Hej!
Jag är här nu 😊!
För bara två dagar sedan hade jag inte en tanke på att flytta, inte än.
Men livet händer och ibland blir det så enkelt.
Jag vill inte dricka mer.
Jag behöver inte alkohol.
Livet är så mycket bättre utan - och jag vill leva!!

Så jag packade det viktigaste och traskade hit. Tänker bygga en rejäl, rejäl som i stadig inte stor, permanentbostad och flytta in för gott.

Adressen blir "Ljusare tider" för de är här nu, de ljusare tiderna som jag strävat mot. De kan, och kommer att, bli ännu ljusare. En dag i taget. Mörka moln kommer också att dra förbi, men så är det ju på sommaren, plötsligt kan åskan dra in. Men då kan jag vila i tilliten att strax kommer solen igen - det är inte mörkt för alltid.

Jag tänker på förra vintern (2019-2020) när jag var nykter en längre period första gången. Vilka bekymmer jag hade över att inte få sitta på min framtida altan och ta en drink i solnedgången. Ja, det var då det... Vilka bekymmer över något som inte finns!! Som fick mig att börja dricka igen...

Igår var en underbar dag!
Gubben hjälpte mig - vi har börjat bygga altanen! På kvällen var det helt stilla när solen började sjunka, utsikten helt magiskt vacker! Vi satte oss på regelverket som vi byggt under dagen, jag med en Tonic med lime, och bara njöt av att vara här och nu.
Jag ska sitta därute många sommarkvällar och bara njuta, helt närvarande utan "bedövning".
Jag vill ju inte missa en enda sekund av allt det vackra i livet!

KRAM! 💖💖💖

@Sisyfos skrev:"Så vi fortsätter att jobba förebyggande Soffi tycker jag. Du är på väg mot ett toppresultat. Jag också! Låt oss stanna vid den insikten."
Ja, det gör vi! 😊😊😊 Håller för övrigt med om allt klokt du skriver. Tack! 🙏

@Mamsen skrev:"Hoppas det inte blev för svamligt nu!"
Nejdå! Och ...🤔... jag känner nog ingen "press" att skriva till någon alls ... men, jag gillar principen "pay it forward" för - tänk om ingen svarat mig när jag kom hit första gången ... eller andra och tredje ...
Det som "stör mig" är att den enda som hindrar mig är jag - för att jag inte är tillräckligt snäll mot mig själv.
...
Hoppsan!
Så det kan gå när tankar och fingrar löper (nästan) fritt.
Om jag är snäll mot mig själv kan jag också hjälpa andra på ett bättre sätt 🤔😲🙄😅😅.
Tack @Mamsen för att jag fick utforska det där lite till!

@Torn skrev:"🤣 Ja, det hade ju varit ett öde värre än döden! Det märks att du ” scannar” av forumet bra och puttar in i dina morgonkrönikor.😍"
Hihi 🤭, ja, det var ingen "känga" till någon här, absolut inte! Men det passade bra in 😂. Min gubbe fiskar och jag fattar ju att om jag ska dra med honom på "mitt" så får jag även vara beredd att följa med på hans grejer.
Värre än döden? Nej. Jag har faktiskt överlevt att följa med på fiske, isfiske, en gång 😅. För att göra lång historia kort ... jag blev befriad från mina lånade fiskeprylar och tilldelade uppgift efter kanske 30 minuter(?) med orden "du kanske kan göra upp en eld på stranden och förbereda korvgrillning och fika istället?".🤣🤣🤣 Jag gjorde tokfel, men ingen hade ju sagt...😂😂😂
Efter det är det faktiskt ingen som har försökt att väcka något intresse för fiske hos mig. Fast ... det ser mysigt ut att sitta ute i en eka och meta. Jag följer gärna med! Ge mig bara ett metspö utan krok så att ingen fisk kan störa lugnet 😂😂😂.
@Torn skrev:"Sedan är det ju förstås trevligt om någon delar ens intresse, men det är långt ifrån nödvändigt tycker jag." Så sant!

Det leder till ...
Intressen.
Jag tror att intressen - nya eller "gamla" - är jätteviktigt i nykterhetsarbetet. Något annat att lägga fokus på än att "inte dricka". Något där man verkligen känner att "det här är ju mycket roligare och går oerhört mycket bättre när jag är nykter".
En mening, från Alkispodden, som fastnat hos mig är "Det går inte att sitta hemma i soffan och bli nykter". De går ju till AA och menade just det, att det i princip krävs att man träffar likasinnade och börjar sin utvecklingsresa. Nu har jag aldrig varit på något AA möte så jag ska väl inte uttala mig ... men ... jag tror det går lika bra att läsa och dela här. Förutsatt att man tar sig upp ur soffan på annat sätt! För jag tror på att ta sig för något och växla fokus.
🤔🤔🤔 Om man inte kan ta sig ur soffan? Ja, men börja sticka då! Eller ta någon kurs via nätet - vadsomhelst som är roligare utan alkohol!!

Nu ska jag upp ur fåtöljen och mina morgontankar - mot stallet!!

Jag är okej som jag är.
Jag gör så gott jag kan - det räcker bra.

Kram!🧡🌼🦢🌼🧡

@Soffi Jag håller med dig till hundra procent! När den första enorma tröttheten har lagt sig är det viktigt att vi återupptäcker världen med nyktra glasögon. Fyller våra liv med roligheter.

Kram 🐘

@Soffi Håller också med om aktivitets-/ intresseaspekten för att bibehålla fokus mot nykterhet. För mig har detta året inneburit en enorm utveckling på yogafronten. Dels fysiskt, men också spirituellt/ andligt. Orkar läsa o ta in mer yogatexter. Hade svårt att orka koncentrera mig förr.

Läser allt du skriver-såklart❣- men har varit sämre på att svara det senaste. Men jag kommer igen!!🥰

@Soffi Jag håller också med, jättemycket! Det var väl förresten det jag tjatade en hel del om i början av din nykterhet. 🧐 Då när vi hade gissningslek om vad ditt ” stora intresse” var för något.😅 Kram

@Torn skrev:"Det var väl förresten det jag tjatade en hel del om i början av din nykterhet. 🧐 Då när vi hade gissningslek om vad ditt ” stora intresse” var för något.😅 "
*Skratt*😂 Ja ... eller ... du tjatade väl om att det är bra att skriva om det🤔😉😉? Naturligtvis har du, och många andra, rätt. Så rätt att jag tycker det tål att upprepas.
Dessutom har väl insikten djupnat för mig. Jag läser om de som kämpar i början, då behöver man något annat att fokusera på än alkoholen, något "tidsfördriv". Det kommer ju lite senare, det som @Andrahalvlek och @Sattva skriver, att vi fyller livet med roligheter och verkligen känner utvecklingen.
... och träningsvärken 🙄 som jag tror drabbat inte bara mig utan även lilla hästen 🙈.

Så idag blir det en utflykt till stora staden i stället för stall och skog. Avslutas med en lugn skrittur ikväll.

Jag är okej som jag är.
Jag gör så gott jag kan - det räcker bra.

Allt gott till er alla!
Kram!🧡🌼🦢🌼🧡

@Soffi skrev:"En mening, från Alkispodden, som fastnat hos mig är "Det går inte att sitta hemma i soffan och bli nykter". De går ju till AA och menade just det, att det i princip krävs att man träffar likasinnade och börjar sin utvecklingsresa. "
Ja, jag tror att det kan stämma att man behöver hitta likasinnade, men jag känner inte igen mig i alkispoddens programledare riktigt. Här på forumet hittar jag personer som jag har lättare att känna igen mig i.
Tror också att det är viktigt att bryta beroendet som en inledning och då funkar ju avledning, träning etc utmärkt, men sen kommer det här andra arbetet som ser lite olika ut för oss alla. Beteendemönster, självanalys etc.
Och att hitta tillbaka till glädjen i livet. Det är stort och viktigt!

@Soffi Spännande med en tur till stora staden! Nu vet jag ju inte om det är samma stad, jag var inne i Gbg förra veckan en dag o lunchade med en gammal kompis. Så mycket som förändrats sedan jag var där sist, säkert ett år sedan! För kanske 10 år sedan bytte jag jobb o lämnade den dagliga pendlingen dit. Saknar INTE storstaden....blir bara trött o stressad av det höga tempot🤣🤪.
Ha en riktigt fin dag o njut av miljöombytet😍🧚‍♀️

Jag är tillbaka 😊 ...
... 🙄 till ...
Det är så fantastiskt vackert!!
Min utsikt över naturen. Det är ju fortfarande sommar, men sensommar, jag kan ana tecken på att hösten är på väg. Det ger ro!! Jag älskar den höga klara luften på hösten, de vackra färgerna som kommer att komma, lugnet, att få "boa in mig" eller att ta på tjocktröjan och gå ut och andas 😍.
Här och nu - jag kan inte ha det bättre!!
Jag försöker vara HÄR - NU ...
...
Ångesten pockar på 😩, har gjort så de senast dagarna. Jobbångest. Jag har försökt att hålla emot, inte låta den förstöra de sista semesterdagarna. Men det är väl så ... what you resist persist ...
Jag behöver nog titta lite på den där ångesten. Inte grotta in mig i den, men bena ut den lite...

Fast jag börjar med att svara er 😊.

@Sisyfos
Jag känner inte heller igen mig i Alkispodden-gubbarna, men podden hjälpte mig mycket i början med det där allmängiltiga råden och igenkännelse i vissa beteenden. Precis som forumet här, där jag hittar personer i samma fas och lägen. Här är jag ju lite friare att välja medresenärer och förebilder ... eller ... jag tror alla ger mig något för min sinnesstämning och mina utmaningar varierar ju ... Samt som @Sisyfos skrev:"det här andra arbetet som ser lite olika ut för oss alla. Beteendemönster, självanalys etc. Och att hitta tillbaka till glädjen i livet. Det är stort och viktigt!" Här finns alltid någon som kan ge tips och råd, stöttning, jag är fri att prova mig fram ... utan att någon "dömer".
Jag måste säga det igen - forumet, NI alla här, är fantastiska!!! 💖 Tillsammans gör vi "det omöjliga", det som en gång var fullkomligt otänkbart.

@Mamsen
Ja, det blev en bra dag ... fast kanske inte som tänkt 😅😂
@Sattva skrev:"Nu vet jag ju inte om det är samma stad, jag var inne i Gbg förra veckan"
Nej, den stora stad som ligger inom räckhåll för mig är Sthlm. Livet förde mig till baksidan ... 😂🤣🤣🤣 (okej, ni kan nog inte förstå (?) det roliga där, det som slog mig när jag skrev baksidan 🤔😂).
Kanske är det dags att, efter mer än halva livet här i trakten, börja se det som framsida 😳😲😲 ... det är ju ändå här solen går upp 😁.
Och det finns ju lugn landsbygd här också 😅... @Sattva skrev:"Saknar INTE storstaden....blir bara trött o stressad av det höga tempot" Samma här! Utflykten till sta'n blev kort, jag flydde fältet redan före lunch 😂😂😂. "Folk är inte kloka!" ... nej, fel, det stressen gör med folk är inte vettigt!
Därför var miljöombytet nyttigt! Jag blev än mer tacksam över mitt liv som lantis/skogsmulle 😍.

"Jag är en grottmänniska."
Så många gånger genom livet som jag tänkt så ...
Utåt sett är jag nog en välanpassad "modern" människa ... Men det är, och har alltid varit, en kamp ...
En kamp för att passa in ...

Det leder tillbaka till min jobbångest.
Skriver för att bena ut - och raderar det mesta ...
Allt handlar om att vi har olika mål.
Jag har inte funnit något sätt att strukturera min jobbvardag och arbetstid.
Jag känner mig ensam.

Nästan lite lustigt!
Jag har valt att vara till största delen ensam på min semester. Jag har behövt det för att rensa huvudet och jag trivs med att vara mycket ensam och att få röra mig mycket i naturen. Ladda batterierna helt enkelt.😍

Men, den där ensamheten jag känner på jobbet. Att känna sig ensam bland andra människor - det är hemskt!!

Fast - det är OKEJ!
Organisationsstrukturen kan jag inte påverka, inte här och nu.
Men här och nu kan jag ta vara på de sista semesterdagarna - med en skogspromenad tex 😁😎😂!
Det är ju mot en promenadseger jag går 😉😉😉 - nykter semester!

Jag är okej som jag är.
Jag gör så gott jag kan - det räcker bra.

Kram! 🧡🌼🦢🌼🧡

@Soffi Ja vi får försöka mota bort jobbtankar. Ha ha, jag har ju ledigt hela nästa vecka också men har tankar på jobbet till o från. Mest hur jag ska få ihop morgonyogan med vår tidiga jobbstart. Måste ju hinna sova också. Sömnen betyder allt i slutändan... Har du lyckats lösa ditt jobb/sovdilemma du nämnde häromdagen?

Håller med dig, att känna sig ensam bland en massa människor är tufft. Tror vi är så olika där.
Jag har med vilje dragit mig undan till eget kontor på jobbet. Andra vill inget hellre än att dela rum. Dels behöver jag lugn o ro, men kände mig även ensam då jag delade rum. De två andra är vänner privat o det blev lite väl mycket privat snack dem emellan för att jag skulle må bra. Förstår att det är en annan dimension du pratar om dock❣

Njut nu av dina dagar!! Nykter semester, visst är det så himla skönt!!!💫🧚‍♀️🥰

Kaffetanten88

Hej @Soffi!

Ja ensamhet bland folk är det värsta tror jag. Mitt jobb är jag ensam och det är eget företag. Jag föredrar att ha det så. Finns det något du kan göra så du slipper känna dig så ensam? Är det kollegorna där som stöter bort dig? 💕💕💕

God morgon!

Ja, det är en god morgon idag 😊. Jag har sovit gott i 7 (!!) timmar 😅💃🤸‍♀️.
@Sattva skrev:"Sömnen betyder allt i slutändan... Har du lyckats lösa ditt jobb/sovdilemma du nämnde häromdagen?"
Ja, sömnen betyder såååå mycket!
Jag lyssnade på "Kropp och själ" (P1) om sömn häromdagen, det sammanfattade ganska väl vad jag läst på lite olika ställen. För att kolla upp sitt sömnbehov behöver man vara utan stress, för mycket koffein, lagom motion, bra mat mm (jag lägger till fri från alkohol, de sa inte det men det måste väl vara sant?) och sedan verkligen känna efter när man är pigg utan yttre faktorer som "håller igång" en. Pigg för att man "sovit klart".
Nu på semestern har jag hittat det optimala för mig, tror jag!
Jag behöver nästan 8 timmar sömn. Men jag sover väldigt sällan mer än ca 6 timmar på natten. Jag behöver en tupplur på dagen. Om jag skiter i klockan och sover när jag är trött sover jag bäst mellan ca 21 - 03. Och det passar ju faktiskt perfekt med mitt jobb!! Det är ju vid 3-4 tiden som jag kan kolla planeringen och se vilken tid jag behöver jobba.
Men ... varför finns det alltid ett men? Tuppluren som kropp och hjärna vill ha vid 9-10-tiden, hur får jag in den? Ja, den kan utan problem skjutas fram till 12-13 tiden, men senare ... ja, då är det "för sent", jag får inte effekten att vara pigg och klarvaken resten av dagen. (Stämmer förresten med vad de sa i "Vetenskapens värld" att de som av naturen delar upp sömnen i två perioder behöver sin tupplur ca 6 timmar efter nattsömnen).
Det vore okej om jag hade ett jobb där jag verkligen började jobba vid säg 4-5-tiden eller vid 10, men nu, när jag aldrig riktigt vet när vissa arbetsmoment infaller under dagen ...
Ja, det får lösa sig ...

@Kaffetanten88 skrev:"Finns det något du kan göra så du slipper känna dig så ensam? Är det kollegorna där som stöter bort dig?"
Ja, det är ju nästa grej, vad kan jag göra?
Det är absolut inte kollegorna som stöter bort! Alla är goa som personer! Det handlar definitivt inte om utfrysning!
Jag är ensam om mina mål och arbetsuppgifter (rapporterar till annan ort). Förståelsen är god lokalt för vad jag gör, ingen är "emot mig" ... men jag "stör" i arbetet mot de lokala målen ...
Och så är det det här med fika- och lunchraster ... Jag kommer aldrig att vänja mig vid att sitta bland folk som helst umgås med mobilerna ... Jag är van att småprata med kollegor på raster ... Saknar det!
Jo, det pratas ibland också. Men jag har väldigt lite att inflika gällande en sport jag aldrig provat och som utövas gemensamt av flera kollegor ... och ännu mindre om helgens alkoholeskapader ...

Fast det kanske löser sig nu!? Jag är dubbelvaccinerad 💃💃💃! Fick min andra spruta i torsdags.
Kanske, kanske får jag vara mer på arbetsplatsen nu. Måste kolla om företaget ändrat riktlinjerna under min semester. Om jag är där lite mer regelbundet och inte bara när arbetet kräver så kanske jag kan skapa en annan kontakt med kollegor??

Nu ska jag njuta av sista semesterdagen!!

Jag är okej som jag är.
Jag gör så gott jag kan - det räcker bra.

Kram! 🧡🌼🦢🌼🧡

Om du kan jobba kl 4-5 så kanske du kan be att få att förskjuta din arbetsdag? Börja jobba kl 5 och ta lunch kl 9? Ett tag tog jag powernaps i vilorummet på jobbet, 30 min räckte för att reseta hjärnan.

Vi har någon på vårt jobb som jobbar deltid, hon börjar kl 7 och slutar kl 12. Passar hennes dygnsrytm och arbetsuppgifter. Som arbetsgivare måste man vara flexibel om det gynnar medarbetarnas mående. Alla viktiga möten hålls på fm hos oss ändå.

Kram 🐘

Kaffetanten88

Hoppas det löser sig när du börjar jobba igen. Låter ju som det kan bli bättre när man är där mer och det blir mer rutin. ❤️

Ja sömnen är viktig. Jag själv har fått ta sömntabletter senaste nätterna men har iaf fått sova lite mer nu så mår mycket bättre. Har ju precis som dig problem med sömnen.❤️

@Andrahalvlek skrev:" Som arbetsgivare måste man vara flexibel om det gynnar medarbetarnas mående. "
*Skratt* (som fastnar lite i halsen).
Du är verkligen unik AH! Det behövs många fler som dig i arbetslivet - och här. Om jag förstått rätt så jobbar/jobbade du med HR? Och du ser till medarbetarens bästa även om det innebär "omak" för företaget. Sträck på dig!
Jo, jag har mött många HR-människor då jag jobbat fackligt i över 15 år, tyvärr är det vanliga att företaget gör sig av med "besvärliga" medarbetare.

Angående förskjuten arbetsdag så - javisst 😁😬😬! Min arbetsdag förskjuts ofta. Jag måste ha koll på när den utrustning jag behöver är ledig och det kan vara vid 5 .... eller vid 14 ... och allt däremellan ... Det är därför jag behöver kolla dagsplaneringen vid 4, för att veta när jag kan jobba. Barbamamma i kubik. Ändå flera uppsträckningar för att jag inte är tillräckligt flexibel, iofs de flesta i början då jag trodde att det räckte att kolla planeringen innan jag la mig på kvällen.
Men det löser sig nog ... jag funderar på hur/om det går att göra något åt det för att lite försiktigt kunna plantera en idé hos chefer.
Och i ärlighetens namn så utnyttjade jag ju "flexibiliteten" till att ta tupplurar på dagen ibland i våras när jag inte klarade att hålla mig vaken. Känns dock inte i längden hållbart att smeta ut arbetstiden över hela dagen för då känner jag mig aldrig ledig och jag hinner inte med hästen de dagarna.

Men som @Kaffetanten88 skrev:"Hoppas det löser sig när du börjar jobba igen."

Hög tid att ge mig iväg.
Har sovit uselt i natt, men ska nog klara att sätta på mig ett leende.
Minnas att jag har haft en FANTASTISK ⭐💖💖 💖⭐semester!!

Jag är okej som jag är.
Jag gör så gott jag kan - det räcker bra.

Kram!

Lycka till på jobbet idag! Verkar vara många som startar upp idag.
Om din chef vet hur du har det med sömnen, skulle du få hjälp att få dina arbetstider att fungera då tror du? Det verkar ju jättetufft att ha det som du har det, inte veta när du ska jobba- kl 05 eller 14...Tror inte många skulle orka ha det så.
Oavsett känns det som att du jobbar för att hitta en lösning. Du vänder o vrider på det. Du vet vad som fungerar bäst för din kropp!
😍🧚‍♀️😊🍃

@Soffi Klura ut ett sätt att presentera idén så att din chef inte kan motstå det. Gör planen helt klar så att chefen bara kan säga ”ja - kör”. Se till att det finns någon tydlig fördel för företaget, och framhåll hur viktigt det är att du får din sömn att fungera för att du ska orka i längden.

Den chef, tillika HR, som inte förstår att personalen är ett företags viktigaste tillgång och bör behandlas därefter har tyvärr en dyster framtid. Att vara en schysst arbetsgivare blir den största konkurrensfördelen framöver. Att rekrytera kostar mycket pengar. Att rekrytera gång på gång eller felrekrytera kostar sjukt mycket pengar. Just därför skulle jag inte kunna jobba med HR inom kommun och region, deras personaltänk strider så totalt mot mina egna värderingar.

Kram 🐘

Tack för att ni bryr er om! Det betyder mycket! @Sattva @Andrahalvlek @Torn

Vad ska jag skriva?
...
Jag befinner mig i någon form av chock känns det nästan som.

Det viktigaste först: Jag är nykter! 😅⭐
Jag har klarat första jobbveckan utan att dricka. Oerhört tacksam för det!🙏
Tacksam för att alkohol inte längre är något alternativ, tacksam för att jag inte är det minsta sugen, tacksam för att nykterheten på något vis är självklar...
För ... om jag tittar i backspegeln ... ja, även om jag tittar på nuläget faktiskt ...
Jag har ingen annan lösning. Jag har haft sååå mycket, hänt så mycket, den här veckan som historiskt sett skulle "lösa sig" med några glas.
Men, JAG VILL INTE!!!! JAG ORKAR INTE!!!
På något vis har det blivit okej att må skit, okej att inte orka, okej att inte veta vad eller hur jag ska göra - i det korta perspektivet.
På sikt behöver jag en radikal förändring. Jag vet inte hur, men på något vis känner jag en form av tillit till att "det kommer att ordna sig"...

Jag hade ju en så skön och avkopplande semester - en riktig "batteri-boost"! Promenader, ridning och vila💖. Lite för lite mental stimulans, men jag behövde även en sådan period.
Ändå ... redan i tisdags grät jag av trötthet ... insåg att jag behövde hårdprioritera för att få tiden att räcka. Sömnen är viktig. Och ... jag måste ju försörja mig, alltså är jobbet viktigt.
Därför har jag inte kunnat unna mig att lägga tid här på forumet. Känns på ett sätt riskfritt då jag inte vill eller är sugen på att dricka, men samtidigt lite risky för jag får inte tappa mitt nykterhetsfokus.
Jag har heller inte hunnit med promenader eller ridning - så i torsdags grät jag över en värkande kropp och mage som gett upp.
Gårdagen var MYCKET bättre. Jag kunde jobba hemifrån och hann då med en morgonpromenad som minskade värken och även en ridtur på kvällen som rensade skallen.
Fick ändå en automatisk tanke i huvudet på väg hem från stallet, jag var trött - jättetrött - och visste att mitt hem ser ut som ett "bombnedslag", jag "behöver ett glas". Tanken gjorde mig bara full i skratt!! Jag har ju hela helgen på mig, spelar ingen roll att det är stökigt 😅😂. Kom hem och satte mig i soffan och lyssnade på podd och åt glass och kakor!! Det är något nytt! Jag har inte ätit glass och kakor sedan barnsben, typ, bara om jag blivit bjuden och känt att det är oförskämt att tacka nej. Nu, häromveckan landade glass och kakor i korgen när jag handlade och jag vet inte riktigt hur eller varför 😂🤣🤣🤣. Okej - det var gott!🤭😋

Här och nu mår jag alltså ganska okej!🙏😅
Men ... jag har fortfarande en del röriga tankar i huvudet ... behöver titta lite framåt och bakåt också ...

Jag kan känna en viss frustration över min ständiga tidsbrist i nykterheten, att jag inte hinner och orkar göra lika mycket när jag inte har alkoholen för att effektivisera.
Jag kan nu se vad min dagliga flaska vin ( eller motsvarande annan dryck) gjorde för/med mig, varför det var "perfekt". 1-2 glas = energiboost att orka lite till, tex städa hemma, tredje glaset = snabbavkoppling och rensa/stänga av hjärnan, fjärde glaset = sömnmedel för "effektiv sömn", jag behövde ju inte sova mer än 5-6 timmar för att vakna pigg. Femte glaset om jag kunde ta sovmorgon dagen efter, då sov jag lite längre...
Det är ju HEMSKT!!!😱 "Kontrollera" och reglera allt med ett nervgift! Förstöra kropp och hjärna ...🤢 Och nej, det funkade ju inte sista tiden ...
Då är det mycket bättre att vila/sova (om jag kan..) och låta kroppen återhämta sig och läka.
Men ändå ... jag kommer inte helt ifrån frustrationen ... och villrådigheten över hur jag kan "få till" ett liv som funkar när jag behöver så mycket vila. Och - motion för att kroppen ska må bra. Jobba behöver jag ju göra i minst 20 år till 😨😬...
Jag behöver nog börja med att bena ut vad i ett jobb som ger respektive dränerar energi 🤔...
Det ... och fundera över hur jag bättre kan tackla/styra mina tankemönster ... hur jag kan tänka mer positivt omkring saker som dyker upp som jag faktiskt inte kan tycka är okej ...

Nu är det städ- och fixardags 😁😎!

Jag är okej som jag är.
Jag gör så gott jag kan - det räcker bra!

Kram!🧡🌼🦢🌼🧡