Craig Beck brukar säga ett glas vin är måhända nyttigt, men det blir ju aldrig bara ett glas. Och det som är nyttigt i vin är antioxidanterna i druvorna, så drick hellre juice då så får du i dig lika mycket antioxidanter.

Den typen av artiklar i media borde bemötas med proteststorm faktiskt ?

Ofta är det dessutom alkoholindustrin som ”beställt” den typen av studier, och som promotar dem stenhårt mot media. Det ska man känna till. Det ska alla känna till.

Kram ?

Alldeles nyss kom en ny stor undersökning som visar att även liiite alkohol har påverkan på hjärnan och utveckling av kognitiva sjukdomar som demens/alzheimer. Det räcker väl bra nog för att slippa alla dricka-lagom artiklar för all evig tid.
Och vi- vi dricker inte alls, det var länge sen, och det är över. Kram.

Andrahalvlek, precis, råa rena juicer är väl såklart nyttigast. Och behöver inte ens nya forskningsrapporter!!??
Jag skulle vilja ”proteststorma”, i allafall i de forum jag kan nå ut.
Seklart- vet du var man hittar artikeln?
kram till er??

Det är ju sant att alkohol sänker blodsockret. Men det ökar ju också aptiten?

Googlade "små mängder alkohol skadligt" och fick upp stiftelsenchoise.se Där radas det upp i en pdf att vad små mängder alkohol ställer till med.

Det har ju tidigare sagts att ett halvt glas vin är bra för hjärt- kärlhälsan. Vem dricker det?!? För mig var det mellan 3-10 glas. Hehe, vilken hälsovinst det är att sluta med giftet!!

Vatten är det bästa jag kan dricka tycker jag. Dricker inte juice, blir lätt för mycket av det goda där med?

Kram o ha en bra julafton???

Hejhej goa medkämpar!
Tack för era fina meddelanden.

Jag ligger sjuk med influensakänsla.
Att vara bakis är värre!
Att ligga i soffan och kolla på film med familjen är helt ok. Jag är ju medveten, klar, närvarande! Inte som förra julen, full och frånvarande.

Snart nyår. Nytt löfte om fortsatta sunda val. För mig och barnen.

God Jul! Ta hand om er och njut av nyktra livet!
??

Hejhej goa medkämpar!
Tack för era fina meddelanden.

Jag ligger sjuk med influensakänsla.
Att vara bakis är värre!
Att ligga i soffan och kolla på film med familjen är helt ok. Jag är ju medveten, klar, närvarande! Inte som förra julen, full och frånvarande.

Snart nyår. Nytt löfte om fortsatta sunda val. För mig och barnen.

God Jul! Ta hand om er och njut av nyktra livet!
??

Fortfarande sjuk. Ödmjuk.
Saknar att kunna träna, en promenad i skogen.
Tacksam över att vara nykter, att ha klarat det konstigaste året.
Snart. Är det 1 år sedan jag drack.

Önskar er alla en härlig nykterhet, ett vackert tillfrisknande. Nytt fräscht år.
?

Vad tråkigt att vara sjuk, men baksmällan är värre, vilken som helst. Småbakis eller hemskt illamående och värk överallt och veta att det släpper först när en tar ett glas vid 17 (16...)
Ja snart ett år. Varma tankar till dig, otroligt bra jobbat ?

Jag har inte druckit en enda droppe alkohol på 1 år idag!
Jag klarare det!
Helt ärligt trodde jag aldrig att jag skulle ta mig ur det, jag var så djupt nere i helvetet av ångest och alkoholmissbruk.

Alla kan klara det!

Nytt löfte: sunda val!
Heja oss alla!
Gott nytt år!?

Så jävla grymma är vi! Kommande vecka blir Se klart och Torn också nyktra ettåringar, och sen följer jag efter veckan därpå, och veckan efter mig är det Feminas tur. Och inte allt för långt bort är det dags för Jullan65. Och innan dig har Pilla och VaraVacker nyligen blivit nyktra ettåringar. Har jag glömt någon? Vilket gäng vi är ? Som ett helt gäng som slutar förskolan och nu det är dags att börja skolan!

Kram ?

Härligt JoYo, det går ju tydligen att fixa 1 år. Så skönt att slippa den där eländiga alkoholen. ?

p.s Andrahalvlek, du får allt vänta en månad till efter mig och Se klart., inte en vecka. ?

Kram

De första inläggen jag skrev i din tråd envisades jag med att skriva ditt namn fel, varje gång.
Dels var det ovana men också en röra i både hjärna och händer. Jag tyckte dock det var så skönt att du låg steget före ?
Grattis till ditt år, det har betytt mycket för mig att du har delat med dig av dina tankar, erfarenheter.
Nu börjar nästa steg som Andra Halvlek skriver, kanske blir det i sig lite enklare att det inte är första påsken, etc. Jag tycker fortfarande att högtider stressar mig och ger kanske inte direkt sug men en känsla av att behöva lugna ner mig. Jobbet fortsätter men kanske inte på 100%?
Varm kram och gott nytt år till dig! ?

Så härligt att logga in till era kommentarer! Jag är inte bäst på att kommentera era trådar. Jag läser och skriver mest.
Men ni ska veta att ni är helt fantastiska! Ni gör skillnad! Ni peppar enormt! Tack!????

Kom på det precis nu när jag skrev till Femina. Det är ju först i februari vi blir nyktra ettåringar ?

Men det är väl ett gott tecken om något, en månad hit eller dit liksom ? Jag vet ju att jag klarar ett nyktert år utan problem, och mer därtill.

Kram ?

Grattis till ett års nykterhet. Bra gjort!!?
Du var en av dem jag följde här innan jag skaffade konto och tog beslut på att sluta... tack för inspiration och nu är vi på ett års nykterhet tillsammans.
Nu fortsätter vi på denna resa, kram?