Hej

Först av allt, riktigt bra hemsida.
Man känner sig igen i väldigt mkt.

Jag har druckit 12-18 folköl varje ikväll i snart två år.
Slutade med det i söndags, det va inte alls svårt.
Hade svårt att sova och svettades mkt dom två tre första dagarna.
Slutade även snusa samma dag, känns inte svårt det heller..

Är orolig att det gått för lätt, vill inte tappa fokus.

Tre frågor till er som har koll :)

När kan man börja träna på gym efter man slutat?

Mår levern dåligt av enbart folköl, 3.5%?

Är det lätt i början, sen kommer suget?

Tack och fortsatt trevlig helg :)

//Kurt

Restart2017

Vem ska till Riddargatan i november ?
Tror jag faktiskt ska gå dit, det känns motiverande och spännande att träffa er.
Om ni ska dit förstås ?

Restart2017

Eller är ni bara anonyma och hemliga.. går dit i smyg ?
Ha en fin fantastisk nykter dag

Restart2017

Eller är ni bara anonyma och hemliga.. går dit i smyg ?
Ha en fin fantastisk nykter dag

Jag :)
Om jag inte presenterar mig med mitt nick så är jag ju ganska hemlig med min livshistoria.
OM jag nu vill vara hemlig, det har jag inte bestämt ännu.

Restart2017

Jag förstår att folk vill vara anonyma, det är väl lite olika.
Själv så har jag inga problem med att visa upp mig ?

Om man hälsar på varandra förstås, man kanske bara minglar runt och sitter på en stol och lyssnar ?
Vem vet

Restart2017

Jag vaknar pigg och nykter,
som vanligt?
Nja det blir mer och mer vanligt iaf, det är fem veckor sen jag drack mina sista öl.
Det har gått oroligt fort, risken nu är väl att det gått så bra och lätt.
Om det nu är någon risk, för stunden är jag bara glad och nöjd och lycklig att jag är nykter och det går lätt.
Jag slipper va bakis, slipper planera drickande, ljuga, planera, manipulera ++
Utan jag kan njuta, må gott och leva i nuet.
Inga lögner eller smyg, kan köra bil precis när jag vill!
Och framförallt, jag kan och vill va med kidsen på kvöllen!
Utan att skämmas, svamla eller irritera mig på att dom snor min @drickartid"
Ja så jävligt va det ibland.
Ha en super dag ?

Bedrövadsambo

Jag är så glad för din skull, och dina barns ? Tror inte du behöver bekymra dig för att det gått "för lätt". Bara du är vaksam på HALT (hungrig, arg, ledsen, trött) och inte lyssnar på alkoholdjävulen när den börjar viska "men det gick ju så lätt att sluta, du är nog inte alkoholist, så lite kan du nog dricka faktiskt". Då gäller det att "spela hela filmen" igen. Aldrig glömma.

Restart2017

Jag med är glad för min skuld och alla andra som är runt mig.
Jag ska spela filmen så fort och ofta det behövs.
Det är nu dag 38, på dag 50 så tänker jag gå till det vidare livet.
Eller är det för tidigt att gå dit ?

Restart2017

Sex veckor, eller 42 dagar utan öl ?
Måste säga att allt börjar ordna upp sig!

Sover som en stock.
Magen har kommit igång igen
Suget är mer eller mindre borta

Det ända som finns kvar är tröttheten, hade en period för ett par veckor sen med massor av energi.
Men senaste veckan har varit hemsk, orkar knappt röra mig efter jobbet.
Jaja jag är nöjd ändå, är inte onykter iaf..

Antar energin kommer för eller sen

Restart2017

Tack för er inlägg och stöd ?
Hälsan är tipp topp, 47 dagar utan gift idag.
Är fullt upptagen med jobb och renovering hemma.
Har tusen projekt på G, allt jag misskött hemma försöker jag ordna till igen nu.
Synd det gick så långt, men nu är jag back on track ?

Restart2017

Hej alla, hoppas ni klarat er bättre än mig. Jag har en fråga, ska fatta mig kort.
Dom senaste två månader jag jag druckit 24folköl varje dag, från morgon till kväll. Tänkte lägga in mig på avgiftning, men vill helst inte.. men är livrädd för att bli nykter. Dom senaste fem dagarna har jag trappat ner på följande sett.
Först till 13, sen 12, 9, 7 och idag blir det fem. Folköl även det. Har knappt sovit dom här dagarna, svettat och mått ganska bra ändå. Om jag klarar dricka 3-4 öl i några dagar till, är allt över då eller kommer det en stor smäll ändå?
Mådde så dåligt när jag drack så mycket, hjärklappningar, känsla att jag skulle svimma och tusen saker till. Vad tror ni ? Tacksam för alla input :)

AlkoDHyperD

Det jag spontant tänker är att du till och med bör trappa ner fortare. Om du kunnat minska med 2-3 folköl per dag under fem dagar är nog faran över när det gäller livshotande abstinens. Obehaget kommer du inte ifrån hur du än gör.
Däremot riskerar du att stanna upp i avgiftningen och till och med fortsätta/öka missbruket om du drar ut på uttrappningen.
Under mitt månadslånga återfall för ett år sedan drack jag visserligen mindre mängd per dag än motsvarande 24 folköl, men väger bara 53 kg och drack ganska brutalt. Jag trappade ner i ett dygn, genom små mängder varannan timme. Mådde så klart skit när alkoholen gick ur kroppen helt men inte värre än så.
Lycka till, och bra att du bryter

Restart2017

Hade jag slutat tvärt, så hade det gått illa det kände jag redan vid 12-13tidem på dagarna innan jag började dricka. Tack för goda råd. Testar att bryta helt i morgon, så får vi se vad som händer. Det ska bli så skönt att få va nykter