Så innerligt less på mig själv att jag inte bara slutar dricka eftetsom det ofta blir för mycket. Det leder inte till något bra utan bara elände. Det går ut över mig själv, min familj, min fina man, mina hundar till och med.
Nu har jag tagit ett beslut att lägga ned denna helvetesdryck. Det kommer säkert inte att bli lätt men jag ska kämpa.

Skillnad

...och var och en behöver nog testa både sina begränsningar och möjligheter. Drömmen om måttlighet blir verklighet för somliga, andra kommer fram till att mätandet och vägandet bara ställer till det och för somliga går det inte alls...

Det viktigaste är att du mår bra, inte sviker löften till dig själv och att du slipper ångest, beroende och skiten som kan komma med spriten!

Kram

det är nog så att var och en måste både fundera över vad den vill med sin kamp och sedan prova att omsätta det i praktiken.

Själv vågar jag absolut inte testa, är alldeles för rädd för att sitta där igen och styras av annat än min egen vilja. Är så tacksam över att min man väljer att avstå tillsammans med mig, annars skulle det säkert vara mycket svårare.

Hoppas att du är starkare än vad jag är och klarar av det du föresatt dig. ♡

Snart 50

Tack för svar Skillnad och Vinäger. Ska inte svika löftena till mig själv denna gång!
Kram ♡

Snart 50

Lördagkväll och det känns fantastiskt skönt att softa i soffan och dricka kaffe med gubben och dottern på besök ♡
Jag är så tillfreds över att göra som jag tänkt.
Motiverad ☆

Snart 50

Lördagkväll och det känns fantastiskt skönt att softa i soffan och dricka kaffe med gubben och dottern på besök ♡
Jag är så tillfreds över att göra som jag tänkt.
Motiverad ☆

Snart 50

Lördagkväll och det känns fantastiskt skönt att softa i soffan och dricka kaffe med gubben och dottern på besök ♡
Jag är så tillfreds över att göra som jag tänkt.
Motiverad ☆

Känner vi motivation blir allt så mycket lättare, om än inte per automatik enkelt. Mysigt när barnen kommer på besök. ♡ Ha en fin söndag!

Skillnad

2:a advent ?? Detta år då vi alla ännu har möjligheten att gå mot jul nyktra ? Fira jul nyktra ? Möta ett nytt år...nyktra ?

New start

Hej allihopa.
Har hängt här och läst fast det är först nu jag skaffat eget konto. Vet inte riktigt hur man gör så om jag är på fel ställe får ni hjälpa mig. Slåss mot A precis som ni. Har varit vit en period tidigare i 4 månader. Klarade mig med måttlighet i 4 år men i våras drog det igång igen. Har druckigt vi mest varje dag. En låda vin per helg...
Bestämde mig för 3 veckor sen. Har nu klarat min första lediga helg. Jobbade två helger först och då var drt lättare. Känner mig både stolt och skamfylld. Men livet är mycket roligare utan A. Har haft lite sug som igår vid lunch och nu för en stund sen. Här unnat mig godis och dricka istället. Är det en bra strategi eller underhåller det bara beroendehjärnan?
I alla fall vill jag tacka alla här. Hade inte klarat den här första tiden utan er.
Ser fram mot julen med mycket främmande. Lite orolig för att jag ska frestas att ta vin när jag lagar mat. Har någon en bra strategi?
New start

Snart 50

Det är skönt att få skriva av sig här och hitta stöd hos andra som oxå kämpar.
Man kan svara på olika trådar men du kan oxå skapa en egen tråd.
Ha en bra kväll♡

Snart 50

Jag har inte lyckats fullt ut med att vara helt vit men kan konstatera att jag lyckats förändra mitt drickande.
På snart 1 månad har jag druckit ca 1 flaska vin. Bättre jämfört med det inte ovanliga intaget på 1 box per vecka.
Jag är glad för mina framsteg och kämpar vidare. Jag vill aldrig någonsin tillbaka till alkoholträsket.
Ha en bra kväll alla fina♡

Skillnad

Snacka om förändring! Och duuue...den vi alla ska jämföra oss med är oss själva! Du är fantastisk och fortsätt göra det du vill ??

Snart 50

Ja sugen på en fylla. Känner mig trött less rastlös uttråkad och lite ledsen idag o grymt sugen på att dricka vin.
Fick rätt stöttning av min käre man då jag föreslog att jag kunde åka och handla lite vin. Han sa att inget blir bättre av det utan tvärtom...så sant. Så nu har jag mixat en drink på selleri gurka morot o mandarin. Skål alla fina♡

Snart 50

Ja det är fortfarande ett nyktrare liv. Jag har inte haft några fyllor som förändrat mitt omdöme. Jag har druckit men hållt mig till högst tre glas vin åt gången o inte så ofta heller som tidigare. Det som triggar mig extra mycket är då jag är trött och utarbetad märker jag. Nu när jag varit ledig under julhelgen har det varit lätt att vara nykter
Kram alla fina♡

Skillnad

Många får svårare vid ledigheter. Underbart att det är lättare, lika med bättre för dig ✨ Fiiiiint och bra ?

Snart 50

Vet inte om det är bättre eller ej....men märker att jag gärna tar till alko då jag är slut. Kanske just för att det gör mig piggare för stunden. Jag tillhör den skaran som blir pigg av alkohol.