Ja, det är du verkligen, Ledsen själ (som nu alltså behöver byta nick). Särskilt för mig. Vi har ju följts åt lite vad gäller panikångesten. Förstått varandra alltför väl.

Blir så glad över att läsa om att du mår så himla bra nu. ? Det ger mig hopp. Har ju varit nykter längre perioder tidigare, men inte helt blivit av med ångesten. Nu går jag hos psykolog och ska jobba aktivt med detta.

Som sagt, du inspirerar och ger mig hopp. Tack!

Kram

Ja, det är inte klokt vad mycket som handlar om alkohol. Vuxna människor som beter sig som tonåringar när snacket om vad och hur mycket de ska dricka. Pinsamt!

Tänker likadant när det planeras omkring mig. Överallt ska alkohol vara inblandat. När det finns så många andra sätt att umgås på. Jag vägrar också att ge bort alkohol i present. Till min ex-svärmor, där tidigare vin var en given present, köpte jag en korg och fyllde med oliver, ostar och kex - sådant som jag vet att hon älskar.

För mig är det ett pyttelitet offer att avstå alkoholen för att slippa ångest och sömnstörningar. Men man kan nog inte förstå det fullt ut förrän man upplevt det själv.

Kram ?

Återkom hit i oktober och började en egen tråd. Provat tidigare i flera år men just nu fungerar det bra och jag har två veckor. Fint att läsa om din resa och att du fått rätt hjälp. Normalångest får vi bära i livet men att må dåligt är inte vad vi behöver för att få ett bra liv ju. Önskarv dig all lycka till.
Kram

Tack så mycket? . Det är ju det man gör testar flera gånger innan poletten ramlar ner. Lycka till 2 veckor är superbra!

Det var ett stark ord. Blir nästan rörd. Tack så mycket. Ja visst är vi lika på många plan! Den där ångesten är inte o leka med men den går och bli av med! Ja just det byta nick har jag varit inne på men tänker vad jag ska döpa om mig till?:) vi fixar detta. Stor kram till dig?

@Vinäger vad kul och se att du skrivit till mig. Har inte varit inne här sen jag vet knappt när. Allt är bra med mig:) väntar en liten nr 3 nästa månad. Ska bli så mysigt att börja om och få snusa bebis igen. Mår generellt riktigt bra sen jag skrivit sist. Hur är allt med dig? Har du fått bukt på din ångest? Stor kram