@Himmelellerhelvette Bra frågeställning? Här på mitt lantställe är det nära mellan husen och vinet flödar överallt. Det har det gjort i vårt hus också. Minst två glas till middagen varje dag på semestern. Dock inte de senaste åren, maken dricker nu enbart när vi har gäster. I övrigt dricker vi afri öl vilket vi också gör till vardags. Känns fräscht. Haft gäster över helgen, de ville köpa 3,5 till stranden men vi propsade på afri 🍺 . Gästerna har nu fått en ny vana tror jag eftersom de spontant så att det smakar ju likadant och man kan dricka flera samt köra såväl bil som båt. Vi drack många kalla agria öl på stranden i värmen 👍! Våra gäster är modesta i drickandet men lägger men ihop att det blir två öl till lunch och bubbel/vin till middagen under fyra-fem veckor så blir det mycket alkohol…. Jag känner mig nöjd med att jag slipper 🙏! 🥰🥰🥰

@Himmelellerhelvette För mig var en fredagkväll utan alkohol ett megatomrum i början. Vad gör man ens en fredagkväll om man inte dricker? Ja, jösses vad vårt tänk har förändrats på vägen.

Kram 🐘

@Ny dag Så bra att ni fick era gäster att upptäcka alkoholfri öl! Det är verkligen så himla mycket godare än lättöl, som jag misstänker är blandat med vatten. Alkoholfri har själva smaken intakt, och den kostar ju lika mycket som vanlig öl.

Kram 🐘