@Himmelellerhelvette Fint❤️. Ja, vissa beskriver och liknar det vid ett olyckligt förhållande som man tagit sig ur. Det är bra att hålla en begravning, sörja det och sedan komma vidare. Att känna en lättnad och lycka över att komma ur ett destruktivt förhållande som skulle leda till fördärvet. Få kraft, styrka och återupprätta sig själv och ta makten över sitt liv. Gå vidare och lämna det bakom sig mot den riktningen man önskar i livet.

Ha en fin torsdag❤️❄️

@Andrahalvlek Jag grät inte för att jag saknar alkohol, kan inte ens komma på att romantisera den för den gjorde bara skit med mig med stress och ångest sista åren.
Jag blev mer ledsen för att den fångade mig så och tårarna var för glädjen till min styrka att genomskåda den❤️

Just nu är livet på topp! Det är så mycket som jag rätt ut under mina fyra första nyktra månader! Jag är så tacksam över att ha funnit nykterheten och tagit mig igenom så många olika processer❤️

Nya vanor börjar normaliseras, jag lyssnar in min kropp och ger den det den vill ha. Jag tackar min kropp och min inre styrka och alla er som hjälpt mig igenom alla tankar och känslor under tiden❤️

@Andrahalvlek Tack❤️Önskade dig God jul i din tråd🥰

Julen har varit fridfull och jag är tacksam över de jag har omkring mig och mig själv, att jag blivit så insiktsfull.

Tänkt en del på hur jag lurat mig själv och hur lyckligt lottad jag är över att min inre styrka tillslut tog övertaget över mig.

Fortsätter att nyfiket utforska vad livet har att erbjuda. Livet där jag slipper dricka och där jag förstått att det är fullkomligt onödigt att tillföra alkohol.

Fina @Himmelellerhelvette, jag har läst ikapp i din tråd, gick en månad tillbaka. Som du kämpar! Jag är så enormt glad att få följa dig här på forum. Det ger mig styrka att kämpa på mot mina 120 dagar.
Att slippa dricka! Så vill jag också se det. Jag slipper dricka!

Stor kram

🦛

Tänker på det där du skrev om att du grät. Jag tyckte att det var just det som var positivt när jag slutade. Närmare till både gråt och skratt. Väldigt skönt och befriande på nåt sätt. Lite jobbigt också såklart men på ett positivt sätt. Du har en spännande resa framför dig.

@Himmelellerhelvette Gott nytt år! 🤗 Riktigt härligt att du har blivit fri från alkoholen! Fantastiskt bra jobbat av dig! Jag såg din kommentar i @Majkens tråd, och att du har den känslan betyder att allt är lugnt. Du är fri! 😍

Fina starka @Himmelellerhelvette Jag vill få önska dig ett riktigt Gott Nytt År. Jag hoppas att ditt avslut blev precis så som du önskat dig innan och att du får vakna pigg glad och utvilad efter en riktigt god natts sömn 🥰💐

@Sisyfos Det med gråt har jag verkligen uppmärksammat med mig själv, jag blir berörd så lätt och det känns skönt. Jag har sett gråt som svaghet men nu ser jag det som en styrka, att jag är närmare mig själv och tillåter mig att känna❤️
Kram

@Torn Tack, jag känner mig verkligen fri och jag kan ibland tänka på hur fort det gick ändå för mig att komma hit men nu vet jag när jag gått tillbaka att jag jobbat med detta i flera år men har förträngt det lite.

Jag har vid flera tillfällen börjat resan med nykterhet, läst böcker och poddar och förstått att jag drack förmycket men när det gått några veckor eller en månad nykter tänkte jag att jag var så duktig och inte alls hade problem och började om på ruta 1.

Hade jag fått veta om detta forumet någon av de gångerna hade jag kanske blivit mer insiktsfull redan mycket tidigare men utan bollplank med andra människor, ensam om min skam och att jag inte vågade prata om den gjorde att jag föll dit gång på gång utan att förstå bättre.

Jag kunde heller inte förstå hur ett liv utan alkohol skulle kunna bli annat än tråkigt. Nu känner jag mig upplyst på något sätt. Alkohol gör inte livet mer innehållsrikt. Jag kan göra allt jag brukar men slipper förgifta mig med alkohol.

Kram❤️

@vår2022 Tusen tack❤️ Jag tänkte på det med tårar i ögonen när jag tittade på fyrverkerierna inatt, detta året kommer bli fint, började så fint med familjen❤️

Jag pluggar personlig utveckling dagligen, jag vill vara den bästa versionen av mig själv. Idag lärde jag mig att man bara kan tänka en tanke åt gången. Så när den tanken kommer som en negativ tanke kan man bara byta ut den mot en positiv!

Kram❤️

@DRacker Tusen tack❣️Nyårsafton blev verkligen underbart lugn och härlig, jag kunde lägga mig och vara nöjd och tacksam❤️ Läste hos dig att du fick det fridfullt och härligt med❤️