Promenera hem om sitta på en bänk en kvart och fånglo tror jag är en perfekt ny vana för att varva ner!

Tänk när den vanan sitter i ryggmärgen: ”Var är min bänk? Jag måste fånglo en kvart!” Lägg till lite djupandning på det så är du hemma ?

Kram ?

AmandaL

Det låter skönt kml! Jag brukar sätta mig med en stor kopp kvälls the nu mera, det får mig att slappna av på ett nyktert sätt. Det är så mycket skönare att dricka en kopp the och vara helt klar i knoppen ?? Härligt att du har hittat ett sätt som fungerar för dig, fortsätt njut av livet och vardagen och unna dig saker du mår bra av ???

Dagens avkoppling var en tio minuters lång promenad genom en skog på väg från punkt A till punkt B. Mer har jag inte haft tid med men den där stunden var faktiskt väldigt härlig.

Hur gör andra med heltidsjobb och småbarn för att koppla av? Hur hinner man med allt om måste göras och samtidigt ta hand om sig själv? Med ett barn tyckte jag att vardagarna var ganska lugna men med två... med två har jag helt klart svårt att hitta balansen. Sitter du inne med något magiskt tips, kanske multitasking delux eller lära småttingarna laga middag? ??

Det var min räddning när det var som stökigast under några år. Åker du buss? Gå av några hållplatser tidigare är ett tips i så fall.

Yoga finns det massor av på youtube. ”Yoga With Adrien” ska vara riktigt bra. Kanske kan passa när barnen lagt sig? Barn ska sova tidigt, senast kl 20, så att mammor och pappor får lite vila ?

Kram ?

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Oftast brukar denna typ av uppehåll betyda att jag druckit alkohol... det har jag även gjort den här gången.

Semestern kom och med den kom "helg alla dagar i veckan". Trevligt till en början men nu innebär det mest att jag har svårt att sova. Igår var jag och grillade med vänner, drack vin och hade det riktigt trevligt. Tänkte troligtvis något i stil med att det kommer bara bli något glas eller två, det är jag värd m.m.

Flera timmar senare ligger jag nu och stirrar upp i taken i mitt sovrum och kan inte sova. Glasen med vin känns otroligt onödiga just nu och jag ångrar varenda ett av dem. Utan dem kanske jag hade kunnat sova.

Dagens, eller nattens, reflektion: vinet du njuter av på dagen straffar sig på natten.

Tidig morgon och jag är tröttare än på länge men har bestämt att det kommer bli en bra dag idag. En nykter dag i solen med nära och kära ☀️

Allt börjar med en bra inställning. ❤

Mina mål med en hälsosam semester med fokus på bra mat och träning höll i ett par dagar men sedan sveptes jag med i semestervardagen. Grillat, feta såser och några glas rosévin eller sangriah blev standard och jag avslutar nu min semester några kilo tyngre och med lite sämre självförtroende.

Jag som var så sjukt stolt över mig själv för en månad sedan är nu inte på topp. Semester har aldrig varit den tiden jag mår som bäst. Tack och lov för vardagen med rutiner som jobb, veckomenyer, förskola och inplanerad träning. Det är när vardagen flyter på som jag mår som bäst. Kanske låter konstigt för vissa men det är så jag känner. Det kommer bli en bra höst och mina extrakilon och dåliga alkoholvanor ska bort. Igen...

Det är väldigt lätt att komma in i ”dåliga” semestervanor, jättelätt. Oftast mår jag också bättre med vardagsrutiner även om det är skönt att vara ledig.
Jag hejar på dig, nya tag igen och döm inte dig själv för hårt. Vi är bara människor allihop.
Kram