Nu har jag inte druckit sen 1 augusti. Jag har druckit x antal öl varje dag i ett år. Jag vill sluta dricka. Men idag har jag känt ett stort sug hela dagen fast jag har gjort saker

Du kanske inte behöver bli av med alkoholfri öl? De är väl inte så värst onyttiga? Men det är väl ändå bra på sikt att inte ha ett beroendebeteende med dem heller. Kan du ha 4 som maxgräns per dag nu? Och sänka till 3 om nån vecka?

@Qwer1 Äsch var inte för sträng mot dig själv tycker jag. Det är väl toppen att du kör alkoholfritt! Efter stressiga dagar dricker jag ibland en hel liter alkoholfri dryck av något slag. Inte supernyttigt kanske men jämfört med vin är det både hälsosamt och billigt. Heja oss! 👏

Jag sa upp alkoholen i början på månaden. Då oxå min dåvarande pojkvän som drack från tidig monne till in på natten. Det har varit tufft, allra helst de tillfällen då man brukar ta alkohol. Så självklart åkte jag dit igen. "bara" 2 glas...ppfff...
Jag blir så jävvla förbannad på mig själv. Varför kan jag inte dricka måttligt!? som alla andra.
Jag håller mig på avstånd från min familj som vet om det. Vill inte se deras blickar. Är hon full nu?
Hon snubblade, har hon druckit?
Det gör så ont...

@Valkyria_@ Det finns väldigt många som inte kan dricka ” måttligt som alla andra”. Jag var en av dem. Har inte druckir varje dag, men när jag drack fanns ingen botten… detta eskalerade och jag förstod till slut att jag blivit beroende. Men så länge jag inte dricker det första glaset så är det inga problem.
Jag dricker dock precis som Qwery gärna alkoholfri öl och tycker att jag kan dricka så många jag vill… Har även en drink som är god: Sweppes Indian zero (utan socker). Tilldet lite apelsin eller grapefruktjuice plus is. Mycket gott!
Mitt tios är att hålla upp tre månader så hinner du återhämta knopp och kropp och bli av med det mesta suget.
Det finns mer i livet än alkohol…❤️🙏🏻

@Qwer1 Var snäll mot dig själv, jag drack massa a-fria öl första månaderna sedan har det mattats av mer och mer. Efter ett år behövde jag dom inte längre. Kan ta någon eller några någon gång i månaden nuförtiden. Kram