@Himmelellerhelvette Andas, andas, andas. När folk beter sig som idioter brukar jag tänka att den som mår riktigt dåligt är just idioterna. Sen brukar jag tydligt, helst inför någon annan, säga att det här är mitt ansvar, det där är ditt ansvar. Delat ansvar är skit om inte båda parter bidrar lika mycket. Fortsätt skriv - låt alla jobbiga tankar sättas på pränt, det lättar på trycket inombords.

Kram 🐘

Tack snälla för era stöttande kommentarer när jag var så arg❤️ Det hjälpte mycket att få ur mig det här. Dagen efter mådde jag mycket bättre och har fått rätsida på mitt och hennes jobb! Det blev en bra fördelning tillslut även om vi inte pratade något direkt med varann mer på flera dagar.

Just nu mår jag väldigt bra faktiskt! Firade 22 månader nykter i förrgår! Bara två månader till min 2års dag! Tiden har gått så enormt fort! Känns som det är 10månader jag varit nykter och ska fira min 1års dag om två månader! Konstigt att ett år bara försvann så! Men jag har gjort ett gediget jobb med mig själv! Gått till botten med så många känslor och beteenden och grävt i mina inre vrån för att syna även det som jag varit mest rädd för. Det har varit läskigt men så givande.
Nu försöker jag kommunicera mina tankar och känslor så gott jag kan till dem som betyder något för mig. Vågar visa mig svag och säga att jag inte orkar när jag inte orkar.

Jag vill vara ärlig mot mig själv och andra, jag vill vara snäll mot mig själv och andra. Jag vill vara omtyckt av mig själv och andra för den jag är, inga fasader. Jag vill vara en förebild för mina barn, visa att man kan vara självsäker och ha lika kul som alla andra när det är festligheter utan att behöva dricka alkohol. Vill att dom ska lära sig att man kan gå på fest nykter, lära dom att det inte är alkoholen som gör festen utan sällskapet med dom man tycker om.❤️

Jättefint skrivet, om vem du vill vara, och faktiskt redan är. ❤️. Just att vara en förebild för både små och stora barn, en trygg person som inte förändras för att hon dricker alkohol, någon som alltid står för sina ord. Du är en fin förebild för dina barn och andra. 🤗🤗

@Himmelellerhelvette Så himla klokt och fint skrivet!❤️Å Varmt innerligt Grattis t 22 månader! Fantastiskt🥳 Jag håller på med samma resa …det känns som om jag blir friare lite pö om pö🙏🏻

Kramar 🥰❤️

@Himmelellerhelvette Grattis till över 22 månader!🥳 Ja, jisses tiden går verkligen fort! Den känns så långsam i början av nykterhetsresan men sen så ramlar tiden bara på. Du har verkligen hitta din värderade riktning och inre kompass som leder dig och du är inne på en fantastisk inre och yttre resa. Det kommer att gå upp och ned, men riktningen kommer att hela tiden leda dig framåt om du lyssnar på dig själv och tror på din egna förmåga❤️

@Himmelellerhelvette Grattis till 22 nyktra månader! 🥳🥳🥳 Och till alla aha-upplevelser du har fått efterhand! Du blir allt duktigare på att hitta orsaken till skav och starka känslor - och tar hand om det mycket bättre 🥰 Tänk så mycket starka känslor och tankar som vi har dränkt i alkohol back the days. Sorgligt.

Kram 🐘