Har varit på semester i 8 dagar och konsumerat mycket alkohol. De 2 sista dygnen "konstant rus". Inte druckit en droppe sedan i lördags kväll. Inte sugen heller. Så till min fråga: Trots att det är 4 dygn sedan jag drack en droppe, så mår jag fortfarande dåligt. Illamående och dålig i magen, ångest, orolig i kroppen etc. Känner igen mönstret sen tidigare... fast då kanske ett dygn eller så, men INTE så här många dagar. Borde det inte vara över nu?

Blir så glad att höra av dig! Går sådär för mig. Väljer mina tillfälle. Som ikväll. Pratat med allt o alla i tel ( barn, föräldrar, man) DÅ vet jag att NU kan jag dricka i lugn o ro. Samtidigt som jag vet att jag kommer må pyton på jobbet imorgon. Skriv snart igen så jag får höra hur du mår och hur det går. Kram❤️

Evigt ung

...vad jag kände igen mig! ?
Ringde ALLA först så att de inte själva skulle ringa senare och höra Hur full man var...
Men nu är det ett bra tag sen, vill inte dit igen med att vara bakfull.
Kram och kämpa på!?

Härligt att läsa hur ni peppar varandra, fortsätt att skriva oavsett vad som händer. Är själv på min resa med A, men har bestämt mig för att ta ett rejält uppehåll. Sömnen har varit mindre bra för mig ända sen första barnet föddes för 10 år sedan. Dålig sömn = extra svårt att hålla sig borta från A. Sömntabletter kanske man ska börja med. Keep on fighting!

Emma73

Nu har jag semester och ska verkligen kämpa med att få en bra sömnrutin och bort med alkoholen ??
Kram ?

Tess45

Hallå tjejer!
Jag sitter i samma sits.
Jag kan på inget sätt ha alkohol hemma för då dricker jag.
Så enkelt är det.
Jag kan lura hjärnan med alkoholfri öl men om några dagar så vågar jag inte använda den kryckan då jag kommer att gå på Antabus.
Jag ringde helt enkelt och bad om den då jag självmedicinerar med alkohol, belönar mig och tröstar.
Att stänga in sig och supa är helt enkelt inte hållbart.

Emma73

Åh den hemskaste sommar hittills. Har tyvärr druckit vin varje dag för att döva. Sömnen är usel. Relationen är tuff. Min man kämpar men jag vill bara ge upp. Ju mer jag planerar att sluta med A ju mer dricker jag. Kan inte gå innanför dörrn hemma utan att gå direkt till att ta vin. Det enda positiva är att jag kan begränsa mig och blir inte bakfull. Tar exakt 2 glas+ 3 öl (3.5) varje dag...! Det enda jag har i huvudet är att jag vill sluta men det går inte. Tror jag måste ta hjälp. Riddargatan eller gå på något A möte. Hoppas hoppas att det går bra för dig ??. Måste vara mer aktiv här så att jag kan bli mer stark. Kram kram kram❤

Inte skrivit här på länge, men läser VARJE dag. Har "lärt" mig så mycket av att läsa här. Min sommar har varit upp och ner. Inga större konsekvenser( förutom bakfyllor deluxe), men en hel del alkohol. Tillhör de som kan avvara men när jag dricker så blir det alldeles för mycket. Så idag tog jag äntligen mod till mig och gick till min hälsocentral och bad att få Naltrexon utskrivet. Har velat göra det länge men inte vågat. Men nu är det gjort!!! Jag bara sa att jag behöver ta tillbaka kontrollen över alkoholen efter ökad konsumtion över sommaren. Så nu ska jag cykla till Apoteket. Känner mig så nöjd just nu.
Tack ALLA för att ni finns!❤️
Kram!

Bra att du tagit stöd, visar på mod och uppriktighet! Denna dag kan bli din vändpunkt till ett friskt liv i frihet!
På återhörande

Ja, känner mig ganska modig idag. Har läst tillbaka i min tråd nu, och faktiskt så har MYCKET förbättrats på dessa månader. Började skriva här efter en charterresa med MYCKET alkohol?. Var SÅ sjuk, en hel vecka efteråt! Nu är det dags för en ny resa om ca en vecka. Skillnaden nu, är jag känner mig betydligt MYCKET mer förberedd. Dels Naltrexon men MYCKET tack vare allt jag läst och lärt mig på detta forum. Så ser verkligen fram emot en vecka med måttligt intag av alkohol.?

Nu vet jag inte hur Naltrexon funkar med alkohol, om det går att dricka lite på det, eller om man blir jättesjuk. Minns inte heller riktigt din tråd, MEN det jag kan säga är att det verkar vara ytterst få av oss som har mer eller mindre problem med alkohol att dricka måttligt. Tyvärr tycker en del, sköööönt tycker jag att göra det enklare och 'bara' sluta. Har varit utan giftet i snart 3 månader och det finns ett liv utanför alkoholdimman och alkoholromantiken. Eller rättare sagt, det är där livet finns bortom bedövning.
Hur som helst så är det ju bra att du tar dina alkoholvanor på stort allvar. Det som gjort att jag lyckats hitills är nog att jag ändrade inställning till giftet, och det är jag innerligt tacksam för.
På återhörande!

Nu vet jag inte hur Naltrexon funkar med alkohol, om det går att dricka lite på det, eller om man blir jättesjuk. Minns inte heller riktigt din tråd, MEN det jag kan säga är att det verkar vara ytterst få av oss som har mer eller mindre problem med alkohol som kan dricka måttligt. Tyvärr tycker en del, sköööönt tycker jag att göra det enklare och 'bara' sluta. Har varit utan giftet i snart 3 månader och det finns ett liv utanför alkoholdimman och alkoholromantiken. Eller rättare sagt, det är där livet finns bortom bedövning.
Hur som helst så är det ju bra att du tar dina alkoholvanor på stort allvar. Det som gjort att jag lyckats hitills är nog att jag ändrade inställning till giftet, och det är jag innerligt tacksam för.
På återhörande!

Emma73

Saknat dig på forumet! Jag kämpar. Tar 1 vecka i taget. Löst bekymren i hemmet. Imorgon blir det gott morgonkaffe. Jag vill också kunna dricka måttligt. Försöker att kämpa med det. Går det inte får jag försöka sluta helt. Vi fortsätter att kämpa. Kram ❤

Hej!
Kul att höra från dig också. Ja, det är en kamp. Skönt att du ordnat upp det i hemmet. Kanske det blir lättare för dig då. Själv har jag börjat med Naltrexon som ju gör att belöningssystemet INTE triggar igång och suget minskar. Har prövat för några år sedan och det funkade bra då. Så hoppas på det nu också. Kanske det kan vara något för dig också?
Mitt kaffe kommer också smaka gott imorgon. Vi kämpar på!
Stor Kram❤️

Känner mig nöjd med mig själv att jag började med Naltrexon igen. På mig verkar det fungera. Slipper suget och det i sin tur gör ju (för mig iaf) att mina tankar kring alkohol nästan försvunnit. Drack öl i lördags och normalt så brukar det "trigga" igång suget. Men efter första ölen så kände jag INGENTING av det. Så för första gången på evigheters evigheter så drack jag i den takten det serverades UTAN att jag satt och tänkte på när nästa glas skulle serveras, eller hur jag ska komma åt att dricka utan att de andra ser etc etc.
Nu stundar en charterresa i veckan, och jag hoppas och tror att det ska fungera. ( sist för 6 mån sedan, var det katastrof).
Någon annan med erfarenhet av Naltrexon?
Kram till er alla!❤️

Emma73

Vad kul att höra!!! Någonting för mig om jag inte klarar av detta ??. Ha en jätte fin resa ❤