Ny här med egen tråd. Har dock läst många inlägg sedan jag hittade forumet för några veckor sedan.

Bestämde i tisdags morse att det får vara nog nu. Kände inte ens ett sug de första dagarna, ett par värktabletter mot huvudvärken bara. Efter att ha läst mångas berättelser förstod jag att lockelsen säkert kommer att dyka upp. I går längtade jag, men tack och lov infann sig aldrig tillfället.

Nu önskar jag lite pepp när suget sätter in. Har förstått att det finns många, många i samma situation som jag. Att det hjälper att läsa om andras erfarenheter och se responsen de får känns stort.

Hälsningar en lyckligt gift kvinna med ett bra jobb och flera fina (vuxna) barn. Så varför?

Härliga @Vinäger.
Du var (och är) en av mina viktigaste och klokaste forumvänner. Att du skrev just idag - när jag på ren svenska - mår skit. Så värdefullt.
Tro, hopp & kärlek till oss alla ❤️

@Vinäger Ja, vilken resa du gjort! Och nu 2 år nykter! Stort grattis🥳🥳🥳. Du fokuserar på rätt saker tycker jag, hur du ska förvalta ditt liv på bästa sätt. Är man på en bra plats i livet så orkar man hantera saker på ett helt annat sätt, man går liksom inte under. Så klart ta man även vara på och njuter av bra stunder också på ett helt annat sätt. Det blir ett helt nytt liv, total och hållet!

Ha det så gott!❤️

@Vinäger Varmt innerligt Grattis t dina två år🙏🏻❤️Jag minns din resa från det att jag började skriva här på forumet. Våra resor var olika men ändå lika för även om vi inte kunde sluta dricka så fortsatte vi att skriva här på forumet. Det var mycket värdefullt för mig att känna igen min brokiga resa i någon annans. Om två månader har jag två år av nykterhet. Även om mitt liv har varit väldigt tufft sedan dess så är nykterheten det bästa som hänt mig! Inga lögner, inget förhandlande utan en känsla av frihet.
Jag önskar dig fortsatt goda dagar med ett nyktert liv!

Kram 🌺🥰

@Vinäger Alltså wow vilken stark och oerhört skrämmande men oxå stärkande historia och beskriving , helt golvad....grym du är .... Får man ställa frågan vad var skillnaden för 2 år sedan jämfört med dina tidigare gånger du slutat?Förlåt om jag är för nyfiken men du beskriver i övrigt ditt liv så som jag skulle beskriva mitt, jag har allt så vad är problemet..... försöker verkligen komma till botten med den frågan men det kanske inte behövs? Oavsett , Tack för ditt nakna , gripande inlägg, en tankeställare om något , tack!