Vi hade ett ”måste-jobb” i torsdags på jobbet, ett jobb som var tvunget att bli klart. Kollegor kom dit sjuka med feber och förkylning och jag jobbade nära båda två. De testade senare båda positivt för Covid. Såklart blev jag smittad oxå.
Har legat däckad sen i söndags och känner mig fortfarande så risig. Inte kul alls.
Dag 11✅

Idag är första dagen som jag har känt suget. Hade jag haft något hemma hade jag haft oerhört svårt att låta bli. Suget har kommit och gått hela dagen och det irriterar mig något enormt.
Vill inte känna begäret. Vill inte att det ska vara så svårt. Usch, vik hädan!!!
Dag 12✅

@Rehacer Lätt att känna sug när man är hemma hela dagen, fast man är risig. Du är så van att ta tusen järn i elden och nu stannar allt upp, antar jag. Fokusera på hur skönt det är att vara nykter och hur duktig du är med 12 dagar!🥳. Se på serier och knapra på något gott. Flytta bort tankarna från suget.

Kram och krya på dig❤️

@vår2022 Ja, det är ju oerhört skönt att vara nykter och jag har verkligen njutit av det dom här dagarna. Att få vakna på morgonen och känna mig stolt och glad över att jag inte varit bakis har varit en fröjd.
@Himmelellerhelvette Tror jag är rastlös faktiskt. Har varit hemma sen i lördags och varit sjuk & det var först vid lunch idag som jag kände mig något piggare. Inte pigg nog att orka göra saker men viljan fanns där och jag tror att det var därför suget dök upp. Jag har ju tidigare druckit på alla känslor i registret, även rastlösheten och ensamheten… och båda har pockat på idag.

Imorgon ska jag till veterinären med min vovve och det ligger vägg i vägg med vinaffären. Jag tror inte det ska vara något problem, men för såkerhetsskull har jag gjort upp en plan. ☺️
Ha en fin kväll!

@Rehacer Ja, dagen efter är ett bevis på det. Kanske ska du kolla igenom dina strategier, vad gick fel och varför. Vad kan du göra annorlunda nästa gång? Hur vill du att ditt liv ska se ut och vad behöver du göra för att komma dit? Bra att du inte ger upp!💪. Kämpa på! Kram❤️

@Rehacer styrkekramar till dig! Hoppas 🙏 att allt är bättre idag och att du tar nya tag! 🥰 Läste vad Vår skrev och kan bara instämma (även fast jag ännu inte känner mig helt hundra på att jag kommer klara detta för alltid men en dag i taget)….

@vår2022 Jag ger inte upp, vet att jag måste förändra mitt liv. ❤️ Men hur vet jag inte. Jag har försökt så många ggr och mina tidigare strategier har tydligen funkat sisådär. Men skam den som ger sig!
@Ny dag Allt känns bättre idag och nya tag är tagna! ☺️
Tack för att Ni tittar in. Kram 🤗