Nu har jag inte druckit sen 1 augusti. Jag har druckit x antal öl varje dag i ett år. Jag vill sluta dricka. Men idag har jag känt ett stort sug hela dagen fast jag har gjort saker

@Qwer1 Bra! Tänkte på dig och funderade om du vill dricka eller sluta ( och göra ngt roligare🤗).
Tyvärr kräver det ju en del vilja och jobb att sluta och det är bara du som kan genomföra det. Även om du får hjälp så måste du själv ta tag i det.
Jag hoppas att du hittar något bättre att göra av livet, inte bara döva och bedöva utan leva.
Det finns ju så otroligt mycket annat…
Behöver du hjälp, så ta det!
Du är värd så mycket bättre. 🤗❤️

@Qwer1 Ska du inte söka hjälp på vårdcentralen? Jag tror att du inte klarar detta själv??!!
Man kan också begära hjälp av arbetsgivaren om du har sån, de är skyldiga att hjälpa dig.
Tänk på att livet inte är för evigt. Du missar en massa härligt nu, livet kan bestå av roligare saker än öl…
Jag hoppas du tar tag i det för din egen skull!❤️🙏🏻❤️

@Qwer1 Det tror jag inte, men för säkerhets skull kan du mejla alkoholrådgivare under Stöd och fråga.
Och även om det finns en risk så är det väl bättre att du blir nykter och frisk än sjuk och beroende???
Isf är det ju ändå bara en tidsfråga innan du förlorar det. Kanske blir du orsak till en olycka också.
Jag förstår att det inte är lätt, men ibland måste man kanske ändå.
Som sagt, det kan handla om nu eller sen…❤️❤️❤️