som har jobbigt därute.
Ny nykter dag,, eller hur @Kebne1

@vår2022 Tack så mycket!
Jag läser allt du och ni andra skriver,, så jag slänger in någon kommentar emellanåt.
Jag tycker ju bara gott om alla,, så jag känner att det är lite taskigt att det går så bra för mig, och vissa får kriga mot olika demoner varje dag.
Det är faktiskt så att mår man dåligt så känns det bra att få skriva av sig här,, men mår man bra är det svårt att motivera vad man ska skriva om...

@Tikka Stort grattis till 50 dagar! 🤩 Snart börjar gösen vakna till liv. 🎣 Om du måste vänta på körkortet. Kan du inte sätta på en elmotor på din ombyggda cykel? 🤔 Det hade ju varit smidigt, och så har du ett kul projekt att pilla med. 😀

Ha det bra!

@Torn @Jan.3. Tack! och Ja,, Gösfiske,, snart så,, dock är isen tjock hos mig i Norrland än.
Elmotor lät inte dumt,, men nog ska ni se att transportstyrelsen hindrar mig från att åka på en sån också.
Dom är lite fyrkantiga på det stället. Har nån handläggare där som jag döpt till Kuben...
Ha det gott!

@Tikka Men du kan skriva om hur bra du mår, det inspirerar också, då får man se hur bra man mår efter att ha slutat med alkohol och är nykter😁. Men såklart gör du som du vill👍

Heja dig🎈@Tikka
Jag känner precis som du gör. Det nyktra livet bara rullar på. Men det är så bra att veta att forumet finns när det blir jobbigt.
Nu mot två månader🙌🏾❤️

Fredag kväll!! Den här veckan har varit oförskämt lätt för mig,, sovit bra,, allt har flutit på,, alla provsvar ligger på en nykterists nivå.
Jag tror jag vet varför allt är så bra,, i söndags och måndag kväll var det program på vår kära kanal med mycket reklam på där min stora (hemliga) kärlek var med,, en av Sveriges bästa kvinnliga sångröster, otroligt snygg och född på det underbara året 1973, årtiondet då vi växte upp i en brun och orange tillvaro och farsan var packad jämnt.
Resten får ni lista ut själva, ni som läser.
Lev å må!!!!

Lördag. Skotertur, grillning korv.
Kanonbra dag, lite grått väder men nollgradigt. Kläderna luktar vedrök och tvåtaktsolja.
Nu blir det soffan och trocadero.

Söndag,, varför är söndagar sååå tråkiga?
Oavsett om man varit hyfsat slirig eller nykter, så är söndag tråkig.
Älskar man att se alla veckans program i repris så är söndagen en bra dag.
Nåja,, vi krigar oss vidare genom denna dag också,, det har väl varit sämre läge kan man ju säga.
Nu kastar jag mig in på 3:e månaden som nykter. Ska jaga en ny läkartid imorgon för att förnya min CE behörighet på körkortet som jag i princip avstod själv för 1,5 år sedan,, visste att jag inte skulle fixa alkoholmarkörerna på blodproven då.
Ha en fin dag alla!
Ta det lugnt på afterski @kebne1 🥳

Heja oss🙌🏾@Tikka
Vet du, vi var på afterski i byn igår (vilket typ aldrig hänt förr!) Jag drack den godaste varma chokladen med grädde på. Såg rödnästa blir mer rödnästa och det gjorde mig inget. Känns bra det här!
Kul att du ska förnya ditt körkort. Vi går från klarhet till klarhet.
Mot månad TRE!
❤️

Låter härligt @Kebne1 , kämpa på!
Här kommer solen snart att lysa, den måste ta sig över berget först.
Inte för intet det kallas High Coast....
Ca tio grader kallt idag.