Fina ni. Skönt att vara tillbaka. Rastlös ikväll... Så det blir tidigt i säng ikväll så jag kommer på rätt köl igen med sömn mm. Jag har också börjat med att fasta 16:8 nu... Vill komma i form... Bli av med överflödiga kilon...

Hoppas vakna lite vackrare imorgon

Kram Saskij ?

Huvudsaken är att du är tillbaka. Tyckte att AmandaL hade en jättebra liknelse i någon annans tråd.

Du har cyklat i diket. Okej. Men du ska inte ligga kvar där. Upp på hojjen igen så du kommer närmare målet.

Kram ?

Att bo i en stad som brinner, poliser attackeras, tumult och bråk....
Har bara sovit 3 timmar inatt. Väsen och bråk i området där jag bor.

Så jag mår inte så bra i denna situation.

Ändå har jag vaknat vacker... Lite iaf
Trött och sliten

Jobbig natt som sagt.

Kram Saskij

Det har varit tufft nu några dagar med dödsfall i familjen med mera. Har inte klarat av att vara helt nykter igår.. Men nya tag nu. Det händer så mycket runt mig nu.

Kram Saskij ?

Hej Saskij! Jag beklagar sorgen.❤️ Jag fattar mycket väl att du har det tufft. Du har ju läst min historia... Starkt av dig att inte ge upp och ta nya tag.? Det här fixar du ska du se! Fortsätt att skriva här, tänk på hur mycket det betydde för dig sist.

Kram

Tack för ert fina stöd. Igår var jag nykter, har sovit bra inatt.. Men ändå känner jag oro, rastlöshet och initiativlöshet...

Det är för mycket för mig att hantera nu, så jag gömmer mig helst under täcket...

Kram Saskij ?

Ingenting bli bättre för att du dricker. Tvärtom. Tungt att höra kanske, men sant - och det vet du.

Kärlek och värme i massor till dig ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Kram ?

Hur mår du? Hälsan tiger sällan still på det här forumet tyvärr. Upp på hojjen igen! Vi finns här ❤️

Kram ?

Återfall igen och igen. Känns inte som jag klarar det här. Mitt självförtroende är i botten. Skam. Isolering. Meningslöshet.

?

Känts så för mig med. Och nu har jag varit nykter i snart 7 månader. Ge inte upp fina du❤
Alla fördelar kommer tydligare vartefter! Tro mig, det är så härligt och suget blir mindre.
Finns också hjälp att få. Både behandling och mediciner.
Kram?

AmandaL

Saksij återfall är en naturlig process i att bli nykter. Det är faktiskt sant, dom allra flesta får återfall när man börjar en nykter resa. Jag har haft två, mina stora återfall har hjälpt mig att inse hur farlig alkoholen är för mig, hur ledsen jag är när jag dricker. Så mycket ångest jag haft som är knutet till en för hög alkoholkonsumtion, det här har jag insett efter mina återfall, förut trodde inte jag att mitt mående och drickande hade något samband. Men efter att ha försökt börja dricka igen då jag mått som allra bäst och hamnat i depression igen har jag insett vad problemet är, alkoholen. Använd dina återfall till att lära dig av det, se det som några hårda men behövliga lärdomar. Upp på hojen igen. Jag har klarat det, tredje gången nykter nu. Jag tror på dig. Man kan. Jag hejar ???

Allt annat är gjort och kan inte göras ogjort, men du är tillbaka här och det är huvudsaken!

Du har att göra nu om du ska läsa ikapp - du har missat massor! Och när du läst klart är du supertaggad att börja räkna nyktra dagar igen ?

Du klarar det, klok som en uggla ?

Kram ?

Idag på ruta ett. Igen. Men nu har jag fått nog ändå av alkoholen... Men den lockar och pockar och är så svår att motstå.

Jag ska göra ett nytt försök nu. Upp på hojen igen. ?

Ett steg i taget...

Kram Saskij ?

Jag är så besviken på mig själv nu. Klarar ju ingenting. Barnen är hos sin pappa som tur är. Känner mig kapitalt misslyckad. Är det så här livet ska vara....
Har ett nyktert dygn bakom mig nu.
Jag har bränt mina tidigare relationer... gjort bort mig...

Ensamhet, ångest, livsleda och självförakt.

Vad är det för idé att kämpa vidare....

Håller på att ge upp

?

Strunta i framtid och evighet. Strunta i vad du eventuellt inte klarar. Jag vet ju tex att du klarar mycket. Strunta i att tänka dåliga tankar om dig själv.
Du kan väl; ta en dag av vila och skippa vinet just idag. Kram

Tack Se klart. Tycker bara att allt känns svårt...Isolerar mig mest nu.. Skäms över det jag är och har blivit.

Men struntar i vinet idag.

?

Som sagt, vi som har följt din resa vet ju att du kan sluta och mådde jättebra. Så skäms inte, utan kör på det nyktra spåret en gång till!

Jag tror på dig.?