Vad liten man är ibland så ynklig rädd o ångerfull vågar inte svara på mobilen. Ljuger för sina barn kan knappt se i spegel. Sitter här på en toalett på jobbet och fundera över vad man sa till folk i helgen. Tittade han inte lite konstigt varför såg hon så sur ut tankarna snurra. Så här är det i stort sett hela tiden fraför allt på måndagen. Min underbara fru lämnade mig för några månader sedan hon som jag älskar överallt. Att jag är så jävla dum i huvudet att jag inte tog hennes "tjött" på allvar. Så nu är hon borta och hon kommer aldrig tillbaka det lovade hon mig i lördags natt. Då som alltid denna jävla svartsjuka. Åkte hem laddade mitt hagelgevär och fuktade pipan med min mun med vågade inte trycka av. Varför skriver jag detta nu jag som aldrig pratat med någon om mitt problem. Men det känns lite bra på något konstigt sätt. Har på allvar förstått att det är alkoholen som är boven. leva eller dö. Det är väl så man få ställa sig frågan// raje

Leverjag

Raje, vad glad jag blir att läsa :-)

Fint att ni kunde fira tillsammans och att du kunde njuta nykter. Min första helvita jul också. :-) framförallt dagarna innan och efter har varit fria från glögg, vin och öl. Så skönt. Jag kommer att minnas denna jul som positiv. Faan, vilken vändning Raje. Det går, vi kan, allt är möjligt! ✨?

raje

Tack ni alla här på forumet☺jag vet och tror att utan era ord o stöd så skulle de inte funka. Jag har inspirerat en gammal kompis att ta tag i sitt liv. Han har börjat sin resa jag håller tummarna. Känner mig stark fan va VI är bra. V.V.S våga vägra supa?❤kram

aqua

Vi är MYCKET bra och starka. All lycka till, till din kompis :)

raje

Nu lämnar jag 2015 bakom mig som det skit år det var. Och går in i 2016 som en nyckter ny människa Gott Nytt år mina vänner ☺❤//r

aqua

Gott nytt år Raje! Visst, nu lämnar vi 2015 bakom oss men låt det också vara som en påminnelse om vad alkohol gjort med våra liv. Vi är värda så mycket mer, eller hur :)

raje

Ja jävlar vad det svänger i huvudet!
Känner mig sugen på att ta några glas bara för att testa är själv i helgen.
Men varför ska jag utmana ödet tror jag skulle få en sjukt jävla ångest. Men som sagt så är jag fruktansvärt sugen just nu.
Vet inte om det beror på min låga sinnesstämning. Om det är A som lurar mig eller om det är ren nyfikenhet som triggar mig. Den som lever få se.
Annars är det 7veckor+ nu. Kram på er alla☺

Helt underbar lasning denna traden, du ar ett foredome raje. Kan du sa kan jag. Fy fan vad imponerande. Se for guds skull till att sla bort tanken pa att dricka I helgen, det ar sa jag alltid akt dit forut. Nar jag trott jag var klar och vunnit och darmed tagit ett glas, som blivit 2 dagen efter och en flaska dagen efter det.

raje

Snart 8 veckor utan A ?snart helg alla barn är borta och jag känner inte ett skit av suget. Annars har det svajat rätt bra i veckan. Både humör och suget. Men som sagt vad skönt att vakna pigg på helgen. Har faktiskt kunnat planera saker utan att tänka på hur man ska göra för att slippa köra bil???så nu ser vi framåt mot en nykter helg. V.v.s //r

farmor

Härligt att det går bra! Mina 8 dagar ska också bli 8 veckor!
Visst är det skönt att kunna göra vad som helst. Bara ta bilen ? brrrrrum....

raje

Skönt att man kan inspirera någon att kämpa. För det är ett jävla kämpande?har haft ännu en skön helg inget sug +att jag ställde mig på vågen -6kg oj va gott.
Så Emenin jag vet ju inte hur illa det är i ditt fall men jag blir glad av att inspirera en med mäniska stor kram tillbaka☺?

Eulalia

Jag är rätt ny här, har i princip varit nykter sedan 28 dec (två mindre återfall, två starkbärs och lite lite minttu vid ett tillfälle och några 3,5 vid ett annat). Jag fick ett ultimatum av min sambo. Sluta drick eller dra.

Men jag tycker du har gjort ett hästjobb. Jag har läst hela din tråd och såg vilken spillra du var i första inlägget. Jäkligt bra jobbat!!

Kram på dig. :-)

Adrian

Hej. ...
Jag bestämde mig för att ändra mitt drickande några dagar före nyår. Hällde ut en massa alkohol i slasken. ..vin sprit wisky o glögg ....bort med driten. Sen efter det så fick jag en em..kväll sug ...typ efter en vecka. ..Lessen orolig o panik ...hitta då denna sida , (alkohol hjälpen). O tycker det är toppen att ha o få respons o kunna läsa om hur det är mm..o tenk vad rika vi alla kan bli ...men ja har oxå gett mig lite lyx ...förra veckan fick jag en ring på rean
..i dag var jag på rygg massage. ..så skönt ...ser fram i mot att först klara av januari ..o vara helt vit ...utan A.... men önskar alla lycka till här ...mitt mål är att kunna besämma i framtiden vad o när o hur mycket jag får dricka ...men först nu rensa kroppen. ..kollat blodtryck o de är bättre än någonsin. ..så stolt ...kramar ? o ha det bäst

Adrian

Hej. ...
Jag bestämde mig för att ändra mitt drickande några dagar före nyår. Hällde ut en massa alkohol i slasken. ..vin sprit wisky o glögg ....bort med driten. Sen efter det så fick jag en em..kväll sug ...typ efter en vecka. ..Lessen orolig o panik ...hitta då denna sida , (alkohol hjälpen). O tycker det är toppen att ha o få respons o kunna läsa om hur det är mm..o tenk vad rika vi alla kan bli ...men ja har oxå gett mig lite lyx ...förra veckan fick jag en ring på rean
..i dag var jag på rygg massage. ..så skönt ...ser fram i mot att först klara av januari ..o vara helt vit ...utan A.... men önskar alla lycka till här ...mitt mål är att kunna besämma i framtiden vad o när o hur mycket jag får dricka ...men först nu rensa kroppen. ..kollat blodtryck o de är bättre än någonsin. ..så stolt ...kramar ? o ha det bäst

Emenin

Jag är helt ny här men även jag tycker du ska stanna hemma. Precis som Leverjag skriver. Tänk på barnen och de år ni har framför er. Underskatta inte alkoholens kraft.

Leverjag

Stabil och en riktig fajter!!! Tänk, ett liv till inklusive barn och relationer som vänt! Det värmer i hjärtat att tänka på hur livet vänder för alla som orkar hålla ut. Visst släpper greppet mer och mer och A-fritt är helt ok. Jag drack himla massa A-fritt ett tag och sedan släppte även de vanorna. (Hjärnan fick ju inte ruset och fattade väl till slut...)

Kram och hoppas på fortsatt förbättring ;-)