checka på den!
Så, enligt min app har jag varit nykter i genomsnitt 6,88 dagar. Älskar verkligen decimalerna!
I verkligheten betyder det att jag varit nykter 12,5 dagar, haft 2 kvällar med alkohol och sen varit utan en vecka till.
Det är ju helt ok för en som i princip druckit vin varje kväll sen typ 1998, och innan dess festat varje vecka sen jag var 16.
Undantag har varit mina 3 graviditeter och när jag har ammat.

Tänk vad mycket alkohol det är.
Undrar vad kroppen fått kämpa för att bränna bort all..
Undrar vad som hade varit annorlunda, förutom all ångest.
Jag menar att jag funderar kring viktiga vägskäl, om jag hade valt annorlunda. Å andra sidan har jag väl egentligen inte tagit stora beslut på fyllan. Men det är intressant att fundera kring.

Jag tror att väldigt mycket inte har blivit gjort under de onyktra åren. Energin är helt annorlunda som nykter, och det är många timmar som man inte är upptagen med att vara full och bakfull. Timmar då man kan göra annat.

Men det är lönlöst att grubbla på det. Gjort är gjort, och ogjort är ogjort.

Jättebra jobbat med nykterheten!

Kram ?

att fundera på, tycker jag.
Jag har sällan ställt in något pga bakfylla. Har jag planerat nåt så har jag genomfört det.
Kanske är det därför jag grubblar. Just för att se vad drickandet har ställt till med, eller inte. Inte för att förstora eller förminska, utan bara för att tänka igenom. Jag tycker det är kul att analysera!

Att vara nykter är inte svårt för mig.
Att dricka ett glas är däremot omöjligt.
Märkligt, det där..

Jag gör morgongympa och funderar på om jag ska köpa hem lite vin.
Hur knäpp kan man va?
Klockan är kvart i åtta på morgonen!
Varför tänker jag så?
Hade jag druckit om jag blivit erbjuden?
Är jag knäpp?
Klart jag inte ska dricka...
Idiottanke...

Borde läsa din tråd från början... har inte hängt här så mycket på sistone. Älskar ditt nick. Haha så bra?
Ha en utmärkt dag! Och ja, det var en knasig tanke att dricka nu. Kram?

Haha jag skulle hellre haft din nick, den är ju mer positiv!
Nä inte dricka inte..
Men förvånad att jag fick tanken alls..liksom var kom den ifrån??
Ibland förstår jag inte hur skallen fungerar. Eller ska en säga INTE fungerar.
Nå det lär jag aldrig få veta, tror jag.
Kör vidare på en alkoholfri dag till.
Kram på dig!

Gaaaah!!!
Ge mig ge mig ge mig.
Nu!
NEJ för bövelen!
Jag gör en kopp te.
För tusan.
Shit fan jävla helvetes mög.
Bajs.
Te.
Te, för sjutton gubbar.
Jag dricker inte alkohol ikväll.

...och regnet öser ner..
Men jag är glad ändå.
Läser gamla inlägg från förra året, när jag hade en annan tråd.
Tycker fortfarande att mina idéer om reality tv och alkohol borde göras verklighet av.
Om ni är nyfikna hittar ni dem i "dagbok från en nykter tant" en av mina tidigare trådar..

Sen kom jag på att det ju faktiskt gick ett program, celeb rehab eller vad det hette.
Så där föll det.
Nå imorgon är det fredag - tjoho - och det blir ännu en nykter dag att lägga till!
Ha det fint hörrni

...är ju att hänga här, och skriva en massa lösa tanketrådar.
Men jag tänker att det är mindre skadligt än att pimpla vin

Jisses vad jag sörjer att inte ha vinkvällar med mys.. Men tanken på morgonen efter är så nyttig! Jag måste bara tänka på hur det känns att vakna bakis och jämföra med känslan av att INTE vara det.

Huvudet är lite klarare.
Hyn kanske har fått bort lite av sin grå ton..
Jag sover galet mycket bättre.
Magen mår bättre.

Inga fyrverkerier, men små små detaljer som är aningen annorlunda än igår.
Jag tror det är där vi annars blir besvikna.
Att vi inte vaknar som retuscherade filmstjärnor efter en nykter vecka.
Barnen blir inte automatiskt änglar
Mannen överöser inte mig med juveler och ropar bravo! en gång om dagen.
Vardagen lunkar på...
Inget rus på kvällen, inget mys med vin.
Tvprogramnen är lika intetsägande och jag kan inte få dem roligare med alkohol.
Det regnar fortfarande ute.

Men sömnen..
Och att vakna hyfsat klar i huvudet..
De små detaljerna som inte syns, som inte ligger inslagna i paket med silverrosett.
De gör enorm skillnad.

Bara bra att du skriver ner dina tankar. Och helt ofarligt att hänga här, jag har gjort det i 8 månader och är forfarande nykter och mår hur bra som helst.?

Du är på rätt spår nu och börjar upptäcka fler och fler fördelar med att hålla sig nykter. Och ännu bättre kommer det bli, det gäller bara att ha tålamod och inte tänka för långt framåt. Och såklart, aldrig ta det första glaset. Du har en bra viljestyrka och drämmer till alkoholdjävulen på ett bra sätt när hen dyker upp.

Bra jobbat! Kram

Att jag sover bra är nästan värt nykterheten enbart.

Sömnen är grunden till allt! Mitt goda humör, min hjärnas funktion, och att jag slipper ångest.

Kram ?

Bläh!
Har börjat studierna igen efter sommarlovet och så klart, första dagen vid skrivbordet och första dagen på länge vid datorn så sätter huvudvärken igång igen.
3 dagar nu med intensiv, förlamande huvudvärk.
Hatar det!
Har gjort min träning för att motverka spänningar,
Har sprungit och fått massage
Sträcker och vrider och vänder och strechar men nä inget hjälper
Ipren, Treo nä inte det heller.
Idag ska jag jobba och jag hoppas huvudvärken håller sig borta, annars blir det Diklofenak ikväll. Också ett sätt att fira helg på. Det enda bra i detta är att jag inte behöver tänka så mycket på om jag kan ta tabletter eller inte, för jag har ju ingen alkohol så ingen risk att blanda och behöva se upp för det..
Igår blev det en tonic med lime och sen en naturell kombucha på det. Party, party.
Förutom huvudvärken vaknar jag på gott humör och ser (nästan!) fram emot att jobba.
Ha en fin lördag ni där ute.

Haft huvudvärk en del senaste 2 veckorna sen jag började jobba igen. Brukar aldrig ha det annars.
Försöker som du att träna, stretcha, massera, andas och dricka mycket vatten. Men det är väl även det ett symptom som kommer av att sluta dricka (min 4:e helg nu utan alkohol). Men hellre trött och lite huvudvärk nu, som förhoppningsvis släpper om ett tag till. Än en sån där jäkla bakfylla!!! Aldrig mer.... så skönt! Kramar

Kom på att det hade jag nästan varje dag i början av nykterheten. Inte längre. Kan det vara en bieffekt av nykterheten inledningsvis?

Massage av axlar, nacke och tinningar hjälper mig bäst, liksom kombo treo+ipren.

Jag har enorm värk i kroppen också, som träningsvärk i hela kroppen fast jag inte tränat. Men det kan lika gärna bero på det jävla klimakteriet. Det kanske huvudvärken beror på också?

Mycket bättre har det blivit med huvudvärken med tiden i alla fall, snart 7 mån nykter.

Kram ?

... det är så väldigt tydligt att huvudvärken kommer från att sitta stilla med datorarbete vid köksbordet.
På jobb igår (annat än skrivbordsarbete) var huvudvärken borta igen.
Och det stämmer bra med "förr" då jag på heltid hade skrivbordsjobb, och typ alltid hade ont i huvudet..

Nå ny dag, nya tag.. Lite molande värk i bakhuvudet men det är ok jag överlever.

Jag funderar på att modifiera mitt drickande. Jag vill ju så gärna kunna dricka ibland. Och jag vet hur dumt det är men så är det.
Jag vill kunna tillåta mig att ha en kväll varannan vecka, då jag kan ta något om jag är sugen på det.
Jag är nog inte redo att avstå helt.
Inte nog, förresten, jag är inte det.

Forumet är om att förändra sitt drickande och det har jag ju gjort, det gör jag ju, tänker jag. Jag dricker inte varje dag, jag är jättestolt över mig själv! Jag vill jag vill jag vill kunna hålla det spåret jag är inne på nu.
Ger inte upp
Hoppas hoppas

Lite som med hen som har nötallergi och ändå längtansfullt sneglar på den där brownien full med valnötter. Bara en liiiten bit. Kanske går det.
Hoppas och tänker att annars får en ju ringa efter hjälp.
Substitutet utan nötter är inte lika kul..
Om jag bara påverkas lite, lite (jo tjena det är vad jag tror ja, bara liiite) så är det väl inte så farligt?

Jag vet inte, jag.
Varför ska det vara så jobbigt för?
Jag önskar det kunde vara lättare..

Man vet nog bäst själv när man är redo för det ena och andra.
Jag själv har försökt att trappa ner i ca 16 år. Insåg redan när jag var 19 att jag var dålig på att dricka. Har varit såååå kämpigt att hålla sig till 1-2 glas. Och det har emellanåt spårat ur. Så efter att ha spårat ut lite här o där under de senaste 16 åren så gav jag upp och gjorde slut. Tog bara energi.. Men tror man måste komma på det själv! Ingen annan kan bestämma hur länge man ska försöka eller när det är nog. Precis som i ett av-och-på-förhållande...
Har dock inte hört om någon med alkoholproblem som lyckats hålla det till
nån liten då och då när man känner för det. Och hållt det så resten av livet. Så det kanske är ett val då. Är det OK om det spårar ur då och då. Och orkar man kämpa sig tillbaka igen... om du förstår hur jag menar. Men jag tror ingen hör inne dömer nån för att försöka. Och klarar man det och mår bra så är det ju en vinst för en själv. Kram ?