Godmorgon godmorgon! Äntligen fredag! Har jobbat massor denna vecka och det ska bli skönt med helg. Blir det alkohol, så kommer det bli måttligt åtminstone. Trevlig fredag mina fina forumvänner!

Godmorgon i stugan!

För mig blev det vin igår. Inte allt för mycket men onödigt. Det ingick inte i min planering och jag åkte förbi bolaget så sent som 19.45. Hade gott kunnat klara mig utan. Men men...
Är iaf inte bakis. Sitter under filtar och har ändå en skön morgonstund.

Ikväll blir det inget vin!
Önskar en skön lördag ❤

Februari är snart slut och det har blivit lite vin, ska summera när månaden är slut. Men om man ska se det från den ljusa sidan så har jag inte druckit varje dag, som jag gjorde 2022. Idag är jag iallafall nykter och i morgon får jag sätta en plupp i min kalender, det känns bra.

@Natalia @prinsessa och @Jerri
God söndagsmorgon. Jag jobbar helg (halvdagar) och skall strax iväg till jobbet. Igår var en trött kväll ensam hemma men jag fick mycket gjort i alla fall. Drack två glas vin, och håller därmed min veckobudget. Idag är en vacker morgon! Idag kör vi en nykter söndag, eller hur?! Ni inspirerar mig, bästa kaffekompisar.

@Påvägmothälsa Godmorgon! Vad duktig du är som håller din veckobudget! Idag är jag på med dig, en nykter söndag! Jag var nykter igår och det känns sååååå bra idag! Ha en fin söndag!

Godmorgon i stugan!
Idag är det skönasöndag.
Fin, solig och kall dag som inte behöver präglas av trötthet eftersom jag undvek vin igår.
Söndagar brukar vara en generellt riskfri dag eftersom bolaget är stängt och jag heller aldrig lagar upp med vin i hemmet. Om jag har flaskor stående blir det alldeles för lätt hänt att jag dricker på kvällen även om suget egentligen inte finns, så jag undviker att köpa mer än jag tänkt dricka för den enskilda kvällen när jag inhandlar.

Önskar en skön söndag ❤

Söndag, har haft en bra dag med aktiviteter, nykter igår och nykter idag. Även om det inte går spikrakt uppåt så har jag nått framsteg, från att ha druckit vin varje kväll (i princip), till att dra ner på det kraftigt, sett till hur det varit tidigare. I morgon blir det gott kaffe och en känsla av harmoni. Jag är väldigt tacksam för forumet då det hjälper mig mycket.

Jag håller med dig fullt ut @prinsessa, alla förändringar till det bättre är bra och jag tycker du ska vara glad över den förändring du gjort så här långt. Inte alla av oss är framme vid att vara helt avhållsamma och för många är det heller inte målet. Den här delen av forumet heter trots allt
förädra sitt drickande av en anledning.

Imorgonbitti kommer vi dock inte ångra att vi inte drack ikväll!

Godmorgon i kaffestugan! Mycket gott kaffe idag och en plupp har jag kryssat i i min kalander. Kunde notera i kalendern att jag var helt nykter varje dag under söndagarna bortsett från en söndag under år 2023.
Ha en fin måndag alla!

@prinsessa God morgon. Idag är det sovmorgon eftersom jag arbetat i veckan. Kaffe på sängen unnar jag mig idag, så skönt och gott! En sån härlig insikt prinsessa, kalendrar är bra för översikt tycker jag! Fantastiskt jobbat av dig, angående det som du skriver ovan. Jag tänker att även när vi inte är helt nöjda med våra mål här så kan det vara en jättestor förbättring jämfört med vårt " före ". Precis som du har jag ju dragit med kraftigt från i princip daglig konsumtion och är så glad och stolt över detta. Det gör skillnad på så många plan och en av de saker jag tänkt på det senaste är hur mycket starkare jag känner mig i tilltron till att göra bra val för mig själv.
Håller med om forumet viktiga funktion. Just du betyder extra mycket för mig här.

@Natalia En god morgon önskar jag dig, det är så trevligt att du kommit tillbaka till kaffestugan 😍. Grattis till en nykter helg och bra strategier att inte ha alkohol hemma! Önskar dig en fin nykter måndag !

Låter härligt med lite sovmorgon och en nykter tisdag!
Jag är inne på dag 5 som nykter... allt känns tråkigt... är även hemma med en rejäl influensa men ändå går tankarna till att vilja dricka...
Det är verkligen vansinne

Kram alla

Det är en fantastiskt fin dag igen med sol! Hos mig ska det visst vara fortsatt milt och fint i stort sett hela veckan. Ska passa på att avnjuta vädret med långpromenader i naturen och ta med lite picknick.

Och hej@Lana! Välkommen till kaffestugan 🏚
Det där suget beter sig sanneligen lite knepigt i både tid och otid. Själv brukar jag uppleva suget som starkast omkring dag 3-5 och har svårt att ta mig förbi det utan att köpa vin. Det har kommit att innebära att jag dricker vin ungefär var 3e eller 4e kväll. Det är sjukt frustrerande eftersom jag vet att det är suget som styr mina dryckestillfällen och inte helt min egen vilja, men jag jobbar envist på att försöka ändra på det. Det går bara lite trögt för mig.
Men ikväll undviker jag vin. Och som
@prinsessa brukar säga ångrar man ju aldrig att man inte drack igår 🙂

Krya på dig!