Snart 1 år för dig ju! Vi är ju ett gäng som alla varit fria från alkoholen i runt ett år nu. Härligt är det!

Kram ?

Det har varit en traditionell julafton,vi i familjen utom sonen med familj och utan alkohol.Jag har aldrig druckit på just julafton.Skillnaden i år har varit att jag skrattat jättemycket,på riktigt.Det är så härligt.Facetime med lilla familjen och vi fick film på eftermiddagen.Fick energi.
Så mysigt men känner en enorm saknad till lilla familjen..Vi står vid sidan av tävling om klappar och njuter av annat i julen.Väntar på att kaffet ska rinna ner.Imorgon har jag varit utan alkohol i ett år.Just nu känns det som att jag får uppleva ett helt år utan vin.Jag fortsätter jobbet med mig själv och tänker på acceptans.Allt är som det ska vara för just nu!Tack Torn och andra halvlek för julhälsning.?.
Jag hör hur det blåser i kaminen och ska ta min första kopp.Och ingenting oroar,precis just nu?
Kram Pilla

... du skriver om din morgon och om acceptansen. Den får vi fortsätta och fortsätta öva på. Livslångt!
Grattis till ett år Pilla, stort och mäktigt. Kram till dig forumvän ?

Ett år har vi gjort nu. Bra jobbat av oss! Precis som du säger, problemen och inte minst dess omfattning minskar med alkoholbruket. Noll alkohol är detsamma som färre problem. Och de som finns där är mer hanterbara.

Kram!

Tack????⚘?? alla forumvänner och alla rådgivare här på alkoholhjälpen!
Jag vågade avstå trots att jag var rädd,fylld av skam,osäker,vilsen och ensam och starta min tråd här, för att ni ger mig mod när jag är rädd och en push åt rätt håll när tveksamheten kommer.Så jag delar min dag med er,365 kramar får ni av mig idag.?Jag har firat med långträning ute friska luften.Ser framemot vad som händer i kropp och själ efter mitt första år...
Tack Charlie ooch Se klart!
Kram Pilla

Li-Lo

Vi är glada att få vara del i ditt firande!

Varma hälsningar
Li-Lo (och säkerligen alla lediga kollegor!)
Alkoholhjälpen

Önskar jag dig Pilla. Och tack för din gulliga kommentar i min tråd, vilken tur vi har varandra här. Ha en fin dag, kram till dig. ?

Jag har tappat kollen på er forumvänner,hoppas ni förlåter mig?men jag behöver er alla!
Jag känner att jag vill vara ifrån lite ibland.Vissa dagar så startas tankar om alkohol om jag är inne mer.Så är det just nu.
Bara att accepteta.
Väntar på kaffet.Tiden känns oändlig innan det är klart.Doften sprider sig i huset och kanske jag tänder kaminen.Jag njuter av att vara uppe själv en stund.Hoppas ni var och en har det fint på sitt sätt.Ni finns med även om jag inte är inne mycket nu på forumet.Men jag sköter mig med meditation,träning ute,och maten och det viktigaste Jag avstår!
Saknar lilla familjen,de klarar sig.Är självständiga och rejäla.Tack Pilla för att du har ett finger med i spelet där Jag fostrade ju ändå upp sonen till denna självständiga ansvarsfulla pappa han är idag.Dotter kommer hem ikväll en stund.Så mysigt.
Just nu kan det inte bli bättre?
Kaffet är klart.
Kram Pilla

Tack Jullan och Miss lyckad för grattis i min tråd!
Visst gör vi det bra????Så ärligt och äkta.Det bästa resa jag gjort hittills.
Kram Pilla

Finns då inget att förlåta. Att vi behöver varandra är ju ömsesidigt och kravlöst ju?
Hm. Kan förstå att du inte är så mycket här på ah om tankar på alkohol triggas här. För mig känns det bra att komma hit? blir dock inte då mycket numera.
Ja kaffedoften är oslagbar. Förstår det smakade gott! Varvar kaffet med grönt the. Också så gott?
Ha en fin lördag! Kram????

Kunde jag få av vissa trådar på Forumet..Då struntade jag i att läsa dom..Läste istället trådar där stabilitet och kunskap om beroendet var i fokus..Var likadant när jag testade AA några gånger i olika städer..Vissa möten var suveräna..Medans på ett möte fanns en person som satt och berättade vilka drinkar han var sugen på..Tyckte att han var en riktig idiot..Och det var sista gången jag var på ett AA möte..Efter hand här på Forumet så är det många som kikar in sporadiskt..Jag hänger en del här fortfarande för att jag alltid varit intresserad av beroende och utveckling..Kram ???

Det är ju meningen att vi ska klippa navelsträngen från allt, det tar väl lite olika tid. Det är som det ska att hänga här så mycket eller lite man behöver. Skönt med någonting i livet som är helt oproblematiskt eller hur? Liksom en kopp kaffe.
Kram ?

Att vilja finnas till hands för någon som stöter bort mig.
Att vilja vara delaktig i någons liv som avvisar mig.
Att vilja ha kontakt med någon som inte har tid.
Att vilja ge gåvor till någon som inte vill ta emot.
Att vilja att någon ska förstå att jag vill gott.
Att vilja att någon ska förstå att jag mår bra av att vara delaktig,finnas,att jag väljer att lägga min tid på dig för Du är betydelsefull.
Acceptans?
Tankar just nu från Pilla

När allt flyter på....
Jag försöker att njuta av de stunderna när jag tänker goda tankar om mig själv.Jobbar med mig själv,prövar göra annorlunda än det jag är van vid.Har börjat med lite kvälls yoga och märker att det påverkar mig positivt?
Jag är även full av energi.
Ser framemot dagen då jag ska åka skidor.Så härligt att få träna,röra på sig ute.Jag mår bra av det.Som en längre avslappning.Är tacksam över att jag väljer bort alkoholen och är snäll mot min kropp och gör bra saker.Det är den värd!
Tack kroppen för att du ställer upp och orkar fast jag inte alltid varit snäll mot dig och gett dig alkohol och socker som du inte vill ha.Du tänker inte "pay back time".Näe du ställer fortfarande upp och orkar det jag vill.Och nu behandlar jag dig bättre.Du är en förstående vän du,kroppen.Du vet också att jag inte klarar att göra det jag önskar göra...utan dig.

Tack kroppen för att du alltid ställer upp och att jag är förlåten.
Pilla