@Rehacer Hej, kul att höra av dig och att du haft så skönt. Håller med, vilka goa omtänksamma vänner💕. Åh, blir avundsjuk på dina kantareller, har letat i min skog här i närheten men bara hittat någon deciliter. Det är så oerhört torrt i den skogen, får nog åka till en annan och söka lyckan😁. Härligt att du kunde rensa den utan vin💪.

Ha en riktigt fin fortsatt semester och raka av jobbhalvdagen fort tillbaka till semestern🌞❤️

@Rehacer Härligt med goda vänner och jag tror du också är en sådan💕! Nu fortsätter vi den nyktra resan för bara det gör ju att vi mår så mycket bättre. Önskar dig en fin dag🌸🥰

@Rehacer Skrev svar till dig i min tråd, men skriver även här så det blir lättare för dig att hitta. Jag är glad att du har tilltro till din egna förmåga och du kommer att komma dit du vill så småningom. Passa på att njuta massor och vila på din semester, det är du så väl värd. Sköt om dig🌞❤️

Godmorgon eller förmiddag- har ju varit vaken i ett par timmar redan och hunnit med en långpromenad i blåsten. Känns verkligen inte som sommar idag..
Dag 6 idag.
Jag lär mig undan för undan, men det är enormt svårt att klara examen i den här skolan. Man får plugga stenhårt. Det är bara alla rätt som gäller och än har jag inte lyckats få det.
Jag gör alltid fel på nån övning eller beslutar mig för att svara ja på en fråga när det ska svaras nej.
Men som tur var så har jag inte blivit utslängd ur livets skola, någon tror fortfarande på mig. Oftast går det bra men ibland kuggar jag.
Har ett prov idag som ska ska svara rätt på. Tror jag har kunskapen och styrkan att göra det.
För i så fall blir det Dag 7 imorgon. ✅

Ha en fin lördag! 🤗

Jag har också svårt att ta min examen i den här skolan @Rehacer. Som tur så får jag ett nytt försök…Hoppas att du, jag, vi klarar att ta den här examen snart för det är tröttsamt att hela tiden börja om.

Kram🥰

@Rehacer Vilken underbar bildliknelse. Ja, det är bannemej inte lätt att få alla rätt på den svåra tentan. Men tack och lov får man hur många omtentor som helst. Och det är så värt allt slit när man väl lyckas pricka alla rätt.

Kram 🐘

@Rehacer God eftermiddag! Övning ger färdighet och förändring tar tid i livets skola😁. Jag tror på dig💕.

Ha en fin lördag och idag blir det rätt på alla svar!❤️

Ja, man måste ligga steget före och läsa på ordentligt, gärna i olika böcker och alla bildtexter. För varje misslyckad tenta har man dock lärt sig något nytt. Det är bara att genast ge sig i kast med fortsatta utmaningar. Det blir ändå lättare och lättare att svara rätt med övning.

@Sisyfos @vår2022 @majken_r @Andrahalvlek @Varafrisk
Tack för att ni hälsar på hör hos mig och kommenterar! Testet gick bra igår och kommer klara det idag med. Något klokare för varje dag.
Kram

@Matti77 @Natalia
Ja, det är bara att nöta på. Många svåra frågor längs vägen och man får passa sig så man inte svarar fel. Tillslut ska även jag ta examen och stoltare får man då leta efter!! ☺️

@Rehacer vad jag känner igen mig hur du beskriver att dricka i sin ensamhet. Jag är gift med två vuxna barn som flyttat hemifrån. Förr var det aktiviteter nästan var o varannan kväll o matcher på helgerna. Nu när de flugit ur boet känner jag att det finns ingenting kvar. Då har vinflaskan varit trösten.
Har idag varit nykter i 12 dagar, Är så STOLT över mig själv. En timme i taget, dricker Tonic o äter salta karameller ☺️😋 när suget gör sig påmind. Går promenader håller mig sysselsatt.
Jag skall klara det och hoppas att du får styrkan att också säga att nu är det bra!

@Rehacer vad jag känner igen mig hur du beskriver att dricka i sin ensamhet. Jag är gift med två vuxna barn som flyttat hemifrån. Förr var det aktiviteter nästan var o varannan kväll o matcher på helgerna. Nu när de flugit ur boet känner jag att det finns ingenting kvar. Då har vinflaskan varit trösten.
Har idag varit nykter i 12 dagar, Är så STOLT över mig själv. En timme i taget, dricker Tonic o äter salta karameller ☺️😋 när suget gör sig påmind. Går promenader håller mig sysselsatt.
Jag skall klara det och hoppas att du får styrkan att också säga att nu är det bra!

@Helahea
Precis samma för mig. Mycket aktiviteter med barnen tidigare, men nu är de utflugna och jag sitter ensam i soffan. Så lätt att unna sig ett glas vin som sedan såklart blir flera.
12 dgr är ju jättebra, heja dig!
@majken_r Tack fina du! Det är bra här även om jag återigen körde i diket i måndags.
Att det ska vara såå svårt! Semester och känslan av att vara värd det, bara lurendrejeri.
Nya tag.. igen!!
Är glad för att Du tittar in! ❤️