Hejhej,
En riktig pärs har det varit ja. Var hos kiropraktorn idag på återbesök och det behövdes, är fortfarande inte bra i ryggen (men mycket mycket bättre än innan).
Tror alla tankar om nya jobb, framtid & ryggont gjort att jag varit på hugget. Har inte varit lika ”snäll” som vanligt utan sagt ifrån mera.Det har känts bra, försöker känna in vad jag vill. Vad jag vill lägga min tid på och hur mycket jag är värd. Har bett om ett lönesamtal med chefen, vilket jag inte haft på över 5 år. Nu får det nog med att bara svälja.
Mina nyktra dagar är många, men alkoholen finns där och lockar. Drack i lördags på en fest. Hade kul men tänkte ändå tanken att jag hade kunnat haft lika kul utan. Så tankarna bearbetas hela tiden och jag försöker utvärdera det jag kan för att komma vidare. Tanken och planen är ändå att vara nykter.
Vi kämpar på @annabell. Jag är vid din sida, ibland bara ett steg bakom eller framför men vi kommer alltid i fatt varandra. ❤️

Sist men inte minst @vår2022 ; Vad ska jag tänka på inför morgondagens intervjuer. Vad är prio? Vad måste jag få med och få sagt? Tips?
Kram 🤗

@Rehacer Förts och främst blir jag nästan lite chockad, inte haft lönesamtal på över 5 år! Bra att du sagt ifrån mer och bett om lönesamtal. Det är brukligt ta ha det varje år, kan du hälsa chefen. Tänker att det är brist på uppskattning av sin personal, som är det viktigaste på en arbetsplats, rent av nonchalant.

Bästa tipset jag kan ge är att vara dig själv. Vid frågor du inte riktigt vet svaret eller behöver tänka lite, ta dig på dig och be att få höra frågan en gång till. Om de frågar om ”mindre bra sidor” kan vara typ att jag ibland är lite för ivrig och snabb men jobbar på det och brukar ge det mer tid innan jag svara på ett mail, ibland sover jag på saken. Menar att man känner till sina brister men jobbar på dem. Sedan måste man ju sälja sig lite också förstås. Jag sade att jag var van att hålla workshops och så, det har jag hållit, men inte massor. Tänker att det får jag lösa sen om jag får jobbet😁. Men mest av allt, var dig själv. Sedan kan du ställa lite frågor om företaget, att du läser på lite om det innan, och tex frågar hur arbetsmiljön är på företaget. Om du tycker det passar, tänker att det kan visa på att man själv vill välja om man vill ha jobbet.

Spännande, du får berätta sedan om hur det gick och kändes. Lycka till!!!❤️

Helt slut, men kan ändå inte slappna av.
En miljard tankar i huvudet som bara snurrar runt runt. Att vara på två anställningsintervjuer på samma dag sätter fart på hjärnan, det kan jag tala om!
Vad är meningen? Vad ska jag göra? Vad ska jag inte göra? Vad kan man begära i lön och hur tar jag mig vidare? Var jag bra och vad tänker de nu? Ena jobbet har redan hört av sig via mail nu ikväll och vill ringa imorgon för kompletterande frågor. Är det bra eller dåligt?
Många tankar som jag hoppas jag kan stänga av nu. För jag behöver verkligen sova.
Godnatt. 🤗

Det är positivt givetvis att de vill komplettera. De är fortfarande intresserade.
Ja, just efter det du var med om idag brukar det ju vara full fart på hjärnan. Vad sa jag, vad gjorde jag… ett jäkla ältande. Men ändå lite lagom. Hoppas sömnen kom och lycka till! Ta i lite i löneanspråket och kolla upp. Avseende mitt förra jobb förhandlade chefen upp mitt löneanspråk…Då har man inte gjort så bra ifrån sig.
Och i lönesamtalet med chefen… stå på dig! Det är rätt nyttigt att gå på anställningsintervjuer. Man beskriver ju till viss del en slags idealbild av en själv med i stort sett positiva egenskaper. Det är rätt bra att se sig själv så.😀
Lycka till nu!

@Sisyfos @Varafrisk @majken_r
Ja, det händer en hel del nu!
Svårt att sortera tankar och tänka rätt. Hoppas väldigt på det ena jobbet, de som hörde av dig igen. Jag ligger bra till men inget är klart..
Tur att jag är nykter, hade inte orkat det bakis! 😁
Jag tror på att dörrar öppnas och dörrar stängs, jag tror ngn högre makt har koll på oss och styr oss. Måste tro lika om detta med. Jag som inte ens tänkt på att söka nytt jobb sitter nu helt plötsligt och längtar efter ett nytt! Någon styrde in mig på det och fick mina ögon att öppnas att jag är värd mer än det jag har idag. Om inte annat kanske bara för att få upp min nuvarande lön. Har blivit lite tuffare bara på två veckor känns det som! 💪
Lugn och skön helg som kommer tillbringas hemma i trädgården. Jag är mycket bättre i ryggen men måste nog tänka mig för så jag inte drar igång för stort grävprojekt.
Ha det fint mina vänner!

@Rehacer Vilken spännande tid du har! Det är jobbigt att vänta på svar och tiden känns lite långsam. Det låter ju ändå lovande då de hörde av sig igen…jag har tänkt att det man får är det meningen att man ska få och får man det inte är det meningen. Det är inte bara en tröst för mig utan jag tror verkligen på det. Kanske en högre makt😁. Är nog som du säger, man öppnar en dörr och då går det inte att backa tillbaka och stänga dörren, jo om det gäller alkoholdjävulen kan dörren drämmas igen😂 men inte om det gäller positiv utveckling i livet. Iof öppnade man dörren till nyktert liv och den dörren kan inte stängas för det är en positiv utveckling. Man måste våga och släppa taget för att det ska komma in nytt, inte hänga kvar vid låset med blodiga fingrar. Som med alkohol, man måste släppa taget och ta in livet.

Ha en fin dag i trädgården och var försiktig med ryggen. Kram❤️🌞🌱

@Rehacer tack för att du delar med dig av både fram och motgångar.
Dag 1 igen låter som en start på en ny stor möjlighet och en stor chans att lyckas mrd det du vill.
Tänk positivt, och lär av vad som inte gick som du ville så kommer nästa gång gå bättre.
Kommenterar inte så ofta men brukar läsa din tråd och vill bara säga att du verkar vara en fin människa och en kämpe, så kämpa på och lycka till med det du vill. Kram

@Matti77 Tack, du anar inte vad dina ord värmde på insidan! 🧡
Å att du skriver ” Dag 1 igen låter som en start på en ny stor möjlighet och en stor chans att lyckas mrd det du vill.” Inte ”kämpa på” eller ”du är stark” typ, utan positivt att det är en stor möjlighet och stor chans. Älskar’t!!!

Har yngsta hemma och hennes pojkvän. Härligt känsla att veta att de ligger i rummet bredvid! Blir en fin dag, dag 2✅, med dom. ❤️
Ha en underbar nationaldag! 🇸🇪

Instämmer med Matti77. Jag gillar din tråd och dina inlägg. Det är lätt att misströsta, att förbanna sig själv när man faller. Jag tycker att man ska se det som ett lärtillfälle. Att inte ha vin hemma är nr 1 såklart för det är lätt att halka. När jag slutade första gången fick jag en flaska bubbel i present (inte för att jag slutade). Den stod i kylskåpet i flera månader innan jag drack upp den. Nu har jag aldrig nåt hemma. Nog om det.
När jag tänker på vad du gjorde förra veckan så tänker jag att det är väldigt lätt att falla då. En psykiskt påfrestande vecka helt enkelt. Och smärta på det. Jag tycker inte att du ska hacka på dig själv för mycket. Idag är en ny dag. En erfarenhet rikare. Jag tror att det är bra att analysera varför det hände. Vad du ville uppnå med att dricka. Jag hör till de som har gått den krokiga vägen. Jag är nu helt övertygad om att mina försök att medicinera med alkohol är helt lönlösa. Jag får inte ut det jag vill av att dricka. Alltså låter jag bli. Och Matti77 skriver så klokt. Jag tänker att det inte handlar om ”kämpa på” för insikten och viljan finns och de nödvändiga nyktra dagarna. Nu är det fokus på att gå vidare framåt.

@Rehacer Håller med, orden från Matti77 är så kloka. Kämpa på och stark är du redan, kanske håller du på att dirigera om och komplementerar din riktning i livet. Du stöter på patrull men det sänker dig inte, du tar nya tag och vet vart du vill och du kommer att komma dit.

Ha en fin nationaldag och fira dig själv för att du är en fin tjej🇸🇪❤️

@Rehacer Hur mår du idag? Läste dina inlägg förra veckan och det var ju ganska mycket som hände på jobbfronten. Även positiva krävande saker gör en ju sårbar. Spännande att höra hur det går!
Kram 🤗

@Vinägermamman
Det går väl bra, dag 3 idag och jag är nykter.
Jag är fruktansvärt trött och längtar hem till sängen… men mycket jobb så jag blir kvar här på jobbet ett tag till. Paus måste man ha och då läser jag ifatt lite här.
Jobbet jag hoppas på har ringt mina två referenser idag så helt bortglömd är jag inte av dom. Känns enormt spännande!
Hur går det för dig @Vinägermamman? Fungerar livet för dig?

@Sisyfos Jag försöker analysera varför jag drack den där flaskan med vin i lördags men kommer bara fram till att jag vilkens lite lugn och ro i huvudet. Fly lite från tankarna och även få kroppen att bli mjukare. Måste erkänna att det funkade ett tag, ända tills det impulsiva hetsiga drickandet tog över. Å drickandet tills allt var urdrucket. Det är inte lika charmigt och ger ingen ro. Så nej tack till det.
Tar nya friska tag och går in med en positiv inställning till att inte dricka nu.

@Se klart Tack för hejarop! Jag hejar på dig med!

@vår2022 Underbara kvinna, tack! ❤️

Tjohoo, har blivit kallad på intervju nr 2!!! 🙌Såå spännande!
Men får vänta en vecka, den är nästa tisdag eftermiddag. Det gör iofs inget, det kan vara en bra sporre att vara nykter fram tills dess, då är det 10 dagar. Å sen bara fortsätta. 😁
Ville bara berätta!