Drack alldeles för mycket igår. Känns som jag skall dö.

Flinga

Får som tvångstankar i skallen.
Konstiga saker som jag inte kan sluta tänka på.
Är det nån annan här som känner igen det när man är bakfull.

Maharion

Glad att du skriver här, det finns så många och varma hjärtan här som hjälper. Att läsa här och skriva här tror jag är en bra början att hitta svar och hjälpa en till att fundera på vad som en behöver.

Tror inte att det är ovanligt med tvångstankar när en känner oro och ångest . Gissar att det är hjärnan sätt att ropa på hjälp att den önskar en förändring, att den vill att du ska komma i trygghet. Jag har absolut mindre tvångstankar när jag mår bra, eller snarare att har bättre koll på mitt liv när jag mår bra. Tvångstankar är sällan rationella eller kloka, bara en signal om att vi inte mår som vi borde göra, en känsla att vi inte har kontroll. Vad det beror på vet inte jag, men du kanske har en aning om det är alkholen som är boven eller om det är något annat som du behöver.

Välkommen hit, läs, dela, kommentera.. det hjälper, i alla fall mig.

//Kram.

Sundare

Igår morse mådde jag som du nog gör nu. Sedan gick jag in här. Imorse vaknade jag bokstavligen som en annan människa. Ingen alkoholångest, ingen panik, ingen desperation utan bara utvilad efter en god natts sömn. Nej, ingen efterhandsångest heller.
Så ta en dag utan alkohol nu, ge dig själv det! Häll ut om du har kvar för att inte falla. Och så får vi heja på och stödja varandra.
Jag hejar på dig!

Flinga

För ditt svar. Det betyder jättemycket för mej.
Känns mindre ensamt i ångesten med nån som läser och förstår.
Stor kram tillbaka!

Flinga

Almaamanda.
Det är renskrapat i barskåpet, drack upp varenda droppe igår.

Levande

Är en bra början skriva här och ta stöd av alla de hjältar som är här, den ett tomt barskåp är ju bra det med.
Kram L

Flinga

Förbannar min egen dumhet.
Varför drack jag igår????
Skit skit skit.

Sundare

Och en ny dag imorgon. Ge dig en vit dag, en i taget. Gå o lägga dig tidigt, funkar det? Har du ätit ordentligt? Salt o vätskebalansen?
Imorgon när du vaknar kommer du må bättre vännen, nu vill du krypa ur ditt skinn, jag hade det så alldeles nyss. Nu tar vi en vit dag i taget!
Styrka o kram till dig!

Flinga

Vad du är gullig som svarar mej.
Känns inte som om jag är värd det.
Är en skakande bedrövlig sopa och vill helst bara dö. Kan inte tro på att det kommer att gå över men hoppas såklart det.
Det sista jag minns av gårdagen är att jag stod och drack direkt ur en Ouzoflaska. Så vansinnigt vidrigt.

Flinga

Önskar jag kunde uttrycka hur mycket ert stöd betyder.
Ni har tagit mej genom den här dagen.
Massor av kramar till er!

Sundare

Önskar dig en god natt med återhämtande sömn.
Imorgon önskar jag dig en ny vit dag! Styrka!

Flinga

Ensamhet är hemskt.
Man funderar och i funderar tills man inte vet vad som är uppochner.
Ett ord från nån som förstår betyder så oerhört mycket.

Sundare

Hej, hur har du det idag? Gick det att sova något?
Hoppas du känner viss bot på ensamheten genom detta forum, det gör jag.
Som en livlina att hålla i. Det behövs.
Hoppas du kan få lättnad i ditt grubbel, tankar går ofta i cirklar när man inte vet vare sig ut eller in. Vad tar du för dig idag? Jobb, plugg, hemma?

Flinga

Men blev kvar i sängen.
Som tur är drabbar det bara mej själv då jag har eget företag men det är ju illa nog.
Det börjar kännas lite, lite bättre. Hoppas på att morgondagen blir lite mindre ångestdränkt.
Laddar för en promenad i solskenet.

Flinga

Gör man ju så illa.
Min man är besviken och skitförbannad.
Han slutade lita på mej för länge sedan och det gör så ont.

Sundare

Nu önskar jag dig en skön natt så du kan vakna imorgon o ta hand om dig och ditt företag! Önskar dig en morgon utan ångest och en ny vit dag med promenad i solljuset.
Hörs igen!

Maharion

Du är så hård mot dig själv, jag kan tycka att det är bra för det motiverar oss att inte göra samma sak igen men samtidigt är det farligt då alkohol är både den kortsiktiga lösningen på ångest och samtidigt den stora boven som skapar ångest.

Önskar att du är lite snäll mot dig själv, en sak i taget. Du är självklart en fantastisk människa oavsett din historia, du har haft dina skäl till ditt beteende, ibland slumpen, ibland medvetet för att fylla ett behov. Du är värd alla chanser att gör om och göra rätt, vad det nu innebär för dig? Det viktiga nu är att du ser att du har en framtid, för det har du, det har vi alla, möjligt inte enkel sådan eller självklar, men den är betydligt lättar att forma nykter utan ångesten från alkohol.

Så kom igen nu, var snäll mot dig själv du behöver all kärlek du kan få just nu.

Kram!