Planteringhelg! Trädgården har sin mest hektiska tid nu. Allt smått ska ner i sina bäddar och jag bävar för att lämna om än bara för några dagar, vill vakta småttingarnas tills de kommer upp en bit. Grönsakerna i jord, idag är det dags för dahliarabatterna + andra snittblommor. Tuktar och rensar mina perennrabatter. Men hemåt ikväll eller tidigt imorgon, hektisk vecka på schemat. Den här tiden kikar jag ofta tillbaka på bilder jag tagit för 5,4,3 år sen. Skillnaden i allt!
Önskar er en fin och vilsam söndag. Jag ska lyssna på en deckare och börja med lite städ här inne. Kram

@Se klart Så mysigt med trädgård 😍 I år får jag njuta lite av äldsta dotterns trädgård, lovely ❤️ Någon gång ska jag ha en egen trädgård igen. Listan är lång på träd, buskar och blommor som jag vill ha i min drömträdgård. Jag vill ha god spridning, något ska blomma hela tiden helst.

Var rädd om dig, ladda inte ur dina batterier helt! En del öser på som galningar inför semestern för att sedan halvdö när man väl är ledig. Been there, done that. Men inte i år. Jag har precis lärt upp min vikarie och känner mig lugn med att hon håller ställningarna riktigt bra medan jag är på semester. Vecka 25-28 har jag semester, jag gillar tidig semester.

Kram 🐘

Ja så är det verkligen, att ha en fin trädgård i juni är inte såå svårt men att ha fin blomning och blad i augusti är lite mer utmanande. Nej, jag försöker att inte köra slut på mig @andrahalvlek, tack för omtanken 😍men vi har en rätt stressig situation på jobbet. Omorganisation i mitten av juni, tackar för det… stor flytt som ska spikas innan midsommar- så smart 🧠
Försöker hålla mig ”inom mig själv” när jag kan och vara en god medarbetare och nån sorts soldat- på jobbet. Men off hours är det verkligen annat som gäller.
Jag har också trappat ner min ssri till ett minimum. Men stannar där. Kanske till hösten att jag testar utan men är inte säker. Förra hösten fick jag istället trappa upp. Nu städ inne innan så småningom avfärd till stan! Kram! 🥰

@Se klart tänk om det är just denna mening som får mig ur diket. Jag planterar också. Blommor, grönsaker, nytta, nöje. Längtar efter nykterhet igen. Känns så otroligt tungt men skönt att skriva.

@LAO skriv skriv! Tungt nykter är aldrig aldrig värre än tung med baksmälla.
Du flyttar en dag i taget- iväg till det lättare livet. Ta odlingen till hjälp. Det är meningsfullt och det finns forskning som visar att riktigt långlivade människor inte sällan har en trädgård som både ger träning och ro! Fortsätt. Som Håkan Hellström sjunger i sin underbara ”Du är snart där”. Kram

@LAO Jag säger som @Se klart, skriv skriv. Forumet är till för och man kan skriva precis när som helst och var man än är i processen. Enda kravet precis när man skriver är att man ska vara nykter. Vi finns här för dig❤️

Å @Se klart så gott när du tittar in. Jag ser fram emot när du skriver om dina odlingar, dina kissar…det är så rogivande. Å självklart ska du skaffa en hund! Det är det bästa vi har gjort. Vår hund är blandras, 85% shitzu och 15% bichon frise, vet inte hur man har räknat ut procenttalen🤔 Vår hund är mycket anpassningsbar, finner sig i korta el långa promenader. Mycket social. Gäller ingenting. För oss är hon lagom stor, kan ha henne i knät men mestadels ligger hon vid sidan om i soffan. Nu är hon en gammal dam som fyller 15 år i augusti.

Allt gott t dig🌷☀️

Kramar 🥰