Kaffetanten88

När man redan känner sig låg så händer det här. Ny kund. Det var första promenaden. Han var hemma dessutom. När jag gick lät det som dörren gick i lås av sig själv. När jag kom tillbaka tog han nyckeln och sa upp kontraktet för att jag inte låste dörren när jag gick ut på promenaden.

Kaffetanten88

Ja väldigt känslig typ men bara ett par timmar efter hörde en ny kund av sig. Så nu börjar en ny kund nästa vecka. ☺️Just nu Finns det gått om hundar så det är bara att välja och vraka. ☺️❤️@Andrahalvlek

@Kaffetanten88 Post-corona-hundar 😞 ”Hoppsan, måste man börja jobba på kontoret igen? Och min hund måste förstås rastas medan jag är borta 10 timmar från hemmet.” Men det är ju bra att det ger dig jobb!

Kram 🐘

Känns såklart tråkigt med din kund, men det var nog lika bra. Hade säkert hänt något annat eller en massa småsaker istället som kunden kunde reta sig på och bråka om. Du hade nog tur!
Och de där vinglasen tycker inte jag heller att du behöver skämmas över. Se dem som lärdomar. Vi blir klokare och mer uppmärksamma och kan se till att vi inte hamnar där igen. Du börjar ju redan med antabus. Tror att du är klok som avstår alkohol. Det påverkar ju måendet på ett negativ sätt ofta.

Kaffetanten88

Ja det är nog coronahumdar. Herregud. Pratade precis med en kompis. Det ligger hur mycket hundar som helst på blocket också. Varför tänker inte folk till lite? Det blir ju annorlunda sen liksom. 🙄❤️

Tack @Sisyfos. Ska försöka se det som en lärdom. Och faktiskt. Jag söp inte ner mig innan jag började med antabus igen. När tankarna började kretsa kring alkohol valde jag antabus. Så lite stolt borde jag vara egentligen. ☺️❤️

God morgon @Kaffetanten88

Jag läser ikapp lite i din tråd. Jag blir glad att det går bra för dig!! Skäms inte över dina två glas, du har ju satt stopp med antabus igen, du vill inte dricka - det är det viktiga!!
Jag halkade också och drack lite före semestern så jag vet precis hur skämmit det känns, men jag valde att skriva om det och analysera varför - jag var totalt utmattad.

Vi verkar också ha lite lika problem med sömnen, jag sover för lite (trots sömnrutiner efter konstens alla regler) och jag har dålig sömnkvalitet.
Nu vet jag ju inte alls hur det funkar för dig, men, jag tänker att du har ett toppenjobb som kanske hjälper lite på vägen (ja, om inte hussar och mattar är för besvärliga vill säga) umgänge med djur och promenader är ju faktiskt vetenskapligt bevisat bra för sömn och välmående.
Nu på semestern har jag varit hos min häst mer än dubbelt så mycket som normalt och jag har promenerat massor i skogen. Det har ökat min REM-sömn med över 400% (från 5-10 min till över 40)!!! Jag sover också mer, 6-7 timmar istf ca 4,5. Så jag tror verkligen på det där med djur och motion. Det tillsammans med nykterhet.
Sedan behöver vi nog båda hjälp av vården - bara att kämpa på på den fronten ...

Du (vi) kommer att klara det här galant!!
Med lite hjälp och genom att vara snäll mot sig själv och lyssna på vad kropp och hjärna mår bra av så säger vi snart:
Nykter - javisst, självklart!! 😁😁

Önskar dig en bra dag!
Kram!

Kaffetanten88

Tack för ditt svar. Ja sömnen. Den är som den är. Snittar 5 timmar per natt. Kanske 6 om jag somnar om senare på morgonen. @Soffi ❤️ Under semestern när jag inte hade sonen sov jag bättre. 7-8 timmar faktiskt så jag vet ju vad som orsakar mina sömnproblem men jag kan ju inte göra något åt att sonen finns så måste ändra min oro. Jag vaknar och bara väntar på att han ska vakna, få kramp, rör sig. Ja osv. Så kan jag inte somna om. Det har blivit lite bättre. Jag vaknar 5 istället för 4. Ibland somnar jag om en liten stund med lite senare. Det går framåt. Om jag inte hamnar i mani då är jag tillbaka på ruta ett igen. 🤣🙈❤️ Men vi kämpar på! Det blir bra det här tillslut.

Kaffetanten88

Just det. Jag har också mina rutiner på kvällen. Testat flera saker för att se vad som kan hjälpa men det är omöjligt att sova längre. Jag har liksom inte problem att somna. Mitt problem är att jag vaknar och inte kan somna om.

Kaffetanten88

Min terapeut har fått mig att dela in dagarna i ett schema. Så nu har jag tider på dagarna att följa. Får se hur detta ska gå. Och vi får se vad det gör med mitt mående när jag har saker på schemat som jag inte kommer undan så att säga. Det står ju där. Är bara att göra. Som att springa, träna med sonen osv. Sånt man lätt skjuter upp eller gör halvdant. Nu ligger det inlagt med en viss tidsintervall. ☺️❤️

Kaffetanten88

Asså tänkte på det nu. Är uppe i 5 mediciner dagligen. 🙈 3 vid behov för sömnen. Herregud! Borde ju få sluta med mediciner jag säger inte hjälper men nä det läggs bara till en ny. Ska dock försöka få bort venlafaxin. Håller fortfarande på. Det är omöjligt. 😥 Mår så fruktansvärt dåligt bara jag är utan sista tabletten en dag.

@Kaffetanten88 Just venlafaxin är svinjobbigt att bli av med har jag hört. Jag trappar också ut den, yttepyttesakta. Jag minskar med en dag/vecka och månad. Klar i november. Man måste låta kroppen vänja sig väldigt sakta. Totalt tar uttrappningen 1,5 år.

Kram 🐘

Kaffetanten88

Jag har problemet nu att jag har en tablett kvar och den går inte att dela. Så ska jag ta det ännu försiktigare så sa min psykiatriker att jag kan ta den varannan dag sen var tredje. Men jag känner av om jag är utan en dag. Jag kan inte. @Andrahalvlek 😳❤️ Skulle behöva läggas in om jag ska få bort den sista tabletten.

Anonym26613

Nu har många redan sagt det till dig, men skam är mänskligt men helt onödigt bland oss. Alla har samma problem. Jag har druckit. Nu ser jag att Soffi har gjort det. Och alla slutade 💪💪💪 Vilka prestationer!! Och ärlighet!! Girl power!! (Drick inte mer bara 🤣, nu har vi testat och alla ångrar!)
Kram
💚🌸💚🌸💚

Kaffetanten88

Girlpower! Nä inge mer här inte. Det är antabus som gäller för mig. Iaf fram tills jag får någon form av kontroll på mitt liv. 🤣❤️ Behöver hitta lite mer balans. @Miss Mary Poppins