Hej!
Ny som medlem, men har läst i forumen i några år. Jag är förhoppningsvis på rätt väg nu, efter 20-25 års vilset gående i livet pga alkohol.
Undrar bara om ni går och pratar med någon terapeut eller liknande. Eller har ni gjort detta på egen hand?
Själv har jag äntligen bokat tid hos en ”klinik” för samtal och fick sådant fantastiskt bemötande när jag ringde så jag höll på att börja gråta. Även de vänner jag har valt att berätta för har gett så mycket kärlek och stöttning - något jag inte riktigt väntat mig.
Men det låter som om många gör det här på egen hand. Själv både längtar jag och vrider mig i mentala plågor inför tanken att blotta mig och min historia för någon. Haha galet...

Emma79

Allt är din egen fantastiska förtjänst!

Fantastiskt bra jobbat!

Halihalo

men energi också att vilja/orka göra något... som att putsa fönster :D

Mirabelle

Gratulationer på 50-dags-dagen :) Riktigt bra jobbat!

Halihalo

Perfekt!

Såg att de va klinik du bokat på.
Privat? Har inte råd att lägga sådär 1000kr per gång :/

Halihalo

Hur är de i ditt fall? Måste va något speciellt att arb givaren betalar va? Känns inte som något kommunalt någonsin skulle göra de för en anställd här

Halihalo

... försökt slumma genom dina inlägg för att få en bättre bild! Låter verkligen underbart att ha de där mötena du har!

Du har den jobbigaste tiden bakom dig. Grattis Jenny. Grymt bra jobbat.
Snart är nykterheten vardag. Och den dagen kommer när
man mår så galet bra och man inte fattar att man har druckit bort
så många dagar av sitt liv.

Min enda sorg i detta att jag inte har tagit detta beslut
tidigare. Jag kan ju nästan få en "jag är så nära Gud jag
kan vara" känsla ibland. Ser små rosa moln som glider
förbi bakom den pastellfärgade solen.

Kram

MM

Halihalo

Nä de är nog något privat som faktiskt månar otroligt om sin personal. Glädjande att höra att de faktiskt finns de som gör de för sin personal.
Skönt att du kunnat betala med egna pengar, de verkar verkligen vara bra

Att det ligger ett AA just brevid dig. Ingen slump. Det finns inga slumpar. Bara så coolt. Som en vacker påminnelse vart du ska.
Det är den högra makten (universum?) som hjälper dig. Bara att tacka för det.

Jag har själv haft några sådana oförklarliga händelser under min resa.
Där jag har blivit rejält påmind eller direkt stoppad att dricka.

Idag har vi njutit av sol och 21 grader varmt. Så gott för själen. Jag har även tagit några promenader på egen hand - även det gott för själen ?
Ikväll vågade jag mig iväg på ett AA-möte här i Prag. På engelske dessutom (så klart). Otroligt intressanta livsöden. Skuttade iväg till hotellet efteråt, med massa my kraft och motivation. ?
Hoppas ni alla har en fin kväll och orkar låta bli flaskan ❤️

Emma79

Hur coolt är inte det att få på möte I ett helt annat land?!

Älskar att gå vilse I Prag- suggestivt och spännande!

Kram

Ellan

Grattis till dina dagar och allt annat du upplever i nykterheten!❤️
Så modigt av dig att gå på ett möte i Prag. Flera av mina AA-vänner brukar göra det när de är på resor. Jag har ännu inte gjort det men du inspirerar.
Njut av resan.
Kram
Ellan☀️

första AA-födelsedag firade jag på internationella AA-gruppen i Patong, Phuket. Efter det har det blivit fler grupper utomlands och jag gillar att höra hur otroligt lika vi är trots skillnader i kultur och utseende. På nåt ställe var mötet på deras språk men eftersom rutinerna är samma oavsett var i världen man kommer så känns det ändå hemtamt och jag får min dos av "måbra" fast jag inte fattar ett dugg av vad som sägs !!

Häng på och upptäck världen !

Igenkänning absolut. När jag gick ner för trappan till mötet igår så kändes det preeecis som lokalen i city hemma: samma källarkänsla, samma tråkiga färg på väggarna, samma vaxduk med kaffebryggare på ? Och framförallt samma fina mottagande ?