Bestemor

Så gulligt av dej ? TACK
Ska försöka sova nu
Bättre lycka med nykterhet imorgon!
Ingen lycka alls att vara onykter.
Lika ensam som vanligt, är jag

AmandaL

Vi är alla ensamma i nykterhetens beslut men vi är många som kämpar med samma sak, så även om ditt beslut bara är ditt är vi många som känner precis som du ? sov gott bestemor, nya tag imorgon, då hoppar vi upp på den nyktra cykeln igen ???

Bestemor

Så tråkigt med onykter gubbe!
Jag är en riktig surkart ikväll!!
Längtar efter att dagen ska ta slut...kände så redan i morse.
Vissa dagar ä bara tunga från början till slut.
Lyssnade dock på sommar i p1 idag, det var riktigt bra! Ännu en nykter alkoholist!

Femina

Nu är denna dag slut. Jag har också en onykter gubbe hemma, varje dag. Man får vara sur! Imorgon känns det förhoppningsvis lite bättre. ?

Bestemor

Jag kände mej så ensam igår!
Tänkte att alla andra verkar ju lämna sina fullgubbar....men inte jag.
Då ser jag alla andra som starka och beslutsamma, medans jag bara surar och tiger.
Därför är det en tröst att du hör av dej! TACK ?

Femina

Det är så lätt att ge "kloka" råd till andra och att få dessa råd själv. Men vi bär alla på olika livsberättelser och det är inte så lätt att bara gå... Ingen är felfri och ingen utan sin livshistoria.

Konsten är väl att göra rätt sak för sig själv vid rätt tillfälle och vad som är rätt för dig vet bara du. Nummer ett, alla kategorier, är att hålla sig nykter så vi kan tänka klart. Kram på dig! ?

Bestemor

I stora lass lass lass....
Jag tycks ha bytt " drog"
Inte är jag förvånad heller, saknar min terapeut som har semester!
Den andra drogen är mitt medberoende, full koll på maken!
Ja, jag jobbar med det. Går kursen CRAFT.
Å, vad jag längtar efter normala tider då man kan göra vad man vill...inbillar jag mej nu. För det kan man ju aldrig.
Nykter är jag iallafall!

Bestemor

Jag är nykter från alkohol. Men tröstäter och dövar min ångest.
Så har jag alltid gjort. Gått från det ena missbruket till det andra. Shopping, träning, hobby, alkohol, bekräftelse, ......det går ju bara runt!
Jag har gått i flera olika terapier men aldrig kunnat få ordning på just mitt beteende att byta en dålig grej mot en annan!
Har ni nåt tips!
Jag behöver verkligen hjälp och orkar inte hålla på såhär.