Hej alla!
Nyinflyttad idag från "att förändra sitt drickande". Helnykter sedan 1 jan i år, och så kommer det förbli!
Har valt att behålla mitt trådnamn "Det är aldrig försent". Det står för att utveckling i och av livet aldrig tar slut, man blir aldrig "klar". Men det är aldrig försent att hitta nytt, både inom och utom sig!
Ser fram emot att lära känna er härinne, som dem ni är i denna del av forumet!

@Himmelellerhelvette, vad kul att höra av dig! Såg i din tråd att du jobbar med en svår kollega. Det där är supertufft, tar mycket energi. Tro på dig själv o din kompetens! Förr eller senare kommer kollegan att genomskådas.

Tack, vad roligt att du inspireras av mina livsval! Jag tror du tänker helt rätt att börja i det lilla. Åka på en retreat fre-sön eller lör-sön. Enligt min erfarenhet är det många som åker själva. Du väljer ju själv vilken sida av dig du vill vara, ingen förväntar sig att du ska vara på något särskilt sätt. Min erfarenhet är att det inom yogavärlden finns en hög tolerans för allas unika personligheter. Och de som söker sig till sådana sammanhang har oftast mycket gemensamt kring värderingar i livet. Mina vänner numera är antingen yogisar, djurmänniskor eller jobbar "andligt" med människors helande på olika sätt. Jag väljer med omsorg vilka jag vill tillbringa min fritid med😊

Jag har varit borta på yogaretreat som längst 3v, och min dotter bor ju fortfarande hemma, så jag hyr inte ut min lägenhet. Det skulle jag nog inte göra även om jag skulle ha möjlighet att vara iväg längre. Jag har hög integritet och skulle inte känna mig bekväm med att främmande människor bor i mitt hem. Men vem vet, när jag blir pensionär om 10 år o har massor av tid kanske det är ett sätt att finansiera längre resor etc!

Kram❤️🌸

Åh @Sattva! Det låter så härligt att vara omgiven av jordnära människor, människor som bryr sig om att vara fina mot varandra och bryr sig om det fina i oss istället för prestationer och saker, yta! Jag märker fort när människor är mer sin yta än sitt djup och jag har extremt svårt för det. Jag blir så påverkad och dränerad på energi bland dom som bara bär mask. Jag vill bara få ha lugn och harmoni och godhet. Jag ska hitta mitt sammanhang och min väg🙏❤️Kram