Idag och 3:e dagen utan a. Idag känner jag mig helt okej. Allt har gått riktigt bra sen jag skrev sist. Druckit i gång i veckan ibland bara ett glas sen inget mer. Har utmanat mig i min panikångest. Varit i affärer tom med bommar? var så stolt över mig själv och började känna mig som mig själv men nu känns det som ruta 0. Drack tre dagar denna veckan.tis.ons.tors. Vad fan mådde bra de första två så jag tänkte då går det säkert bra med en till men jävlar vad fel jag hade. Höll på o få två jävliga attacker i fredes efter torsdagens intag. Det spelar ingen roll intaget av a utan bara att a varit i bilden. Jag ska inte dricka på ett bra tag nu. Det är jag till 100% bestämd med. Min hjärna behöver vila och återhämta sig från alla ångestframkallande faktorer.Jag tog atarax som jag fått av en vän för nödfall o det var verkligen nödfall. Fy fan vill inte hamna där igen. Har sovit så bra nu dessa nätter utan och så ska det förbli. Vill tacka alla som stöttade mig i min senaste veva här?tänkte att det går ju så bra så jag blev tyst istället vilket inte var bra. Känner att nu är det min tur att må HELT bra inte bara flyta med. Går i kbt o vi hade kommit en bit på vägen som ni läst ovan och så blev det så här. Men nu kör jag med er andra igen på allvar? kram

Fint att du är tillbaka, även om jag önskat att det inte var av den här anledningen. Men desto viktigare.

Känner med dig vad gäller panikångesten. Som du vet har jag också upplevt den i dess värsta form. Visst, det hände fortfarande, men mycket mer sällan.

Vill så gärna ge dig hopp. Hopp om att det hår att bryta. Hopp om att det kan bli bättre. Hopp om att det blir bättre. Faktiskt.

Att alkoholen spelar in och påverkar vet vi. Visst, den lindrar för stunden. Sedan blir det värre. Vi vet det och ändå dricker vi. Inte så konstigt egentligen, bara den som varit med om en panikattack vet hur fruktansvärt det är. Att då få lite lindring är det primära.

Men nu gäller det att bryta. Den negativa spiralen måste få ett slut.

Hur gjorde du sist?

Förlåt om jag inte minns, men tar du någon medicin som komplement till KBT:n?

Varmt välkommen tillbaka, du har varit saknad. ?

Kram

Tack för dina ord och som du säger har man aldrig själv upplevt panikattack så vet man inte hur skrämmande det är när den inträffar. Det jag gjorde sist var att minska min konsumtion ordentligt men så lätt att bli lurad o tänka men nu mår jag ju bra så då kan jag festa till det lite. Har lärt mig nu att det funkar inte så därför avhållsamhet från a tills jag är frisk mentalt. Sen om det tar 3mån eller 1år så får det va så. Nej jag tar ingen medicin. Pratade med min läkare om detta redan i höstas men då fick jag absolut ingenting utan det var KBT som gällde men de hon skickade mig till då var värdelösa. Nu har jag hittat en på mindler sen några veckor som är helt underbar så hen ska jag fortsätta med nu en gång i veckan så länge det behövs. Känner mig otroligt motiverad o till saken tillhör att jag jag har inget sug och har inte haft ngn nämnvärt sådant när jag hållt upp tidigare gånger. Det har mer varit att man tycker det känns så mysigt med ett glas men jag känner nu att jag vill inte ens ha ett glas. Jag mår helt enkelt inte bra av A.Jag vill må bra,uppskatta de små sakerna i livet. Bli mig själv igen sen min första panikattack utomlands förra sommaren?? kramar till dig. Hur går allt för dig?? Jag har bara läst lite sporadiskt den senaste tiden?

Det hoppas jag med. Har faktiskt utsatt mig idag så känner mig hoppfull. Glömde för en gång att jag inte druckit i helgen så det gick bra att åka iväg ??kram på dig o vad stark och bra du är!

Idag och jag åkte till jobbet och var nervös. Jobbade hemma förra veckan och efter fredagens panikattacker var jag nog inte riktigt i form. Fick gå hem kl 9.30 för jag började bara gråta. Kände paniken var nära. Mina kollegor är så underbara och kramade mig o sa gå du hem det är ok. Men fan vad misslyckad man känner sig. Varför kan jag inte bara funka som en normal människa. Jag har ju allt.en snygg underbar man 2 fina barn.villa vovve ja allt jag kan tänka mig men jag är inte mig själv. Har tappat mig själv,min lycka,min inre lycka. Alkohol är jah inte ett dugg sugen på så det är väl ett plus men denna jävla ångest. Fy vad jag hatar den. Kan den inte bara lämna mig ifred ngn gång. Oj nu skenade det. Jag jobbade i alla fall hemifrån resten av dagen o det gick ganska bra. Jag o M åkte iväg för att handla. Han i affären o jag utanför. Kände ångesten kom men jag följde ändå med i en mindre butik för att hämta paket efter bara för att jävlas lite med ångesten.Jag gläds liksom inte riktigt lika mycket åt dessa nyktra dagar som jag gjort tidigare men det kommer väl . Funderar på att jobba hemifrån imorgon igen så jag får andas lite och slippa möta alla människor som jagar mig konstant för de mest banala sakerna som jag vet de kan lösa själva men så är det när jag alltid fixat allt. Älskar detta forum och allt vad det ger. Kram?

Vad fint du har så goa kollegor! Inte behöver du känna dig misslyckad. En annan gång hjälper du dem istället.
Låter som en bra ide' att jobba hemma så du inte behöver stressa?

Hoppas du får hjälp o rätsida på måendet. Bra att du gav ångesten på truten. Kändes gött kan jag tro??

Ja det är så bra med denna sida! Man får de påminnelser man behöver och så pepp. Hoppas du mår bättre imorgon! Stor kram till fina dig??

Önskar att du snart får känna hoppet igen. Hoppet om mindre ångest. Tänker att du ändå mått bättre under en period och kan använda dig av erfarenheten av just det. Du vet att du kan fixa vissa situationer trots att det är kämpigt före.

Klokt att gå hem och inte pressa kroppen mera. Bra också att du kunde utföra en del jobb hemifrån.

Håller tummarna för att det i morgon blir en bättre dag.

Kram

För stöttande ord. Kvällen har varit bra trots allt. Ångesten har lagt sig en hel del. Har inte bestämt mig om jag ska jobba hemma eller visa ångesten att jag visst klarar det!! Får se hur jag känner mig imorgonbitti. ? vinäger som du säger,jag har ju faktiskt mått bra en period och jag ska komma dit igen. Jag ger aldrig upp. Har alltid varit envis så in i vilket nog är en fördel nu. Men som sagt jag tror att utan a i bilden helt kommer göra denna resa lättare och inte så knackig. ?Vakna vacker det kändes faktiskt riktigt bra efter en sådan skitstart att ge igen lite? kramar till er båda ??

Utvilad och ganska glad faktiskt. Dag 5 idag. Känns toppen även om jag varit här förr. Har inte riktigt bestämt mig om jag ska till jobbet eller stanna hemma och jobba här. Måste försöka få bort dessa automatiska negativa tankarna. Ser att en del jobbar med just det här och jag hoppas kunna lära mig hur man ska tänka,strategier. Idag kommer nog bli en ganska bra dag trots allt! Kram?

Ja sådana tankar måste bort. Kan säga jag har erfarenhet av det. Vi bygger strategier?
Önskar en bra dag, klart det blir bra! Kram???

Usch, jag har haft mer än ångest än jag orkar tänka på. Lider verkligen med dig.

En sak har jag dock lärt mig och tvingats leva efter: Ångesten blir bara värre om man undviker och avviker. När det varit som värst har jag utsatt mig, djupandats SAKTA och tänkt ”Det syns inte utanpå, och det går över”. Och det gör det!

Googla på ”medveten andning”. Mycket bra metod mot ångest. Sticket i ben, armar, ansikte beror på att man andas fel och kroppen får inte tillräckligt med syre.

Skönt att du mår så bra idag ?

Ni?? jag åkte till jobbet. Tänkte nu ska du få och det gick jättebra. Tittade på klockan när jag började känna ångesten igår men den försvann lika fort. Så sjukt glad?? har varit genuint glad idag och idag ska jag bara njuta av denna känslan. Andningen försöker jag jobba jättemycket med. Ska kolla upp det mer?? kram på er

Härligt att du inte gett upp hoppet på mig sen mina tidiga fadäser. Kompade ut en timme tidigare idag. Åkte hem och bakade kärleksmums som jag skrev ut recept till på jobbet. Inte de vackraste men sååå goda. Mitt humör är fortfarande vid gott mod. Har ett lugn i kroppen som är ovärderligt jämfört hur det varit de senaste dagarna. Kram på dig du är ju bara så grym i din nyktra väg??

Vecka igen. Känns bra men inte den euforiska känslan. Har ju gjort det förr. Tror inte det kommer förrän jag nått över 1 mån för så långt har jag kommit! Men jag mår bra. Ingen ångest vilket är underbart. Valborg idag och det ska bli så skönt att bara få va i helgen och sova lite mer. Hänga med kidsen. Igår efter jobb städade jag hela huset så det slipper jag? kämpa nu på alla för en nykter Valborg. Kram

Det absolut bästa tillståndet. Även om du inte känner eufori just nu så kommer snart fördelarna med att vara nykter att ta över. Det gäller att ta vara på dem, behålla dem i minnet. De behövs vid behov. Fördelarna.

Hoppas att du får fortsätta att må hyfsat.

Önskar dig en fin helg!

Kran

Är det det bästa med att inte dricka a. Sitter i skrivande stund och tittat klart på After Life med ricky gervaise. Han är ju bara så bra,men i denna blandat såklart med hans sinne för humor så är den väldigt sorglig. Kanske inte det bästa just nu men var tvungen att se klart den. En knäckemacka och ett glas mjölk senare är det snart dags att natta barnen. Mannen sitter med sina öl,öppnade även en pava vin till maten som han tog ett glas av Men jag vill inte ha. Vill bara må som en prinsessa imorgon när jag vaknar vilket jag kommer göra ? kram på er och Glad Valborg. Imorgon är det vår på riktigt! Tjohoo

Dag 8:) kännsså underbart att vakna ytterligare en ångestfri dag. Men jag sover inte mer än ca 6.5 timmar. Har aldrig fodrat så mycket sömn men det hade varit skönt med någon timme till,men det har jag ju tre hela lediga dagar att "ta igen". tror jag ska köpa mörklöggningsgardiner. Kan va det som gör att jag vaknar. Snart prommis med vovven efter det goda kaffet. Regn och mulet väntar idag så kanske får tänka ut ngt kul projekt i huset idag. Hoppas ni alla får en fin 1:a Maj.Kram?

Så glad för din skull ? Klokt att du fokuserar på fördelarna med nykterheten.

Skrev precis ett långt inlägg om sömn i min tråd. Vakna tidigt är den enda nackdelen med nykterheten tycker jag. Ovan vid att sysselsätta mig i ottan när jag är ledig.

Men jag gillar läget, och tids nog ska jag nog hitta lämplig sysselsättning. Jag är inte rastlös, mer förundrad. ”Vad gör man så här tidigt en ledig dag?”

Kram ?