Hej har läst mycket i forumet men aldrig skrivit nått .

Har fest druckit sen jag var 15. ( "är numera 30. Plussare ) Spårade redan ur då med minnesluckor och bråk etc.

För ett par år sen hände saker i mitt liv som gjorde mig mer deprimerad och jag började dricka varje dag . Har princip druckit 2 år i sträck med 3 månaders uppehåll .

Dricker väl 1 liter vin om dan i snitt och fyllor på helgen .

Tycker mig få otrolig abstinens när jag slutar . Har lyckats trappa ner förut och slutat . Men varit svårt nu då man är så nedgången.

Har bestämt mig för sluta nu efter denna vecka ska jag vara "uttrappad"

Sunken

Mycket bra jobbat ???
Ja har också ofta kört att man slutar med allt rakt av och börjar käka supernyttigt och träna hårt . Men de ledde till krasch senast .

Smart Val att ta en sak i taget , siktar på samma här !

Nykter helg helg nu , o blir nyktert ett bra tag !

Sunken

Just nu är man inte alls sugen på dricka . Man blir ju bara sämre så varför dricka ?
Hoppas de går bra för er andra , jag håller mig iaf på banan än så länge !

AlkoDHyperD

...genom minskad ångest. Har du tänkt på att ångest var det du beskrev som anledning till att du drack? Vad beroendehjärnan kan lura in oss i moment 22. Tänk dig den lilla beroendejäveln som sitter och smider planer någonstans i en skum vrå i hjärnan. "Jag framkallar lite ångest så ....vill dricka, sedan ger jag mer ångest så ....fortsätter dricka, he, he, listig plan..."
Som att gå till tandläkaren och laga några hål, och sedan ger tandläkaren dig en klubba att suga på

Sunken

ja visste att det bara gav mig mer ångest , alkohol är ju de mest ångestlindrande som finns men de kommer ju snabbt tebax ..
Men tog mig inte ur eftersom veckorna rullar på. Men är ur nu iaf !

ÅNgest har jag haft sen långt innan min första alkoholhaltiga dryck . Sen har Alkhol alltid varit ett avbrott i ångest , men dock skapat mycket kraftfull ångest också !

IBland tycker jag en del skyller allt på alkohol ? Kanske enklast så ? Man behöver inte ta tag i sina verkliga problem då .

Varför dricker folk ? Om man har ett osunt bruk av alkohol ligger nog ofta nå annat bakom kan jag tänka mig ?

Sunken

Hej länge sen ! Har tänkt skriva här ett tag men inte blivit av . Vill bara säga att det går bra med alkoholen . 17 dagar helt utan . Inte känt nå sug . är ofta trött , så jobbar på försöka ta reda på hur iaf ska bli piggare . Varit trött i stort sätt ända sen tonåren .

Bedrövadsambo

Grattis till 17 nyktra dagar! Trötthet är vanligt har jag förstått. Kroppen behöver väl tid att läka.

AlkoDHyperD

Trötthet försöker man väldigt ofta bota med vila, men det är inte alltid rätt metod. Tröttheten kan vara kroppslig eller själslig. Är du trött av hårt arbete eller sjukdom då kan vila vara bra, men om man är trött av andra orsaker t ex nedstämdhet, livsleda, uppgivenhet blir man snarare ännu tröttare och mer nedstämd. Undersök vad din trötthet skulle kunna bestå av. Finns det olika sorts trötthet i olika situationer. Om du kan lära dig mer om din upplevelse kanske det blir lättare att hitta ett sätt att öka energin. Kosten, sömnen, aktivitetsnivån, hur tankarna ser ut mm. Beskriv gärna mer.

Hönapöna

Skönt att höra ifrån dig igen och skönt att det går bra!!!

Jag är också trött men det är jag varje år vid den här tiden. Du kanske också lider av vårtrötthet? Kram

Sunken

Först vill jag säga att du verkar väldigt analytiskt lagd vilket jag uppskattar ??

Jag har sömmediciner , zopiklon och melatonin , melatoninet nytt . Funderar på om de kan vara problemet. Får nog prova ett tag utan . Tröttheten kan också bero på livsleda , nedstämdhet .

Jag försöker aktivera mig men min energinivå är låg . Har förut arbetat hårt och tränar mkt . Försöker komma igång med
Träning .

Sunken

Desamma ! Hur går det för dig ?
Ja många faktorer som kan spela in på min extra trötthet ( alltid varit trött ).
Brukar också lida extra på våren Av tröttheten precis som du !
Men känns som bomull i huvudet nu .

Anders 48

Det låter som att du håller dig nykter. Grattis!! Jag käkar också insomningstabletter - ett annat beroende, förutom att jag är "periodare". Har käkat i 10 år tror jag - och jag skulle så gärna vilja sluta. Vet inte vad som är "hönan eller fjädern" där heller.... Men var sak har sin tid. Nu har du ju lyckats ta bort alkoholen iaf. Grattis till dig....

Hönapöna

Jag firar 8 veckor idag. Tog återfall vid v3 och v6 men avbröt direkt! Njöt inget av alkoholen utan fick en otrolig ångest. Vid sista återfallet fick jag sån panikångest att det blev ambulansfärd till psykakut.

Men inget ont som inte har nått gott med sig. Nu är jag jätterädd för att dricka då jag inte vill må så fruktansvärt som jag gjorde. Det "härliga" med alkohol har försvunnit för mig.

Hoppas du (vi) blir piggare snart?

Sunken

tack ! Tågar på,27 Dagar imorrn enligt min app ! "Sober time"

Var är du i ditt drickande ?

Igår tog jag en halv zopiklon och minska dosen melatonin avsevärt , fick en piggare dag ! Ska prova igen .

Har haft zopiklon i cirka 4 år .

vet andra som
Mår dåligt av insomningstabletterna . Hur mår du ? Kanske melatonin kan hjälpa ?

Sunken

Snyggt !! Skulle också få otrolig ångest nu om jag drack !

Ja de blir vi nog . Försöker komma igång med träning igen .
Ska ta mig till gymmet ,tränade 5 gånger i veckan förr men först sluta man träna pga antidepressiva sen efter panikattacker ute så blev de inge heller .

Är du ute och rör på dig nått ?

Anders 48

Vad gäller alkoholen så är jag "periodare" - kan gå månader utan att jag dricker någonting, sen slår någonting slint - och jag toksuper flera dygn i sträck. Tell me why? Avslutade för cirka en vecka sedan en 5-dagars nonstopfylla, kryddad med insomningstabletter. Käckt! Vad gäller tabletterna så har jag använt zopiklon (Imovane) i säkert 10 års tid.......längesedan jag klarade mig på 1 tablett, men innan det sista "racet" så tog jag 3 varje kväll. Dit skall jag igen - och vidare nedåt. Helst till noll - men det får ta sin tid (kommer nog att ta månader). Det är inte heller en så mysig abstinens, så den vill jag hålla i schack så gott det går.....

Grattis igen till dina nyktra dagar - och till din halva zopiklon. Melatonin har jag testat - men det var inte något för mig.
Kämpa på/Anders

Hönapöna

... men svaret är nja. Jag går ju varje dag då jag har hundar men jag har inte kommit igång med någon träning riktigt. Kanske blir lättare så fort värmen kommer tillbaka?

Sunken

Kan det vara stress som gör att du tar dina bläckor ibland för rensa ur ?

Zopiklon påverkar nog vissa en hel del .
När du har tagit de i 10 år kommer du nog inte ihåg hur din hjärna fungerande utan .

Ska prova sluta med melatonin är riktigt trött med torra ögon ...

Blivit hela Zopiklon ofta nu igen . Ska försöka ta några dagar med halv igen .

Tack för stödet . Du behöver nog dem med imovane ! En bekant började med 2 sånna per kväll . Sa åt honom att han förändrats . Han slutade och vart bättre igen ?
Själv kör man sin dock .

Kämpa på du med !

Sunken

Bra jobbat . Småtränar lite hemma men inte tagit mig till gymmet än . Kommer aldrig ur min trötthet , lite som ha en hinna framför ögonen ..
Är du nykter ?
Inte en droppe här , känt ett sug efter komma ur " dimman". Men några öl är inte lösningen :(