Jag gillar verkligen att sticka, har kommit av mig men för bara några år sedan var jag ganska avancerad. Virka har jag aldrig blivit direkt bra på, blev främst grytlappar 😊 Om du inte testat tex enkel yoga så är det ett tips. Går hyfsat lätt att göra på matta, finns säkert program att göra ihop med ett litet barn.
Hoppas du hittar något som låter tankar och ångest vila. Kram 🤗

Kaffetanten88

Mitt företag som gått så dåligt under Corona har nu fått kunder så jag har fullt. Jag kan inte ta in fler. Iaf inte om jag ska hinna hämta på förskolan. Sen orkar jag nog inte jobba mer än så här heller. Det är lagom med 7 kunder. Då kan jag vara lite flexibel för dem fortfarande. Det känns bra att det går bra på den fronten i livet. Nu är det bara allt med sonen som ska falla på plats. Sen borde livet få lite mer balans! ❤️

Kaffetanten88

Jag och terapeuten har gjort en plan för energi drickan också nu. Vi ska trappa ner den. Till slut ska det bara vara två koppar kaffe om dagen kvar. Önska mig lycka till! Jag kommer vara grinig och sur nu framöver. 🙈❤️

Kaffetanten88

Oj vad jag skriver men jag har väl mycket jag vill få ur mig. Sambon har fått svårt att höra vad jag säger. Han har påpekat flera gånger att jag har monotont tal. Det är nytt. Va fasen beror det på?!!! Deppigheten jag känner? Medicinerna? Det är iaf jobbigt att behöva upprepa sig hela tiden. Jag tänker ju inte på hur jag pratar. 😳

Kaffetanten88

Jag vill inte dricka men jag har ett sig just nu för jag har varit deppig ett tag. Är så trött på att må dåligt och ha ångest. Vill få må bra en stund. Därför får jag sug. Men det är ju därför jag har antabus. Tur är väl det. När jag mår bra är sug inget problem. Det är när jag mår dåligt. Framförallt när det inte släpper.

Kaffetanten88

Jag skriver inte så mycket för det känns som jag mest klagar. Ingen orkar ju läsa det jämt.

Jag är fortfarande låg med ångest men jag har lyckats sluta med energi drickan. Dricker nu enbart 2 koppar kaffe om dagen. Inte sover jag bättre för det… 🙄

Jag är konstant stressad och glömmer bort tider fast jag skrivit upp dem. Känns som jag hela tiden har glömt något även när jag inte har det. Jag behöver en bättre app där jag kan göra ett schema med olika färger och där allt blir tydligt vad jag har att göra. Har inte hittat någon bra som inte kostar svinmycket.

Nykterheten går bra. Tar ju antabus. Även om jag börjar tycka det är drygt att 2 gånger i veckan behöva ta medicin inför en sköterska. Jag har så mycket annat inbokat så blir stressad av alla tider att passa.

Ha en bra tisdag allesammans! ❤️

Så bra att du slutat med energidrycken. Jag tänker att det gjorde du ganska snabbt och du ser ännu ingen effekt på sömnen. Håll ut lite till så kommer nog effekterna så småningom. Nu håller kroppen på att vänja sig utan. Energidryck är verkligen inte bra!!

Hej @kaffetanten, skriv så mycket du orkar och vill, vi är här och håller på dig i ur och skur.
För mig funkar det allra bäst att skriva/rita upp när jag har mycket att göra och är rädd att glömma saker. Det är som om det fastar i huvudet om jag använder handen/papper/penna. Det blir också för min hjärna mer överskådligt. Ett tips! Bra kämpat med energi-drickan.
Sätter du dig nån gång ibland ner och begrundar allt du åstadkommer och gör? Allt du fixar och klarar av. Det är inte lite! Kram 🌸

@Se klart Det funkar så, man minns mer när man har skrivit ner det för hand. Det är därför man ska föra anteckningar för hand i skolan. Eller skulle åtminstone, när jag gick i skolan. Min dotter däremot antecknar alltid på datorn, obegripligt. Men jag tror att den inlärningsmetod man har med sig i bagaget fortsätter funka. Därför håller jag fast vid min papperskalender.

Och du @kaffetanten ska skriva precis så mycket som du vill. Om vad du vill. Men det vore nog bra för dig att åtminstone hitta något-några saker varje dag som är positivt eller åtminstone neutralt. Småsaker. Att solen sken, att kaffet på morgonen var gott, att din son gav dig ett varmt leende osv. Små, små saker att vara tacksam och glad över.

Kram 🐘

Kaffetanten88

Åh va fina ni är. ❤️

Jag har funderat på att ha en papperskalender faktiskt där jag skriver in grejer. Det kanske skulle bli mer överskådligt då med. Både en stor och en liten kanske. Min terapeut vill ha dagsschema för mig så jag får rutin på dagarna och där med mindre ångest.

Ja jag borde bli bättre på att skriva/tänka även på de fina sakerna. När jag är i ett mörker så glömmer jag liksom bort dem. 😳❤️

Kaffetanten88

Här sitter jag på beroendecentrum och väntar på min tur. Jag får för det mesta ha videomöten nu vilket är skönt. ☺️

Jobbet har lugnat ner sig så jag är inte lika stressad över jobbet så det känns bra.

Där emot hade sonen en lång kramp på förskolan och fick åka ambulans till sjukhuset igår. Jag hann dit så fick åka med. Idag är han sjuk så nu vet jag varför han fick krampen. Vi fick nämligen åka hem samma dag. Så är det när man har ett barn med känd epilepsi. Det är nästan så de undrar varför man åker in. Ändå så har det varit något de andra gångerna. Lunginflammation, vätskebrist osv. Jag har inte åkt i onödan. Han får oftast de långa av en anledning. Just nu är jag rädd att även denna förkylning ska bli lunginflammation då hans hosta är så hemsk.

❤️

Nu har jag uppdaterat mig i din tråd. Alla är så produktiva härinne och jag hinner inte med. Ja, en riktig sån där papperskalender/almanacka (det har ju ett finare ord) vore kanske något att pröva, eftersom du kanske har jättemånga tider att hålla reda på med ditt jobb. Där finns stora möjligheter att skapa fungerande system. Har kompisar som fortfarande använder det. Själv har jag allt i huvudet, men inte så många tider och det går bra tills man blir för stressad. Nä, en fungerande tidsplanerade är väl värt att satsa på. Då behöver du inte lägga energi på att minnas.
Starkt gjort att sluta med energidryck och att dra ner till två koppar kaffe om dagen. Du är verkligen beundransvärd! Hoppas att du snart får möjlighet till mer avlastning.
Och hoppas sonen kryar på sig. Gör det du tycker känns rätt med sonen och bry dig inte om vad du tror att folk tycker. De hade kanske valt exakt detsamma om de befunnit sig i din situation. Med facit i hand är det alltid lättare att välja.