Det liksom inte bara känns så, det är svårt att leva stolt och rak när vinet styr ens liv.
Jag tänker avstå från alla underbara framtidsscenarier för där är du ju inte nu. Men du kommer dit. Håller på dig.
Ps. Självförakt är en biverkning av alkoholen.

Läs din tråd från början - du kan det här. Du är värd ett bättre liv ❤️

Nu har du gett alkoholen fler chanser än den förtjänar. Nu är det dags att du ger nykterheten en ärlig chans.

Du måste jobba stenhårt - och det är bara du som kan göra jobbet. Fakta, fakta, fakta och sen repetera, repetera, repetera. Hjärntvätta ditt undermedvetna som ”gör saker av gammal vana”.

I min tråd hittar du massor av tips på böcker och youtube-klipp. Börja nu! Börja med yoga hemma också, jag har tipsat om det också. Yoga ger dig lugnet du behöver.

Du kan det här! Jag tror på din inre förmåga ❤️ Du måste också tro på din inre förmåga!

Kram ?

Små steg framåt. 3 dagar nykter. Börjar kännas bättre. Sov bra inatt.. Äntligen...
Var så nära att åka till systemet igår... Men.. Det blev inget med det...

Lite stolt för det... Det är inte helt kört ändå...

Idag ska jag åka ut till kusten, fota de stora vågorna som stegrar sig ur havets djup....

Tack alla underbara!

Kram Saskij ??

Ha tillit för din inneboende styrka, du fixar detta. Varje gång suget kommer: Stanna upp, andas några djupa andetag, gör något annat.

Ungefär som när du går en promenad och ser någon du vill undvika och du stannar i steget och går sen åt ett helt annat håll. Tänk på alkoholen som på den där personen du absolut inte vill träffa.

Kram ?

Här är jag nu, skamsen och med svansen mellan benen.

Återfall? Ja.
Magen har kraschat.
Viktnedgång
Trötthet
Besvikelse
Ser hur livet rinner ur mina händer.
Varit nykter nu i 4 dagar. Tål inte en droppe alkohol nu.

Jag känner ingen tillförsikt nu. En stort svart hål i min själ, där ensamheten och självföraktet slukar allt som ger livet mening.

Letar efter ljuset
Men det är så mörkt
Jag kan se en springa av ljus
Men när jag försöker fånga det dras jag genast ner i själens svarta hål...

Saskij

4 dagar är bra, de värsta är över och nu blir det bättre och bättre. Försök att
ta dig ut på promenader, du vet att det hjälper. Du kan fixa det! ❤️

Styrkekram

Idag har dagen blivit bättre än jag trodde...
Orkat vara ute ganska mycket. Magen har lugnat ner sig lite. Tack för att ni finns. Skönt att vara tillbaka i värmen här hos er!

Kram Saskij ?

Skönt att du känner dig bättre. Jag var konstant dålig i magen förr. Till slut gick jag tom till läkaren och gjorde en sådan där läbbig undersökning med kamera då jag var övertygad om att jag hade cancer i tarmsystemet. Men det var ingen cancer, det var alkoholen som bråkade med magen, och säkert levern och njurarna också. (som påverkar magen) För sedan jag slutat med alkoholen så är min mage i toppform, alltid! Trodde inte man kunde må så bra i magen, men jag har ju aldrig varit nykter så här länge heller. Bara det att magen blivit så bra är nästan bara det värt att blivit nykter för.

Kämpa på nu, det är så mycket värt det! Kram

För att du delar med dig! Skönt att inte vara ensam i detta träsket, i kölvattnet efter alkoholens destruktivitet.

Jag ska utreda min mage om en månad... Ska bli intressant...

Dag 6 idag.. Blir lite stoltare och klokare för varje dag.

Magen bättrar sig sakta men säkert.. Hoppas jag...

Idag är en ny dag, solen skiner och jag vaknade vacker!

Kram Saskij ?