Hej

Först av allt, riktigt bra hemsida.
Man känner sig igen i väldigt mkt.

Jag har druckit 12-18 folköl varje ikväll i snart två år.
Slutade med det i söndags, det va inte alls svårt.
Hade svårt att sova och svettades mkt dom två tre första dagarna.
Slutade även snusa samma dag, känns inte svårt det heller..

Är orolig att det gått för lätt, vill inte tappa fokus.

Tre frågor till er som har koll :)

När kan man börja träna på gym efter man slutat?

Mår levern dåligt av enbart folköl, 3.5%?

Är det lätt i början, sen kommer suget?

Tack och fortsatt trevlig helg :)

//Kurt

Restart2017

Två helger irad, det känns toppen :)
Hoppas alla där utefår en super bra och nykter måndag

Restart2017

Nu när jag har varit nykter i snart två veckor, sexlusten har försvunnit.
Har inte tänkt på det förrän idag, men visst f.. Är det så.
Är de normalt?

AlkoDHyperD

Äh, har lite sjuk humor bara...
Kan det vara så att objektet för din sexlust helt enkelt är väldigt ful och det är först nu när du är nykter som du märker det ??
Skoja bara. Hen är säkert urläcker och skitglad att du inte är full och kåt utan nykter och normaldeppig.
Tror det är så att lusten ökar men inte nödvändigtvis förmågan (fast man kanske tror det) när man dricker.

Restart2017

Du har en poäng, visst är hon och alla andra tjejer lite snyggare efter ett par kalla ???

Restart2017

Glad och lycklig, 15 dagar utan en dråpe.
Nu får målet bli en månad, sen får,allt utvärderas.
Som jag ser och känner det just nu, så finns det inte plats för A i mitt liv överhuvudtaget någonsin.
Hoppas dom tankarna håller i sig....
Ha en super dag alla

AlkoDHyperD

Gott jobbat och bra tänkt där, restart2017
Sista meningen såg ut som "ha en supar-dag alla"....??
(galghumor)

Gillar din stavning (har autocorren varit framme?) av "droppe"...: "dråpe"... javisst, för många droppar kan lätt bli till "dråp"...

Man ska ju inte dra alla över en kam, men ibland kan det bli så att oanat mycket känslor dyker upp efter en tid. Då får man vara beredd när dom kommer. Eller möta dem oförberedd?

Restart2017

??
Du kanske läser vad du vill läsa ?
Autocorr, svenska och norska i en salig blandning.
Är norsk men bor i Sthlm, hoppas ni förstår mig skapligt trots det och allt ??

Restart2017

I dag va den enklaste dagen hitintills, första dagen jag inte ens funderad eller förhandlat med mig själv en enda gång.
Har inte ens varit sugen, måste det fortsätta så ????
God natt mina vänner

Restart2017

Du är ju rolig, tror nog vi alla super bra, eller gjorde

Restart2017

Det har dykt upp något oväntat på senaste. Har börjat träna för fullt, går ner i vikt och mår allmänt toppen.
Iaf om man jämför med för två månader sen.
Nu har jag fått ett otroligt socker sug, kakor, bullar, godis allt möjligt... vart kom det ifrån? Har aldrig varit sugen på det tidigare.. hmm

Emma73

Tror du bränt en massa kcal samt äter för lite mat. Öka på protein, grönsaker, fullkornsprodukter så håller du sockersuget i schack.
Vad härlig!!!Måste också komma igång med träning. Vet ju att man mår så himla mycket bättre då, och mindre risk för depressioner!

Restart2017

Samma sak, förbränner nog mer än jag tillför.
Måste äta mer men nyttigt ☺️
Jag tränar dels för att jag vill ner några kilo och vill få ordning på hälsan igen efter år av misskötsel.
Men tränar oxå därför att jag måst göra nåt, när suget är som värst efter ett par öl vid 18-20tiden.
Efter 21 så Finns det inte ens tanke en på alkohol

Emma73

Jag har tänkt samma sak! Måste träna eller hålla mig borta hemma mellan kl18-20. Svårt att komma igång, tar en genväg till välbefinnabde med vin. Men jag ska, har kollat upp lite zumba som jag ska börja med. Vill gå ner 2-3 kg innan badsäsong samt att jag mår så himla bra av att träna och får lyckorus av att vara nyttig!

Restart2017

Är ju just det man gör, man mår riktigt bra när man sköter sig!
Ändå så är det så lätt att missköta sig, haha det ska inte va lätt att göra rätt för sig..
Får hoppas det blir varmt badväder sen, så du vågar bada i kylan utan vin innan ?

Lillebror

Får också mitt största sug på kvällen. Har varit nykter i 5 dagar nu efter tungt drickande de senaste 10 åren. Har hållit det hyfsat städat och skött jobb osv. Men det är där vid kvällskvisten som suget blir som starkast. Kanske kan vara en "sista chansen"tänk, eftersom att jag har koll på när bolagen runtom stänger. Det första kl 18 och det sista kl 20. Efter det så finns det ju inget att göra om man inte vill dricka folköl, vilket ibland händer, men det blir man mest mätt, trött och kissnödig av.

Restart2017

Är att inte sitta still och tänka på dricka på den tiden, sen sjunker jag mer i soffan runt 20 tiden.
Har jag överlevd så sent/länge så är det inga problem.
18-20 ångesttimmarna