På dig? tråkigt och höra men skönt du fått något som kan hjälpa. Ha en fin söndag. Kram?

Har tänkt mycket på dig ?Jag är kvar och nykter vilket är väldigt skönt. Kämpar fortfarande med min ångest. Svårt att utföra vissa vardagliga saker och det stör mig ngt enormt. Men men bara att kämpa på. Idag fredag och visst har tankarna funnits där på vin men tror inte det blir ngt idag. Helt slut efter denna jobbveckan. Du är så grym ska du veta. Hur har du det? Kramar??

Tack detsamma?
Hoppas du kan göra fler framsteg med ångesten. Den har så stor betydelse för livskvalite'n. Ge dig inte bara. Finns det metoder du inte provat som kan hjälpa?

Skönt du kan välja, dricka eller ej! ?Hade ovanligt mycket sug på alkohol igår. Inser det var det vackra lite vårlika vädret. En trigger förstås.
Men jag mår bra, tack! DU är grym ju, nu kör vi så det blir som vi tänkt???

Några glas vin i fredes. Alltså alla hjärtans dag. Vi hade en trevlig middag och det slank ner 3 glas. Mitt problem är ju min ångest( som tycks komma nästan bara efter tanken på vin) som jag kämpat med från o till i ett par år. Sen det första året då det hände otroligt mycket och jag fick kämpa med att försöka hålla mig ovanför vattenytan. Visst att dricka ibland 1 gång i veckan är inte något att prata om för många men när man i grunden inte mår 100 så är det just det man bör undvika oavsett. Så känns lite som jag börjar om men har otroligt många nyktra dagar detta året så det klappar jag mig på axeln för. Läser och läser här varje dag. Längtar till morgonkaffet och läsa. Kram på er?? Nu är jag på tåget igen?

Alla vita dagar räknas??Och håller med dig. Hellre noll glas vin och ångestfri ju än några glas vin och ångest på det. Vet inte hur det är med dig men det räcker med typ två glas så mår jag dåligt dagen därpå. Inte värt det?

Då åker vi vidare tillsammans! Ha en bra dag, kram?

Får också ångest av alkohol. Inte bara dagen efter-ångest, utan en ångest som håller i sig i flera dagar, påverkar min sömn osv.

Jag tror att det är en hjärnkemisk ångest som beror på att alkoholen fuckar upp hormonerna serotonin och dopamin.

Som en födoämnesallergi typ.

bara av det jag drack i fredes så har ångesten släppt som igår först. Jävla skit är det! Men idag mår jag bra. Glad och lugn och så vill jag fortsätta? massa kramar och tack för allt stöd

Provade jag ett tyngdtäcke. Fin Mamma jag har som kom med den till mitt arbete som en överraskning. Men vad fan vaknade redan 4.00. Antingen har jag fått så bra kvalité på sömnen att det räckte med 6.5 timmars sömn eller så är det ovanan. Kände mig faktiskt utsövd. Så nu sitter jag här med tända ljus och galet gott kaffe. Har inte varit i någon butik på ett tag nu men efter jag kört dottern till en kompis så åkte jag till en affär och jag handlade faktiskt en sak med. Ingen "bommaraffär" men ändå. Sen åkte jag till två till och bara gick runt och det kändes så bra. Känner jag är på rätt väg rent mentalt. Någon sa till mig. - har du haft en panikattack ska du åka dit direkt igen men jag tror inte riktigt på det. Tänker att hjärnan liksom behöver landa och "glömma" lite vad det var som hände annars är reptilhjärnan där och då hade jag nog direkt fått panik igen. Känner att denna pausen jag gett mig (utan krav)verkligen har hjälpt. Oj vad mycket det blev. Men idag fredag och hjärnan liksom delar sig i två. Ohh vad gott med ngt glas vin men NEJ det blir det inte. Vill vakna precis son jag gjort hela veckan. Utsövd glad pigg och fräsch. Kram på er duktiga kämpar???

Tror att 6,5 timme sammanhängande kvalitetssömn är helt ok, särskilt för oss som har/haft sömnproblem och speciellt om du känner dig utvilad.

Vilken omtänksam mamma du har.

Blev också glad över att läsa om dina affärsbesök. Eftersom jag vet hur starka panikattacker med medföljande ångest kan vara, vet jag också att du just har gjort något riktigt stort. Wow! Håll i. Du kan.

Många kramar till dig

Härligt att du sov bättre. Blir roligt att höra hur det utvecklar sig med sömnen sedan!
Ja du. Hjärnan är en makalös manick och letar hela tiden tillbaks till alkoholen... tänker på den som ett ouppfostrat barn som behöver bestämd vägledning. Tur det blir lättare med tiden?
Hoppas du får en bra fredag.
Kram ????

Vad är det med mig och fredagar. Alla andra dagar i veckan dricker jag inte. Går hur bra som helst. Mår toppen(förutom min rädsla då o då förpanikattacker) sen när fredagen kommer är allt så mysigt och huset är nystädat etc. Problemet är att jag inte dricker ett glas då utan 3-5. Vad fan. Snart fredag igen då. Får se hur det blir? kram på er

Hello! Tror hjärnan blir triggad av förväntat fredagsmys? Som mina fötter som tagit med min hjärna och hela mig in på systemet vare sig jag velat det eller ej... på fredagar och ibland på lördagar...
Kram?

Har fortsatt att ta några glas varje fredag men inte idag. Ligger i sängen och tittar film och fullkomligt längtar till morgondagen? kram och hoppas du har det bra?? kram

Så bra du kan hålla dig till några glas? Tänk om jag kunnat det? Tack jag mår fint. De sista veckorna har jag verkligen mått mycket bättre. Så glad och tacksam!
Nu ser vi fram emot morgonkaffet eller hur? Kram??

Jo visst är det bra men jagmår ändå piss dagen efter för om det blir 5glas så är det ändå en flaska? idag var jag ute med hunden kl 06.10. Helt stilla,krispigt och solen vikle blrja titta fram. En ynnest att vakna så. Utvilad glad pigg. Dottern vaknade med tidigt och frågade orkar du verkligen gå ut med hunden nu? Annars brukar jag sova längst på lördagar o mannen ta hunden! Så härligt och visst smakade kaffet underbart. Ikväll ska vi på middag his npgra vänner. Jag kör så det e lugnt men är förkyld och har varit lite halvdassig från o till i veckan. Vet inte hur man ska tänka med tanke på allt om man ska åka eller inte! Men men en härlig Lördag med trädgårdsarbete väntar? Du vakna vacker är så galet grym. Läst allt du skriver och är så impad av ditt lugn under hela denna tiden du varit nykter trots lite stormar i mellan. Kram??

Strongt du håller det till fredagar i alla fall ju? Ja det är såå skönt att vakna utan att vara bakis... dricka morgonkaffe i lugn och ro. Och gå ut med hunden! Att det våras ute också är så härligt???

Vad knepigt när du är förkyld. Hm. Vad tycker de ni skall hälsa på??

Tack snälla för dina ord! Har varit en lång väg hit där jag är nu. Sannerligen inte lätta saker men nu vet jag vad jag vill i a f??

Ha en fin dag o krya? Kram

Sant det? tack? känner mig ganska bra faktiskt och det var okej jag kom ändå. Men min förväntansångest är inte riktigt lika rolig just nu. Änså människor jag känner en 10 år tillbaka och ändå lite den klumpen att tänk om jag får panik. Ahh jävla skit det där. Var ju faktiskt inne i en butik igår och handlade(som jag skrivit innan utan bommar) så det är alltid ngt. Nu ska vi snart åka. Kikar in senare när vi kommit hem igen?hoppas du får en härlig kväll! kram