Fibblan

bra gjort ??!
Jag följer i dina fotspår ?! Min första semestervecka, så än så länge har jag mkt rester av stress i kroppen, men jag hoppas på att känna som du nu gör, när jag ska tillbaka till jobbet??!
Ska också försöka skapa mig lite rutiner kring mat och rörelse i samband med denna hälsosemester☺️! Tycker du är så grym, som lyckats hålla i även detta?!
Heja dig och stort GRATTIS till 5 veckor?!
Kramar!
/Fibblan ?.

I dag är en sån där mellandag, jag gör inget speciellt, har noll energi och ingen motivation. Det är okej, har dock varit på 1,5h promenad, så är glad att jag fixade det. I ärlighetens namn så skulle jag vilja göra något, men mina vänner bor antingen för långt bort eller så är det bortresta just nu. Så kan inte ens fråga någon, fast jag har säkert inte ork i alla fall.

I morgon ska jag tvätta och skrubba 20kvm tak i gamla lägenheten. Känns sisådär inspirerande då det är 2,8m i takhöjd. Men jag vilar i dag för att fixa det i morgon, det kommer säkerligen ta precis hela dagen då jag gör det själv. Men även om det inte direkt är kul med sånt så känner jag mig duktig och blir glad när jag märker att jag fixar så mycket och är ganska händig trots att jag ofta har liten tro till mig själv.

Skulle vilja gå ut på en promenad nu med, även om jag är lite trött, det är så himla skönt. Men har ont i ena höften efter jag gick så långt i torsdags att jag måste ta det lite lugnt. Men när jag är såhär lite trött och seg så kommer lätt tankarna och jag känner mig ensam. Det är jobbigast att vara ensam på fredagar och lördagar tycker jag. Man ser så mycket inlägg på FB, IG osv... Brukar försöka att inte gå in och kolla men det räcker att titta ut från sitt fönster så ser man människor så... men jag är ensam, på gott och ont.

Att vara ensam är det bästa jag vet i hela världen, det ät tryggt, okomplicerat och med egen bestämmanderätt passar det mig perfekt, men inte jämt... inte just nu... jaja... vad är väl en bal på slottet...

Väljer i vilket fall att inte dricka i dag, istället ska jag äta lite lightglass, kanel, äpple och banan till kvällen.

Usch vad det är jobbigt att känna. Jag vill ju leva äkta och inte på fake, men usch vad jobbigt det ändå är.

Är inne i känslofasen i min nyktra resa tror jag. Kommer ihåg att Femina förklarade det som "Den stora islossningen" förra gången. Men då var det nog kring 2 månader om jag inte minns fel. Känslor till höger och vänster, insikter, nedstämdhet blandat med eufori. Det är säkert därför jag känt mig så trött de senaste dagarna. Det är så mycket känslor av alla de slag och A dämpar de inte. Det gör nästan ont i mig för att det är så mycket känslor. De kommer inte ut, de bara maler och maler i huvudet. Jag kan bara röra på mig för att försöka få samma tillfälliga avslappning som A gav. Jag har inget sug efter A men oj vad skönt det skulle vara att stänga av alla känslorna om så bara för i kväll. Men jag vill leva äkta, inte fake.

Kattsingen

Jag känner likadant, saknar att bara få stänga av. Har inte nått någon islossning än, är rädd att det blir så jobbigt att jag gör något dumt.

Fibblan

Just idag en bra dag. Inte varit så turbulent än så länge och hoppas på att det ska få hålla i sig. I bästa fall gjorde jag grovjobbet innan mitt återfall nu senast..??. Just nu mest trött och svårigheter med sömnen..?. Men vid gott mod! Men jag tror mig förstå hur du har det..och känner verkligen med dig❣️ Rörelse är bra?! Skriva ner allt som snurrar är också ett bra sätt. Sänder dig massor med styrkekramar ???!
Jag vet att du klarar det?!
Kramar!
/Fibblan ?.

Vi är ovana att hantera våra känslor på ett nyktert sätt. Jag har upplevt samma sak i vår. Alla känslor blir starkare - både positiva och negativa.

Just därför står jag ut med de negativa känslorna, för att jag vet att även de positiva känslorna blir starkare också när de väl kommer. Och mer genuina och långvariga.

Mitt sätt att hantera tex ilska är att 1) leva ut den om möjlighet finns, 2) beklaga mig till alla som vill lyssna alternativt skriva ner allt, 3) djupandas och tänka ”Ja, jag är arg som fan men det går över.”

Tankar är bara tankar och känslor är bara känslor och de går alltid över. Låt dem finnas, låt dem sen försvinna iväg.

Meditation och mindfulness tror jag är ett bra sätt att ”stänga av” känslostormen på också. Eller lyssna på musik som väcker positiva minnen, eller sorg och vemod så man får gråta.

Vi är ovana, men vi lär oss efterhand.

Kram ?

Vill ju inte starta inlägget så här men är så himla trött, sitter i min andra lägenhet och ska fixa i den i dag som jag planerat. Men när jag skulle åka hit så somnade jag nästan i bilen, körde - så det var ju inte så bra. Sov ju 8,5 timme så borde ju inte vara trött men känner mig helt urlakad.

Har märkt att jag har väldigt låg vilopuls de senaste dagarna (ca 50) och är inte så vältränad att jag ska ha det. Vet inte varför men kan ju ha med min hypoterios att göra. Om det inte blir bättre får jag väl höra av mig till vc. Har haft vilopuls på 40 innan men då var jag svimfärdig i en vecka...

Måste bara ta tag i detta nu, det innebär tungt fysiskt jobb hela dagen. Men jag får vila i morgon istället. Hoppas jag orkar. Har ju en järnvilja så det är klart att jag fixar det - men hoppas att jag har energi till något ner i veckan som kommer då.

Inget sug efter A, inget fusk med maten. Är duktig och känner mest känslor just nu. Det kan ju vara därför jag är så fysiskt trött också. Att åka berg och dalbanan varje dag är tufft.

Väljer att inte dricka i dag, istället renoverar jag lägenheten

Sitter här i andra lägenheten, har noll energi. Har bara säckat ihop, vet inte vad jag ska ta mig till. Det är 10 mil hem och kommer inte orka köra bilen. Känns som någon skulle behöva bära ut mig då mina lämnar slutat funka. Jag är så trött, jag vill inte mer. Jag orkar inte med mig själv. Varför blir jag sån här?

Är så trött att jag skulle kunna somna på en sekund men lägenheten har inga möbler och är dammig som rusan. Lägger mig nog ändå på golvet och vilar.

Har ringt min mamma för att kunna få någon respons och hon erbjöd sig att hämta mig, men det är 10 mil, det är för långt. Jag är ju inte döendes, jag är ju bara nere, trött, sliten... ja, vad vet jag... mig själv!?

Säger till mig själv att jag bara måste skärpa mig och köra på, men så börjar jag bara gråta och kroppen känns så tung att det är omöjligt att ens röra stortån 2 mm. Att låta Fingrarna glida över telefonen är enda energin som finns, och att torka av snoret från näsan som rinner.

Hur fucked up är inte jag? Hur orkar jag ens leva och fortsätta? Att dö och ge upp är ju inte aktuellt liksom.

Usch vad jag tycker synd om mig själv, inget blir bättre av detta. Men måste ju känna när allt väller över. Har ju lovat att inte dämpa. Måste känna. Även om det gör så ont att jag blir till sten

Kattsingen

Det låter som att du har det jättetufft just nu, och att du verKligen behöver vila och återhämtning. Skuldbelägg inte dig själv för att du är utmattad och ledsen. Finns det något sätt du kan ta hand om dig själv?

Du är inne i en så tuff period men ändå håller du i detta viktiga att inte dricka. Det är ett styrkeprov kan du tänka på när du känner dig trött och orkeslös. Varenda vaken timme gör du något som inte alls alkisar klarar/ håller dig nykter.
Jag fattar att det gör ont att leva just nu. Men en sak kan jag säga med säkerhet, det är att det inte alltid kommer att vara såhär. Livet förändras och ibland till och med utan att vi behöver vara aktiva. Tiden är en kompis när det känns tufft, tiden kommer att hjälpa dig vidare.
Och vi, din hund, dina föräldrar. Och att söka hjälp, tror jag på. Minns ej vad du har för hjälp i dagsläget men med ett brutet ben i en lägenhet utan möbler, vore det alldeles självklart. Visst?
Idag kanske inte är den dagen, men när du orkar.
Kram så länge. Jag kikar in lite senare. ?

Det låter ju som om du är fysiskt sjuk, kanske brist på någon mineral eller något liknande. Kanske saltbrist. Jag råkade ut för något liknande en gång och då var det just saltbrist. Du borde nog kontakta sjukvården.

Kram❤️

Gulp, det låter ju otroligt jobbigt vara så extremt trött. Bra du tagit kontakt med din mamma, och skriver här. Kanske behöver du, som Torn skrev, ta kontakt med sjukvården, åtminstone prata med dem via 1177? Om du inte tror att det handlar om att du behöver sova bort en dag för att få tillbaka energin?

*KRAM*

Innan jag säger godnatt jord ville jag bara titta in och höra hur din kväll har varit. Skriv imorrn om du orkar så vi vet att du är okej. ?

Ni bryr er så mycket, nu är bäst här på forumet :)

Kom hem i går men var jättetrött, tog mig en dusch till slut och vilade/sov på soffan hela dagen. Min mor kom in med mat till mig. Nu i morse vaknade jag ännu mer trött om det är möjligt. Har sovit 10-12 timmar de senaste dagarna så ska inte vara trött men kroppen är helt slut. Även om jag inte mår bra i huvudet så känner jag mig inte absolut botten, men man vet ju aldrig med mitt huvud. Mitt huvud har ju en god relation till min kropp och kan i tid och otid välja att förstöra den då jag inte mår bra. Jag blir så tydligt psykosomatiskt sjuk, men detta känns i ärlighetens namn lite mer. Med den låga pulsen, håglösheten, huvudvärken och tröttheten har jag valt att ringa vc för att se om de kan hjälpa. Om det är kroppsligt så kan det definitivt vara min struma (hypoterios) då detta är typiska tecken på det. De skulle ringa vid 09 så då får jag se vad dagen har att bringa.

Trist nog så hade en vän hört av sig i morse innan jag vaknade och undrade om jag inte ville gå ut och ta en lunch tillsammans. Det skulle jag gärna göra, tycker om henne och behöver umgås med människor men har ingen ork nu så det känns trist. Men jag får leva på känslan att jag blev tillfrågad :)

Absolut ingen önskan eller längtan eller sug efter A. En stor godispåse skulle jag nog kunna slänga i mig dock men det blir inget med det. För vad blir bättre för att jag slänger i mig en påse godis? Nada.

Nöjer mig med att ha gått ner lite över 6 kilo på knappt 4 veckor utan att ha mått dåligt över det alls, eller inte ätit god mat. Har i princip bara ändrat på att ätit frukost och inte äta godis, snacks. ja, och A såklart ;)

Väljer att inte dricka i dag, istället försöker jag få ordning på min kropp så jag återigen kan gå ut i spåret och njuta

Väldigt skönt att du mår lite bättre idag. Hoppas att du får kontakt med vc snart så de får kolla upp dig.

Kram ?

Har nu varit hos VC, tagit EKG, blodtryck o massa annat. Lågt blodtryck, annars är allt normalt. Ska dt i morgon igen och ta prover då jag hade tagit min medicin i dag.

Är fortfarande jättetrött i kroppen, men skönt att ha varit där i vilket fall. De skulle se på proverna som ska tas i morgon och återkomma via brev. Om det inte var något speciellt så skulle jag vila i 2 veckor, det är säkert någon infektion i så fall. Jag skulle ju renovera nu i 2 veckor, det är vad jag tänkt på min semester - så det stressar mig jättemycket. Men får väl ta en dag i taget och bara vila. Känns dock aldrig som jag blir klar med renoveringen så jag kan sälja den där jädra lägenheten och bli av med den stressen. Borde bara ha sålt den i dåligt skick istället och blivit av med det.

Ligger och vilar nu, har ätit lite väl mycket mörk choklad men har inte svullat i alla fall. :)

Så skönt läsa att du varit och kollat upp dig och de kommer tillbaka om proverna visar på något som behöver hanteras.

Hm, ja den frustrationen går ju förstå - att inte kunna sälja för den inte blir säljklar... :-/

Är det levaxin du tar? Det borde inte ge så akut effekt, det är en långtidsverkande medicin.

Några dagars vila ska nog hjälpa dig att hitta orken igen!

Du kanske ska fundera över om det är något arbete du kan leja bort med lägenheten? Eller avstå från att göra? Förstår att det äter dig massor att du inte kan sälja den som du har tänkt dig.

Kram ?

Oj vad trött jag är mina vänner. Ligger och sover, vilar och tittar ut i tomma intet på heltid nu. Bara att acceptera. Kanske har jag kört på för hårt för att vara mig!? Men har ju trots lite upp o ner i känslorna mått så bra och orkar mer än vanligt utan A. Men det är som det brukar, det jämnas ut.

Ska snart åka till vc och ta prover, har min vc i annan stad då denna här är så värdelös. Lite jobbigt men tror jag orkar köra i dag i alla fall. I går fick min mor hämta mig för jag kände mig så svag.

Trots att jag är trött, och irriterad på det, lite stressad, så är jag ändå inte på botten. Vill bara ta mig ur detta, VILL gå ut på en skogspromenad, men benen håller inte nu. Gäspar hela tiden. Men det är säkert bara huvudet, jag är ju van att det spelar spratt med mig. Men det känns i kroppen och huvudet som efter en superfylla, sådär jobbigt och tungt så varje rörelse känns och man känner sig så tung och trött. Precis så.

Inget sug efter A, nada. Dock har jag varit fasligt sugen på onyttigheter men klarat mig mot det värsta. Det blev lite mörk choklad, vaniljglass och kanel i går kväll. Det stillade begäret.

Är stolt att jag fixar maten och A trots detta. Det visar för mig att jag är starkare än man kan tro. Starkare än många andra. Att jag har en benvilja även om min hjärna vill förstöra för mig ibland genom att bli supertrött, deprimerad, orkeslös... u name it.

Ne, nu ska jag åka och ta prover. Ingen favorit direkt.

Väljer att inte dricka i dag, istället ska jag försöka slappna av och inte stressa över sånt jag ändå inte kan påverka just nu.