Nu har jag bestämt mig för att de närmsta tre månaderna så SKA jag vara utan alkohol! Jag kommer säkert behöva stöd på många sätt. Så det är väl därför jag skriver här. Jag vet ju så otroligt väl vilken skillnad på livskvallite jag kommer få. Tänker vara en pigg och påhittig pappa i fortsättningen. För nu har jag mest sovit bort helgerna. Tips, stöd och hjälp mottages med stor tacksamhet! Kanske någon vill göra denna resan tillsammans med mig?

Hillbilly-67

Kvällen för mej blev en underbar tillställning med min älskade tjej som stödjer och hjälper mej !!!.
Vi pusslade under kvällen med maten till vår middag med allt vad det innebär med recept och annat.
Så vi satt under kvällen med vår mat , bara vi två hela kvällen !.
Inget starkt eller svagt under hela kvällen !!.
Kändes underbart att vakna idag utan några "men" efter kvällen !!.

Nytt år och nya möjligheter !!
Gott nytt år på er alla !!!

nubaskemig

Grattis till er som fixade det! :) Kanonbra jobbat!

Idag måste jag tyvärr säga att jag är bra mycket närmare att svepa 2 liter vin. Är så trött, sårad,ledsen och arg efter att ha fått plocka ner allt från julgranen, bära ut den stora tunga saken och sätta bak garaget, städa och dammsuga, lägga på nya mattor under de stora tunga sofforna (ajajaj säger min rygg som redan hade ont efter all skottning) och diska upp allt min sambo skulle gjort för 2 dagar sedan. IGEN!!!!! Han pallade inte just nu för han satt uppe länge inatt och spelade efter vi kommit hem 02.30. :( Så han gick och lade sig medan jag nu precis gjort allting. Plus roat barnen såklart. :( Jag vill bara bli full och svepas in i den dimman där man inte bryr sig längre.

Detta är jättesvårt och jag vet inte om jag klarar det.......

Hur e det med dig TP? Jag vill också höra ifrån dig - good news or bad.

kram på er

sveps med av önskan om att bli full så känner man sig efteråt som den förbrukade granen ser ut.

Frågan är ju om du inte skulle ta och ställa din sambo bakom garaget också ?!

Önskar dig en god, vit, fortsättning på det nya året, förhoppningsvis med hjälp av beslutet du tog i morse !

DryMartini

Det är jättesvårt, men hoppas att du klarar det nubaskemig. Håll ut idag, så kan du vakna nöjd och ge nya fina löften i morgon bitti. Jag håller tummarna.

Kram

Mr. Dry

DryMartini

Nubaskemig, hör gärna av dig om hur det gick för dig. Nu ska jag hjälpa till i lite i köket. Mycket folk och mycket vin i kväll där vi är nu. Jag ska hålla mig till alkoholfritt. Gör det du också!!!

Hoppas också att du kan få lite fart på din man, så att han gör sin beskärda del.

Mr. Dry

nubaskemig

Hej hopp. Fortfarande inte rört en droppe och ska inte göra det ikväll heller. Det har jag bestämt mig för. Det är bara att bita ihop, eller hur?

Men att få fart på min man? Omöjligt tyvärr. Men.......... just nu är nog det bästa för mig att vara nykter och olycklig än påverkad och låtsaslycklig. Smärtan kommer ju ända att finnas där imorgon plus att man har då också ångest ifall man dricker.

Tack för stödet, jag tror nog ärligt talat att jag hade tagit en öl (som lett till 10 osv - ni vet hur det är) om jag inte haft forumet och er. <3

Tvåbarnspappan

Hej på er alla. Jag trodde jag var starkare. Jag lyckades inte med mitt mål. Känner mig grymt besviken på mig själv. Grattis till er mina vänner som fixade det! Är uppriktigt glad för er skull!
Ska lägga mig nu och sova och hoppas att tårarna torkat tills i morgon.
Kramar TP

DryMartini

TP, jag förstår hur jobbigt det måste kännas för dig att du inte lyckades fullt ut med dina föresatser och att du är besviken. Jag hoppas verkligen att detta, som du förstås känner som ett stort nederlag, inte får dig att ge upp nu. Det är inte det lättaste att lyckas när det är nyårshelg. Det är inte lätt annars heller, men gör ett nytt försök nu att börja om på nytt. Vänta inte till nästa vecka, utan försök igen nu.

Du har oss andra här, min vän, så kämpa på igen nu.

Vi hörs!

Mr. Dry

nubaskemig

Godmorgon allihopa! :-)

Idag är det en alldeles ny dag som vi kan göra till vad som helst. Vi kan välja att motionera (nej - det gör vi ju inte), städa garage/förråd(återigen nej - det gör vi inte) eller sitta och mysa i soffan med en kopp kaffe (japp - där satt den) och kolla på barnprogram. ;-) Vi kan också bestämma oss för att inte låta oss påverkas alltför mycket idag av det som driver oss till ruset - suget, tristessen, att man är olycklig eller känner sig helt j-a värdelös.
Ja det är fruktansvärt svårt.
Ja det gör ont.
Ja det kan komma bakslag som fäller en.
Det viktiga är väl att vi tar oss upp igen. Och det klarar vi. En dag i taget. Om vi trillar en dag så reser vi oss nästa dag och går tillbaka till "GÅ" på planen.
Någon klok människa sa en gång: Dina ben är det bara du som kan välja att ställa dig på, fast det är lättare att våga ta steget om man vet att man har vänner som stöttar när det "vinglar". Och det stämmer ju. Här är jag stark, här är jag förhoppningsfull, här får jag mina "kryckor" när jag är svag. Tänk, jag har inte ens varit nykter en hel vecka, men denna vecka har jag varit det utan piller och utan att jag skulle jobba osv.

Vi börjar om idag TP. :-) Du kan få en dosa snus av mig? (ta två eller fler åt gången ;-) ) Vi finns här och kämpar med dig. Om jag är stark idag kanske du är stark imorgon? <3

Kram på er
/S

Tvåbarnspappan

Det är fantastiskt hur mycket era ord värmer! Jag tänker inte ge upp! Jag fixade en nykter nyårsdag i alla fall!
Helt klart så blev det för övermäktigt för mig att fixa nyårsafton. Jag satt ensam i mitt hem ute i skogen och tyckte jäkligt synd om mig själv, ingen bra egenskap. Men tyvärr sann. Är glad att jag träffat på just er här, för ni gör mig väl :).

(Nubaskemig: tack för snuset ;) du får mig att skratta högt!)

DryMartini

TP, härligt att höra att du inte ger upp. Så ska alkoholen tas. Jag vet inte om du har varit ensam under nyår. I så fall antar jag att det är ännu jobbigare att stå emot, eftersom man då inte har stöd/krav från närstående.

Kul och starkt att du nu är med i matchen igen och lycka till så väldigt mycket.

Idag SKA vi vara nyktra!!!

Mr. Dry

Tvåbarnspappan

Tack min vän! Jag sitter ensam alldeles för mycket, och det är väl delvis självvalt. Men jag lever ensam med mina pojkar som bor hos mig varannan vecka. Kan verkligen känna att det hade varit så skönt att ha någon nära som man kan luta sig mot ibland. Tyvärr så har jag blivit alldeles för rädd för att släppa någon nära igen.
Blir inte riktigt klok på mig själv, har ratat tjej efter tjej de senaste åren. Men den rätta har väl inte dykt upp än.
Men ni mina kloka o goa vänner kan väl skicka hit rätt kvinna till mig ;)

Kom rör vid mitt hjärta, 
låt de slå dubbla slag. 
Kom väck mig ur min dvala. 
Fyll mig med välbehag. 

Låt mig få tro igen, 
att lyckan finns för mig. 
Kom viska i mitt öra,
jag älskar dig. 

Kom värm min frusna själ
Berör mig på det sätt som gör mig väl.
Kom håll mig hårt så tätt intill
Håll mig nära låt tiden få stå still. 
 
Det finns så mycket inom mig som jag vill ge.
Med modet det ger vika jag blir blind och vågar inte se. 
Att kanske finns det någon som bara vill mig väl.
Som värmer mitt inre och tinar upp min frusna själ.

Så låt mig få vakna i en famn utan ensamhet.
Låt det bli min tur att älska i en evighet. 
Låt mig få känna lyckan som delas utav två. 
Ge mig få mod att släppa någon nära tätt inpå. 
 
En liten dikt som kom till i gårkväll /TP

nubaskemig

Hur går det för er idag? Här går det hyfsat. :)

Fast jag är lite sjuk och överdriver det TILL MAX så att jag slipper greja så mycket (dvs laga mat, handla osv) - funkar faktiskt. Och nej nej, det e inte att ljuga, det är att tänja på sanningen med stil. ;)

Härligt att du e tillbaks TP! Vi saknade dig. Jag antar att snuset funkar (told ya so). ;)

Dry - du e bra. :) Bara så du vet.

kramkram

Tvåbarnspappan

Jag har så mycke snus inne nu så jag ser ut som en neandertalare ;). Är skönt att vara tillbaka! Har inte känt något sug alls på två dagar, åh de känns så bra!
Tycker du har rätt att tänja lite på sanningen! Du har varit så duktig så du är värd att få softa lite!
Var i Sverige befinner ni er? Själv är jag en äkta smålänning :). Är dock inte snål ;)

Roligt att du tyckte om dikten "NBM"

TP/ Back on track